הרב אליהו אוסר שירות לאומי לבנות בבתי חולים או במשטרה

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, פוסק כי "מותר לשרת שירות לאומי בבית פרטי, או במקום פרטי הדומה לבית, כשהבת לא נמצאת תחת אחריות זרים"

חדשות כיפה אורי פולק 18/04/12 09:47 כו בניסן התשעב

הרב אליהו אוסר שירות לאומי לבנות בבתי חולים או במשטרה
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומהרבנים הבולטים בציונות הדתית, מביע התנגדות הלכתית לשירות נשים במערך השירות הלאומי בישראל, זאת בכל מקרה "בו הבת נמצאת תחת אחריות זרים".

בתשובה הלכתית שתתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "עולם קטן" טוען הרב אליהו כי "מותר לשרת שירות לאומי בבית פרטי, או במקום פרטי הדומה לבית, כשהבת לא נמצאת תחת אחריות זרים. אווירת השירות צריכה להיות מתאימה". הרב אליהו פוסק כי במסגרת זו אסור לבנות לשרת בשירות הלאומי לא בבתי החולים ולא במשטרה.

הרב אליהו הסביר לכיפה כי "התנאי הבסיסי שלו הוא שרק ההורים או מי שאכפת לו מהבנות כמו ההורים או מי שיש לו קשר הדוק ומחויבות להורים של הבנות יהיה אחראי עליהן. היא צריכה להיות חופשייה לחלוטין משעבוד זה או אחר למישהו שיכול להשתמש בזה למטרות רעות".

רבה של צפת מדגיש כי פסיקתו מבוססת על עמדתו של אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אשר "התנגד לשירות הלאומי בצורתו הנוכחית אבל לא באופן עקרוני. כשיש מקום שהתנאים לשירות הם טובים הוא מסכים לשירות לאומי".