הוועדה לבחינת תשלומי ההורים התכנסה לראשונה

ח"כ זבולון אורלב קבע כי מסקנותיה יוגשו בעוד כשלושה חודשים. נציג ההורים בוועדה טען: "המצב בלתי אפשרי והפתרון הוא לסגור מוסדות חינוך"

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 15:43 כב בכסלו התשעב

הוועדה לבחינת תשלומי ההורים התכנסה לראשונה

הוועדה הציבורית לבחינת התשלומים הנדרשים מהורים בחינוך העל יסודי הציוני דתי, התכנסה היום (א') לראשונה בכנסת, זאת לאחר שמונתה לפני כחודש על ידי ח"כ זבולון אורלב, יו"ר ועדת המשנה לחינוך דתי ותרבות תורנית.

בראש הוועדה יעמוד בנצי דל, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, שהחליט היום כי הוועדה תחולק לשתי תת וועדות: ועדה לבדיקה כלכלית בראשות, רמי הופנברג ולוועדה לבחינה פדגוגית בראשות דסי בארי. "הנושא הפך להיות הדבר החם בציונות הדתית ויש לפתור אותם בטרם יווצר משבר קשה עוד יותר", אמר דל.

ח"כ אורלב אמר בפתח ישיבת הוועדה כי עיני ההורים נשואות אל החלטותיהם. "ברשותם כל הכלים. בוועדה יש נציגים מכל התחומים כדי שתבדקו לפני ולפנים את המצב הקיים ותמליצו המלצות כיצד יש לתקן את אופי תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות והאולפנות", אמר ח"כ אורלב, שציין כי הוועדה תגיש את מסקנותיה בעוד כשלושה חודשים. "אני דבק בעמדתי כי אקבל את דברי הוועדה ואפעל ליישם את המלצותיה שתטיבי עם מערכת כולה מבלי לפגוע בתלמידים", אמר אורלב.

נציג ההורים בוועדה, עו"ד צבי ילינק, טען כי הורים רבים קורסים תחת הנטל הכלכלי. "אני מכיר ויודע על הורים שפונים לבנקים ולמשכנתאות ולוקחים הלוואות כדי לממן את הלימודים. משפחות דתיות שיש להם 6 ילדים צריכה להוציא כחצי מיליון שקלים בשנה נטו רק על הילדים. זה מצב בלתי אפשרי והפתרון הוא - לסגור מוסדות. אין צורך שלכל 100 ילדים יהיה מוסד משלו", טען ילינק.