התלמידים החליטו: בית הספר יקרא על שמו של השר אורי אורבך ז"ל

בהצבעה דמוקרטית החליטו תלמידי בית הספר החדש בשומרון כי שמו של בית הספר יהיה "אורים" על שמו של אורי אורבך ז"ל. מי שהציע את השם היא תלמידת כיתה ג', חובבת מושבעת של ספריו של אורבך ושל עיתון 'אותיות'

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/11/16 12:50 ל בתשרי התשעז

התלמידים החליטו: בית הספר יקרא על שמו של השר אורי אורבך ז"ל
מירי צחי, צילום: מירי צחי

הצבעה דמוקרטית בקרב תלמידי בית הספר החדש בלשם שבשומרון קבעה את כי בית הספר יקרא "אורים" על שמו של השר אורי אורבך ז"ל. אחת מתלמידות כיתה ג', אוהדת מושבעת של ספריו של אורבך ז"ל, הציעה את השם "אורים" לזכרו.

הבוקר התקיים טקס הסרת הלוט מעל שלט בית הספר, אליו הוזמנו מיכל אורבך, אלמנתו של אורי ובנם דניאל. באירוע נכחו גם שר החינוך, נפתלי בנט וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

מיכל אורבך דיברה בפני התלמידים, שיתפה אותם כי היא מתרגשת מאוד מהחלטתם והודתה אישית לתלמידת כיתה ג' שיזמה את הרעיון לשם "אורים".

"מורשתו של אורי אורבך - ערכים של ציונות חסרת פשרות ויהדות נפלאה לצד עדינות ודרך ארץ - נכנסה לליבם של כל הילדים שנחשפו לספריו לילדים ולעיתון הילדים 'אותיות' שייסד, וכעת גם לילדי בית הספר החדש 'אורים'" אמר השר בנט. "אני מבקש מכם, ההורים והילדים, שבית הספר יהיה בד.נ.א של אורי. מלא העשיה חיובית של תיקון, עזרה ודאגה לזולת. כשאורי ראה משהו לא בסדר, הוא לא קיטר, אלא תיקן. ראה שאין דתיים בתקשורת - תיקן, ראה שאין לנו כוח בפוליטיקה - תיקן. מורשתו של אורי היא לדורות, ואין אמונה יותר גדולה מלבנות בתי ספר בשומרון, שאנו נטועים באדמתה, ולחנך פה דורות של ילדים, שיחנכו פה גם את ילדיהם. אני מרגיש שזו זכות גדולה".

יוסי דגן אמר באירוע כי: "השר אורי אורבך אהב את השומרון ואת ילדי השומרון ומרגש לראות שהם מחזירים לו אהבה". דגן הוסיף כי הוא מאמין שרוחו מלאת ההומור ואוהבת הארץ של השר אורבך תשרה על בית הספר וביקש מהשר לפעול במלוא המרץ כדי שלא יהיו עוד ילדים בשומרון הנאלצים ללמוד במבנים יבילים רק בשל פוליטיקה שאין לה שום קשר לצרכיו של ילד ולזכויותיו.


(צילום: גדעון שרון)


(צילום: גדעון שרון)