בעצם, למה לא לנסות אתרי הכרויות?

במקום להתפלסף על רווקות מאוחרת, אפשר פשוט להרשם לאתרי הכרויות - לשבור את החסמים הפסיכולוגיים ולתת לזה צ‘אנס אמיתי. זה אפילו עלול להצליח

חדשות כיפה דניאל סגרון 19/05/13 07:43 י בסיון התשעג

בעצם, למה לא לנסות אתרי הכרויות?
tafari.anthony-cc-by-nd, צילום: tafari.anthony-cc-by-nd

אחד הקשיים הגדולים ביותר של הרווקות הוא הפסיביות. בכל תחום אחר בחיים, האדם יכול להתקדם בכוחות עצמו. נער שחולם להיות בשייטת יקרע את עצמו במדסי''ם ועל פי רוב יגשים את שאיפתו; מי שבאמת רוצה להיות איש היי-טק מצליח בדרך כלל יעמוד במשימה; ובחור ישיבה שמשתוקק להיות תלמיד חכם יקשור את עצמו לכיסא לאיזה עשרים-שלושים שנה עד שיוכתר בכתרה של תורתנו הקדושה. אבל רווק דתי לאומי, נתון לחסדיהם, הראויים לכל הערכה שבעולם, של חבריו קרוביו ושכניו. חילונים מכירים בפאבים או בעבודה, חרדים מאוגדים בקהילות מסודרות להפליא כך שאף אחד לא נופל בין הכסאות. אבל החבר'ה הסרוגים, לא אלו מהסדרה שנפגשים בסעודות שבת ובערבי פו''פ, יכולים למצוא את עצמם בצידו של המירוץ. יום ועוד יום, חודש ועוד חודש, ושום דבר לא מתקדם.

בשביל זה, סביר להניח, ברא הקב''ה את האינטרנט. באתרי הכרויות האדם הוא אדון לעצמו. הוא קובע אילו דברים חשובים לו. הוא מחליט מה מתאים לו. לא הסביבה, שלעיתים לא רחוקות היא סטיגמטית ומקטלגת בני אדם לפי פן מסויים באישיות שלהם. רק לא מזמן מלכת הביצה של המגזר, הכלה הנוצצת של הקיץ, סיפרה שהיא חיפשה משהו אחר לגמרי ממה שכולם חשבו. שהדברים המהותיים בעיניה היו אחרים, וכשחברה שמעה על כך, במקרה, היא מיד שידכה לה את בעלה לעתיד. מי יודע עוד כמה רווקים ורווקות מכתתים רגליהם לגן סאקר, מתקלחים ומתגנדרים, מפתחים ציפיות ומאבדים אותם תוך שעה וחצי במקרה הטוב, רק בגלל העובדה שהחברה המדהימה שמסביבם, זו שמשדכת בהצלחה את רוב חבריהם, תופסת אותם קצת אחרת. שלא נדבר על אלו שיכולים לעבור חודשים ארוכים בלי הצעה ראוייה לשמה רק בגלל שהם עזבו את הישיבה, או, למצער, הם לא המרקר הזוהר ביותר בקלמר.

להרבה בחורי ישיבה ישנו חסם טבעי מאתרי הכרויות. הם לא באמת מאמינים, ששם הם יכירו את ה'אחלה חסודה' הפרטית שלהם. שמהאינטרנט 'הטמא' תצמח גאולתם האישית. אבל זהו מחסום פסיכולוגי בלבד, ולכן קל לשבור אותו. אין שום בדל בעיה הלכתית באתרי הכרויות, כשהמטרה היא הקמת בית בישראל. יש רק דבר אחד חשוב, והוא לצמצם את מספר הרווקים המבוגרים במגזר. כל השאר זניח.

אם בחורי הישיבה, וכמובן מקביליהן הצנועות מהמכללות, יסתערו על האינטרנט בהמוניהם, 'ארומה' תחוש בכיסה את הירידה במספר הדייטים. גן הוורדים יתפנה. כל אדם יבחר מה הוא מחפש, אף אחד לא יישאר בצד, ובורא עולם, אבינו היקר שמזווג זיווגים כבר אינסוף שנים, ישמח בשמחת בניו ובנותיו.