דתיים וחילונים לומדים ביחד אזרחות

במסגרת פיילוט חדשני שיצא לדרך השנה, ייפגשו תלמידים חילונים ודתיים למפגשי הכנה משותפים לקראת הבגרות באזרחות. אברהם ליפשיץ: היכרות עם מגוון הזהויות בחברה הישראלית

חדשות כיפה אורי פולק 01/09/11 11:51 ב באלול התשעא

דתיים וחילונים לומדים ביחד אזרחות
זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il, צילום: זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il

שנת הלימודים נפתחת היום (ה') ועמה בשורה חדשה ללימודי האזרחות: על פי פיילוט חדשני אותו מקדם המנהל לחינוך דתי, יפגשו השנה תלמידים דתיים וחילונים מ-48 מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ, למפגשי הכנה משותפים לקראת בחינת הבגרות באזרחות.

מחצית מהמשתתפים בפיילוט יגיעו מבתי הספר הממלכתיים ומחיצתם הנותרת מבתי הספר הממלכתיים דתיים. במסגרת הפיילוט מתוכננים עשרה מפגשים, הכוללים מבחן עיוני ומטלת ביצוע, זאת כדי לאפשר לתלמידים היכרות משותפת תוך כדי יצירתו של דיאלוג על הזהויות הישראליות. במסגרת המפגשים יידרשו התלמידים לבצע עבודות מחקר על מוסדות מדיניים או תהליכים אזרחיים בישראל.

"דתיים וחילונים צריכים לשתף פעולה ולא צריך להסתפק במפגשים שיוזמות עמותות שונות", אמר לעיתון "ישראל היום" ראש המנהל לחינוך דתי, ד"ר אברהם ליפשיץ. "בתום שמונה מפגשים תיאורטיים התלמידים יתחלקו לקבוצות קטנות ויעבדו ביחד על המשימה. זה גם ילמד אותם לחיות ביחד ולשרת בצבא כתף אל כתף. בנוסף יהיו להם גם שני מפגשים חווייתיים שבמסגרתם אנו מקווים שהם ילמדו על עולמם של אחרים", הסביר ליפשיץ.

ראש החמ"ד ציין כי במידה והפיילוט יצליח, תורחב התוכנית לכלל בתי הספר בחינוך הממלכתי דתי. "חשוב שמסגרת זו תאפשר לתלמידים היכרות ושיתוף פעולה עם מגוון הזהויות בחברה הישראלית", קרא ליפשיץ למנהלי בתי הספר.