האלטרנטיבה לחופשה: הישראלים מגלים את AIRBNB

צימר? מלון?! הישראלים גילו את אתר AIRBNB ומוצאים אלטרנטיבה זולה לחופשות היקרות בישראל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/06/15 21:07 כד בסיון התשעה

האלטרנטיבה לחופשה: הישראלים מגלים את AIRBNB
shutterstock, צילום: shutterstock

החופש האחרון של משפחת קאופמן מפתח תקווה במלון היה אסון. הבריכה הייתה עמוסה בעשרות, ואולי מאות ילדים, חדר האוכל היה רועש ביותר, ועל צניעות אפילו לא היה מה לדבר. למרות שאם המשפחה, גליה, אמרה כבר קודם לכן שיהיו לא מעט בעיות, המשפחה בת שש הנפשות יצאה לנופש בבית מלון בטבריה בעלות לא מעטה בכלל וחזרה מאוכזבת ביותר הביתה. אז נשבעו בני המשפחה שלבית מלון הם לא חוזרים, לפחות לא בשנים הקרובות.

"חיפשנו אפשרות אחרת, שבין בית מלון לבין צימר קטנטן בו ניתקע אחד בשני", מספרת גליה ל'כיפה' על הפתרון אליו הגיעו. “בסופו של דבר מצאנו באינטרנט ריכוז של וילות לחופשה וגילינו שזו בהחלט אופציה ראלית ביותר, ובניגוד למלון, באופציה הזו אתה מקבל מתחם שלם לעצמך".

גליה היא לא היחידה, יותר ויותר ישראלים מתחילים את חיפוש החופשה שלהם באתר בינלאומי בשם Airbnb. האתר הפופולרי בעולם מאפשר למצוא חלופות זולות למלונות, כדוגמת בתי דירות, שכירת חדרים, ובין היתר מאפשר גם השכרה של וילות שלמות, לרוב במחירים נמוכים בהרבה מהמלונות או הצימרים בישראל. עד כה נהגו ישראלים רבים להעזר באתר כדי להוזיל את החופשה שלהם בחוץ לארץ, כעת הם מנסים לעשות זאת גם כשמדובר בחופש בארץ.

(צילום: shutterstock)

ככל שמדובר בציבור הדתי לאומי, האופציות בדרך כלל נעות סביב מלון באילת, בטבריה או בים המלח, או לחילופין ניסיון נואש לעבור בין עשרות אתרים של צימרים אשר נותנים בדרך כלל אפשריות מאוד מוגבלות. מקום למנגל, כיסא נדנדה בגינה קטנטנה ובריכה של מטר על מטר מסכמות את העניין. במלון, הדתיים נתקלים בבעיות של צניעות, של תנאים לא מספקים ואנשים שלא בדיוק מהווים דוגמא לחינוך נאות, בטח לא בתור לארוחת הערב שמעורבת בקללות עסיסיות בשל העיכוב הקל ביותר. משם הדרך קצרה לביטולי חופשה או התפשרות על מלון סוג ג' אשר מאפשר בקושי לבנות ולבנים להשתכשך בבריכה בשעות נפרדות.

אך כאמור, ישנה גם אופציה שלישית. לא מלון ולא צימר אלא דירת נופש או , למעוניינים להתפנק, וילה ברמת חמישה כוכבים. באתר airbnb מוצעות לא מעט מקומות שכאלה, בין היתר בהרצליה פיתוח, בקיסריה וכמובן באזור הגליל והנגב. בניגוד לצימרים באתר אפשר למצוא מציאות לא רעות בכלל, עם מתחמים גדולים וברמת גימור גבוהה, היתרון לעומת המלון הוא שיש פרטיות מלאה. החיסרון הגדול הוא שפה לא תקבלו ארוחת הכל כלול וגם לא ארוחת בוקר.

