גרפיטי על הסניף: "בני עקיבא לא אצלנו"

כתובות נאצה רוססו הלילה על קירות סניף בני עקיבא בחדרה. בין הכתובות "אלוקים שונא זימה" ו"בני עקיבא לא אצלנו". מזכ"ל התנועה "הפכנו לחברה אלימה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/12/15 10:53 יב בטבת התשעו

גרפיטי על הסניף: "בני עקיבא לא אצלנו"
דוברות בני עקיבא, צילום: דוברות בני עקיבא

במהלך הלילה בין שלישי לרביעי, רוססו כתובות נאצה על קירות סניף בני עקיבא בחדרה. בין כתובות הגרפיטי שרוססו נכתב "אלוקים שונא זימה", "בני עקיבא לא אצלנו", "ה' הוא המלך" ו"להעביר גילולים מן הארץ". בעקבות הפגיעה החמורה בסניף הורה מזכ"ל התנועה דני הירשברג להגיש תלונה במשטרה לצורך איתור המשחיתים.

בשנים האחרונות התעורר פולמוס סביב פעילות תנועת בני עקיבא במעורב - בנים ובנות יחד. סניפים שונים בארץ הוקמו והפכו לסניפים נפרדים מגדרית, בעקבות מגמת התחרדות שקיימת היום במגזר הדתי. ייתכן כי המשחיתים שריססו את כתובות הנאצה, משתייכים לאותו פלג שטוען כי בני עקיבא צריכה לפנות לכיוון חרדי ושמרני יותר.

אורי אליאס, רכז מחוז חיפה סיפר ל'כיפה' כי מדובר כנראה בצעירים שחושבים שבני עקיבא אינה תנועה מספיק דתית "אנחנו משערים שמדובר בחבר'ה שהם חוזרים בתשובה. בכל אופן, לא ידוע על שום סכסוך פנימי עם החרדים או עם גופים יותר דתיים בשכונה. ניתן למשטרה לעשות את שלה ולבדוק".

(צילום: דוברות בני עקיבא)

מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג אמר ל'כיפה' כי הם מתייחסים לאירוע בחומרה רבה "אני מחבר את זה לכל גל האלימות ששותף אותנו. לצערי אני מרגיש שהפכנו לחיות בחברה יותר אלימה, זה משהו שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום ואני מקווה שהמשטרה תחקור את זה".

המזכ"ל טען כי הכתובות רוססו על רקע הטענות שבני עקיבא אינה דתית מספיק בשל היותה תנועה מעורבת. עוד הוסיף הירשברג כי האחריות למעשים האלה תלויה באנשים ובמחנכים "אני מניח שמי שפועל ככה יש לו מחנכים, אני הייתי מצפה מאנשי הקהילה שידברו עם הנוער, כי ככה לא מנהלים מחלוקת".

במשטרה אישרו כי הוגשה תלונה ותיפתח חקירה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן