השבט החדש של בני עקיבא: "איתן"

חודש הארגון של תנועת "בני עקיבא" מסתיים הערב במצעדים וטקסים בכל רחבי הארץ, בהם משתתפים למעלה מ-20,000 חניכי התנועה. את שם השבט החדש בחרתם אתם, גולשי כיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/11 19:45 כט בחשון התשעב

השבט החדש של בני עקיבא: "איתן"
אבישי אדלר, צילום: אבישי אדלר

במאות סניפי תנועת "בני עקיבא" בכל רחבי הארץ, משתתפים הערב (מוצאי שבת) למעלה מ-20,000 חניכים במפגני הסיום של חודש הארגון ושבת הארגון. בוגרי שבט הרא"ה קיבלו הערב את שמם החדש - "איתן" - שנבחר לראשונה באופן מקוון, באמצעות אתר כיפה.

כ-25,000 גולשים הצביעו והשפיעו באתר כיפה על בחירת השם החדש, תוך שהם מציעים למעלה מ-350 שמות שונים. בסופו של תהליך הוגשו שבעה שמות לאישורה של מליאת התנועה, אשר בחרה כאמור את השם "איתן". יתר השמות שהגיעו אל הגמר הגדול היו: אליה, כפיר, אופק, נעם, שחר ושילה. השמות הפופולאריים "חנן", "פורת", "גלעד" ו"שליט" - נפסלו על פי תקנון התנועה.

שבת הארגון עמדה השנה בסימן "קדש חייך", שטקסי הציון ציינו את הבנתם של החניכים את הרעיון, על כל משמעותיו. כמדי שנה, חודש הארגון מהווה פתיחה משמעותית של הפעילות השנתית של התנועה ומסייע לגבש את כל החניכים סביב מודל ערכי אחד.

דני הירשברג מזכ"ל "בני עקיבא", אמר הערב כי "שבט איתן מסמל את דרכו של איתן האזרחי, הוא אברהם אבינו שממנו נלמד לעמוד באהבתנו לכל חלקי עמנו. אני מאמין שחניכי שבט איתן יחד עם שאר חניכי התנועה יצטרפו לקריאתו של הנביא עמוס לחברה מוסרית וצודקת: "וְיִגַּל כַּמַּיִם מִשְׁפָּט וּצְדָקָה כְּנַחַל אֵיתָן".