זוגות צעירים? הנה 9 מקומות שתוכלו לגור בהם, בלי לפשוט רגל

מרחב עם או אלון, לוד או ירושלים, קראוון בהתנחלות, לגור בישיבה או בכלל אצל ההורים. מצוקת הדיור חונקת אתכם? הנה כמה רעיונות זורמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/13 17:36 כז בתשרי התשעד

זוגות צעירים? הנה 9 מקומות שתוכלו לגור בהם, בלי לפשוט רגל
shutterstock, צילום: shutterstock

קראוון בהתנחלות

אם יש משהו משותף לרוב הזוגות הצעירים המחפשים להם דירת עראי לקבוע בה את משכנם, הוא דלות האמצעים. לשם כך מפעל ההתיישבות הגה את הרעיון הגאוני שניתן למצוא רק שם - הקראוון. כשקר בחוץ, קר גם בפנים. אגב, גשם זה האטרקציה המיוחדת - ממש להיות בפנים ולהרגיש בחוץ. כשמשבר הדיור הפוקד את ארצנו זו הזדמנות טובה לעבור אל מעבר לקו הירוק. רק מאידאלים כמובן, ארץ ישראל, קצובר וכאלה.

חורף יבש שיהיה לכם (צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית)


אלון

דמיינו לעצמכם: רוחות זעירות על פני נביעות מים בנוף מדברי עוצר נשימה וציפי חוטובלי מדלגת בנעימים. טוב, אז בלי ציפי חוטובלי. אם זה בכל זאת נשמע לכם אתם כנראה מתאימים ליישוב אלון. דתיים וחילוניים שמקיימים את הבלתי אפשרי, ומה שאפשרי מקיימים גם קצת פחות. אבל היי, אם לרגע תקפוץ עליכם המוזה, תוכלו לקפוץ אל מדרשת עין פרת ולעיין באגדתא או שתיים.

(צילום: cc-by-Adam nevo, מדרשת עין פרת) פלוס ציפי חוטובלי

לוד

מי שאהב אותם בשטחים יאהב אותם גם שם: אם אתם זוג צעיר שחי לו בהתיישבות ביהודה ושומרון וחפץ לקלקל נפשו בלחות בה נתברכה מרכז הארץ אך מתקשה לעזוב צלילי המואזין - לוד לא מחכה לו. כלומר, היא כן מחכה לו. העיר שהצמיחה את הגרעין התורני הגדול בארץ (זה כבר לא גרעין, זה אקליפטוס) תוכל לפנות מקום גם לכם. במחירים יחסית זולים עם עיר עתיקה ועם הרב סמט תעשו לעצמכם יופי של חיים. רק תתעדכנו לאילו שכונות פחות מומלץ להיכנס, אתם יודעים, כדי שהחיים ימשיכו להיות יפים. והרב סמט.

חלק מהנוף, לוד (צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa)

ירושלים

לזוגות צעירים שכסף לא מהווה לא בעיה, או בקיצור נצר למשפחות מליינים, אין כמו ירושלים להעביר את השנים היפות. אם זו נחלאות הפסטורלית או קטמון הביצתית, אתם תוכלו לחיות יחד ועדיין להרגיש רווקים. עד שיגיע הילד הראשון. אל תשכחו להתעדכן במקומות הבילוי והרביצה של הצעירים המקומיים, בכל זאת, אם לאבא ואמא נשארו עוד כמה שקלים יהיה זה חבל סתם לחסוך אותם. מה, לא?

שאלו שלום ירושלים (צילום: יחצ)

גבעת שמואל, פתח תקווה

זיעה, צפיפות ורעש זה הצד הפחות טוב שלהם, הצד היותר טוב של אזורי המבוססים של גבעת שמואל ופתח תקווה הוא מופעי חזנות מרהיבים ופאנלים בקתדרה בגב"ש. ביצות הרווקים והזוגות הצעירים באזור הם הדבר החם הבא של המגזר ואם אתם חובבי טרנדים אז לכו על זה. אם סטיילינג ולייף סטייל רחוק מכם, זה הזמן להתעדכן. אין סיכוי שתגיעו לערבית של ערב שבת בלי שמלה נשפכת על נעלי עקב בצבעים אחידים ואקססוריז לשבור את הקו. זה מאסט, אוקיי?

גם להם יש מיתרים, פתח תקווה (צילום: cc-by-ori)

מעונות

אם אשתך החליטה על מעבר ללימודי חינוך וייעוץ, ואם בעלך פוזל לכיוון של רפואה, תתחילו להתרגל - מעונות, here you come. מעונות הסטודנטים הנשואים הפכו לסצנה של ממש. קחו למשל את הטכניון בחיפה, קהילת הסטודנטים שם הפכה לאזור תוסס במיוחד עם גני ילדים ועם הרבה מאוד, אבל באמת הרבה איי קיו. זול יחסית לערים ומתגמל עם הקרבה לאוניברסיטה. ביום שהילד יתעורר לגלות שכל ילדותו אכל מזון של קפיטריות הוא יתחיל להתעניין בחקלאות ועבודת בניין, כי לפקולטה הוא לא יחזור.

מגורים באווירה אקדמית (צילום: CandyBox Images)

”אברכיות“

אל תספרו לח"כ אלעזר שטרן אבל ישיבות ההסדר והגבוהות בנו סביבן קהילות לא מבוטלות של משפחות אברכים בהן הבעלים צמאים ללימוד תורה והנשים צמאות ללימוד ייעוץ חינוכי. קהילות האברכים מתאפיינות באופי חם ותומך באווירה משפחתית חינוכית כשראש הישיבה הוא האטרקציה המקומית ותפיסתו של הרב קוק בנוגע למטפחות בד מלאות הם נושא שיחה לגיטימי בשולחן שבת. מחירי הדירות תלויות במיקום הישיבה אך בדרך כלל תזכו לסבסוד לו תהיו זקוקים נוכח משכורתו הדלה של אברך המשפחה. אברך שיום אחד יפתח קריירה חשובה ומשפיעה בתור.. אממ.. רב. האמת? כן! זה חשוב.

אברכיות או לא להיות. בית הכנסת ביישוב אלון שבות, לא רחוק מהאברכיות של "הר עציון"

מרחב עם

תגידו דרום. לא, לא, יותר דרום. אוקיי, אז היישוב מרחב עם. יישוב מיוחד אי שם בין היישובים שדה בוקר וירוחם, סמוך לסכר הרועה, המציע אווירה צעירה ומבודדת למי שמחפש חיים שלווים באמת. כל כך שלווים שלפעמים מתחשק לפתוח טלוויזיה לבדוק שאתם לא הקהילה היחידה שנותרה על פני כדור הארץ. מי שבקטע של מיזמיי תיירות זו בהחלט יכולה להיות אופציה, חאן תיירותי כבר פועל במקום. מה בנוגע לכל השאר? הם פתוחים להצעות.

יותר דרומה ממה שחשבתם (צילום: באדיבות היישוב מרחב עם)

אצל ההורים

טוב, אם עדיין לא הצלחנו למצוא לכם, זוג צעיר ונחמד, את מקום משכנכם הרי שתמיד שמורה לכם האופציה האחרונה - אצל ההורים. מצד אחד יש אוכל, מצד שני אתם חייבים לאכול. מצד אחד יש בייביסטר בחינם, מצד שני הוא מגיע ללא הזמנה. מצד אחד פטור משכר דירה, מצד שני לא בטוח אם הדיירים נאים בעיניכם. מצד אחד זו הזדמנות להישאר ילדים, מצד שני חלאס!

(צילום: shutterstock)