חיסרון נוסף הוא שבניגוד למלון בו יכולים בני זוג לקבל חדר ללילה במחיר מסוים על מנת להינות מאחת המציאות שבאתר תצטרכו לארגן את הנופש יחד עם חברים או עם משפחה, אז העלות לאורח תהיה משתלמת. בעלי וילות עמם שוחחנו סיפרו כי המחירים גמישים מאוד ומשתנים על פי כמות האנשים המגיעים לוילה. בוילות שונות יש לעיתים מקום גם ל-20 או 30 איש, והמחיר בהתאם. כך שככל שיותר אנשים יצטרפו לחופשה כך המחיר יהיה אטרקטיבי יותר ומשתלם הרבה יותר מהמלון.

במקרים אחדים ידרשו ממכם להירשם למינימום שלושה או ארבעה לילות, כך שאולי המחיר יהיה נמוך יחסית אך אם חשקה נפשיכם בשלושה לילות תאלצו להחליט אם להישאר לילה נוסף, במחיר של אלפי שקלים, או לוותר על הוילה הספציפית.

(צילום: shutterstock)

"זה לא לכולם", מודה גליה. “אנחנו אהבנו את הקונספט והוא התאים לנו. קבענו עם עוד שלושה זוגות עם ילדים וכולנו יצאנו יחד לוילה. זה היה מגניב. ישנו בחדרים נפרדים כמובן, אבל הארוחות היו יחד, והבאנו חלק מהמצרכים מהבית ככה שזה עלה לנו ממש זול. בסופו של דבר נהנינו מאוד".

אלון ורעות פיטובסקי מירושלים, לעומת משפחת קאופמן, מצאו את הדבר מעט מעיק. “אתה צריך לאהוב להיות עם המשפחה שלך או עם חברים קרובים למשך כמה ימים", אומר אלון. “אנחנו יצאנו לפני שנתיים לוילה בצפון עם המשפחה שלנו, אבל אחרי כמה ימים כבר רצינו לברוח כמה שיותר מהר. השילוב של להיות עם האחים וכל הילדים למשך שלושה ימים ברציפות היה קטלני ובסוף כולנו החלטתנו שעם כל האהבה בינינו אנחנו את החופש עושים בנפרד".

גילה, מצידה, מספרת סיפור אחר לגמרי מהחוויה של אלון ורעות. “זה היה מקסים וממש נהנינו. עשינו שעות נפרדות בבריכה בהמלצת הבעלים של הוילה כדי שהנשים יוכלו לשחות בשקט, הגברים ראו טלוויזיה או נחו בחדרים, והילדים שיחקו בכדורגל ובמשחקים שונים שהיו שם, והעבירו את הזמן לבד ובלי לשגע את ההורים. הם לא רצו לעזוב את המתחם והיינו צריכים לגרור אותם לטיול באזור. זה היה באוגוסט שעבר ואני לא רוצה לחשוב בכלל על המלונות באותה תקופה. במקום להידחס עם ילדים בבריכה עם נשים שבקושי לבושות הייתה לנו בריכה שכולה הייתה שלנו ובית שלם לעצמנו".

אחרי שהפחדנו אתכם עם המחירים, הגיע הזמן להוריד את הלהבות. אומנם, מדובר באלפי שקלים, אך כשמחלקים את המחיר לבן אדם לא מדובר על כסף רב בכלל. “אנחנו לוקחים 5000 שקלים ללילה ל-16 אנשים בתקופה הזו", מספר לנו רוני, בעל וילה בצפון הארץ. “המחיר אומנם משתנה ועולה ביולי אוגוסט אבל זה עדיין באזור ה-300 שקל לבן אדם. איפה תמצאו מלון במחיר הזה? אנחנו גם מציעים בריכה פרטית, שטח גדול ובית שאפשר לעשות בו חיים בלי צפיפות של חדר במלון או בצימר. זה חיים אחרים".

המתמטיקה די פשוטה בסופו של דבר: המחיר כנראה יהיה יותר זול מבית מלון, והפרטיות והתנאים המפוארים בהחלט קורצים. מנגד, במלון תקבלו אוכל מסודר ולא תצטרכו לחשוב על בישולים. אם חברים עושים לכם את זה או שכבר שנים אתם חולמים על נופש משפחתי הוילה היא המקום בשבילכם, אם לא, תעשו לעצמכם טובה ותמצאו חדר טוב בבית מלון ביחד עם כל עם ישראל.