הנהלת תנועת הנוער אריאל הורתה לחניכים: לא לשנורר

בעקבות כתבת "כיפה" בנוגע למחאה נגד תרבות השנורר בתנועות הנוער, יוצאת הנהלת תנועת הנוער אריאל בהוראה לחניכים לא לקיים את השנורר. "השנורר אינה פעולה חינוכית. ההשפעה על הילדים היא לעיתים הרסנית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/02/15 10:42 ז באדר התשעה

הנהלת תנועת הנוער אריאל הורתה לחניכים: לא לשנורר
Elena Dijour / Shutterstock.com, צילום: Elena Dijour / Shutterstock.com

כמידי שנה לקראת פורים, סניפים ברחבי הארץ מקיימים שוקי פורים המהווה הפניג לכלל החניכים ותושבי האזור. בדרך כלל, נהוג בסניפים רבים לשנורר את הפרסים המחולקים בהפניג מחנויות ברחבי העיר.

בעקבות כתבת ב'כיפה' שעסקה בתופעה, ובמחאה נגד תרבות השנורר, ולאחר דיונים שהתנהלו בנושא בצמרת תנועת הנוער אריאל בשנים האחרונות, יצאו השנה הנהלת התנועה בקריאה לחניכים 'לא לשנורר' ולקנות את הפרסים באמצעות תכנון תקציבי נכון של שוק הפורים הסניפי.

"אם יוצרים תקציב לשוק הפורים ומתכננים את האירוע, אין שום סיבה שלא יהיה ניתן לקנות את הפרסים מההכנסות של דוכני האוכל או כרטיסי ההגרלה על הפרס הגדול" מסבירים בהנהלת התנועה. "השנורר אינה פעולה חינוכית. ההשפעה על הילדים היא לעיתים הרסנית, שכן היא מפתחת אצל השנורר את תרבות ה"מגיעה לי". בנוסף, לעיתים אף נגרם חילול שם שמיים, לא דרכנו בקיבוץ נדבות".

ראש תחום בנים דביר עמיאור " כבר לפני מספר שנים תנועת אריאל זיהתה והגדירה את תופעת השנורר כתופעה פסולה. בה אנו מרגילים את חניכינו לקבץ נדבות. בדיונים ובשיחות עם מחלקת ההדרכה של תנועת אריאל הונחו הקומונרים הקומונריות וצוותי ההדרכה בסניפים להימנע לחלוטין מאסיפת כסף. בקשת עזרה בצעצועים לשוק פורים תתאפשר רק במידה שהרווחים יועברו לארגוני חסד. והדבר יובהר לסוחרים שיתרמו את הצעצועים.

מזכ"ל התנועה יוסי ורדי " אני קורא לשאר תנועות הנוער להצטרף לקריאתנו לתקן מנהג מעוות. תפקידי תנועת הנוער הם בראש ובראשונה לחנך ועלינו לחנך לעצמאות ולא לקבצנות".