הזוג הצעיר וויתר על מתנות החתונה שלו

זוג צעיר החליט לוותר באופן מוצהר על מתנות החתונה כדי להקל על חברים שירצו להגיע לחתונה אך יחששו מהעול הכלכלי של המתנה. "מבחינתנו אם משהו אחד הגיע לשמח אותנו בגלל הרעיון הזה, זה כבר היה שווה וראוי"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/06/16 18:40 יג בסיון התשעו

הזוג הצעיר וויתר על מתנות החתונה שלו
shutterstock, צילום: shutterstock

מי לא מכיר את הדילמה האם להגיע לחתונה של חבר כשנושא המתנה שתצטרכו להשאיר הוא שיקול משמעותי בעניין. זוג דתי צעיר החליט על צעד מקורי והודיע לאורחים כי הוא מוותר על מתנות החתונה שלהם. "זה עניין אידיאולוגי אצלי כבר שנים רבות", אומר ל'כיפה' אברהם החתן, "אני יודע על אנשים שלא מגיעים לאירועים של חברים שלהם בגלל הנושא הכלכלי והיה חשוב לנו להעביר את המסר שאף אחד לא צריך לקחת בחשבון את ההחלטות הכלכליות שלנו כשהוא רוצה לבוא לשמח אותנו".

במכתב שצורף להזמנה לחתונה כתבו בני הזוג תחת הכותרת "משהו קטן שהיינו שמחים שתדעו". "לחלקנו חולפת לפעמים בראש המחשבה שחתונה זה סוג של קנס, שזה שהזוג החליט להשקיע באירוע נוצץ אומר שהאורח חייב לכסות את העלויות שערך המתנה = ערך המנה. אז לא... אם קיבלתם הזמנה זו סימן שאנחנו פשוט רוצים שתבואו ותשמחו איתנו, בשבילנו אתם המתנה!".

"רוצים בכל זאת לכבד אותנו גם במתנה? נבקש מכם לשים במעטפה אחת את המתנה ללא פרטים מזהים, כך שכל אחד יוכל לתת מכל הלב, כמו שירצה באמת בלי שום הרגשה של "לא נעים" או של "צריך לכסות" ובמעטפה נוספת - כרטיס ברכה גם - מכל הלב", כתבו הזוג.

"כמובן שזאת רק הצעה שלנו מי שאינו מעוניין בכך או שמעוניין לתת מתנה מסוג אחר נאמר גם לו תודה רבה! בתקווה שככה נשנה מוסכמות חברתיות שגויות", נאמר במכתב.

(צילום: צילום מסך)

"חשוב לי להדגיש שאנחנו ממש לא ממשפחות עשירות ולא מדובר פה באנשים עשירים שלא זקוקים כלל למתנות, אבל לדעתנו צריך להפסיק להפוך את החתונות לעונש", אומר אברהם ומדגיש כי הם תכננו בכל מקרה לשלם בעצמם את הוצאות החתונה ולא להפיל את העלויות על ההורים.

הוא מסביר כי לא מדובר בוויתור מלא על המתנות, "זה לא שוויתרנו על המתנות לחלוטין, אנחנו זוג צעיר שכמובן צריך אותם, ויתרנו על הסכום. תביא מה שאתה רוצה בלי נורמת כיסוי המנה. כמובן שלא חייב להביא כלום אבל לא מדובר בהכרזה "לא צריכים את המתנות שלכם". אני יודע על חבר שאמר שלא יבוא לחתונה למרות המכתב מסיבות כלכליות כי לא נעים לו. זו נורמה שחבל שהשתרשה", אומר אברהם.

לשאלה כמה מהאורחים החליטו אכן לפעול כך הוא מספר, "ב"ה כיסינו את כל הוצאות החתונה ובתכל'ס קיבלנו רק עשרה מעטפות חסרות שם, אך מבחינתנו אם משהו אחד הגיע לשמח אותנו בגלל הרעיון הזה, זה כבר היה שווה וראוי".

"העיקר הוא לצאת מאזור הנוחות בשביל הערכים. ישנם אנשים שמשקיעים סכומי כסף גדולים בערכים שנראה להם חשובים וגם אנחנו היינו מוכנים לסכן כסף בשביל ערך שהיה נראה לנו חשוב יותר ואני מקווה שעוד זוגות ילמדו ממנו", מסיים אברהם.