הרב יהושע שפירא על 'חוק הפורנו' של ח"כ מועלם: "בלי טעם ובלי ריח"

דווקא מי שמוביל ודוחף את נושא סינון אתרים באינטרנט מאוד סקפטי לגבי היעילות של חוק סינון האתרים של שולי מועלם. הוא משבח את החכ"כית על יצירת הדיון אבל מעריך: "לא ייצא מזה שום דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/16 03:19 יז בחשון התשעז

הרב יהושע שפירא על 'חוק הפורנו' של ח"כ מועלם: "בלי טעם ובלי ריח"
shutterstock, צילום: shutterstock

ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא התבטא לאחרונה בשיעור שהעביר לגבי חוק סינון האתרים של ח"כ שולי מועלם שעורר סערה בקרב חלק מהציבור.

לדבריו לחוק אין סיכוי מעשי אך יש לו חשיבות ברמה התודעתית. כך מפרסם השבוע ישי פרדימן בעלון 'שביעי'. על פי הפרסום הרב אמר בשיעור: "לחוק הזה אין שום טעם ושום ריח. כבעל מקצוע בתחום אני אומר: אי אפשר לעשות את זה. זה בכלל לא רציני. מבחינה תודעתית זה מצוין. זה שיש מלחמה על הדבר הזה זה מגיע לשולי מועלם ישר כוח גדול. בפועל, האם ייצא מזה משהו? שום דבר".

כידוע, הרב יהושע שפירא היה בין המקימים והדוחפים של ספק האינטרנט 'רימון' המסנן תכנים של מין ואלימות. לפני כשנה אמר בראיון לעיתון ב'שבע': "אין חינוך בלי סינון. מי שחושב שאפשר לחנך בלי סינון טועה ומטעה. רוב ככל הציבור, ובוודאי הנוער, לא יכול להתמודד מול אינטרנט פתוח. גם בתי מדרש שנשאו על דגלם חינוך ואמון מתחילים להתהפך ולומר שחייבים פתרון. מי שקנה דירה בקומה שביעית, ומצא שהקבלן טעה ועשה דלת החוצה, לא מעלה על דעתו שחינוך ואמון מספיקים לבני המשפחה כדי שלא יפלו למטה, הוא ינעל את הדלת באופן מוחלט. מה שהחינוך צריך להסביר הוא למה אנחנו בכלל זקוקים למעקה, למה זה מטורף ואנחנו זקוקים להגנה. זה לא צריך לבוא מתוך הנחתה אלא מתוך הסברה".