בנות האולפנה בפסגת זאב תרמו מזגן לשומר

בנות אולפנת בני עקיבא בפסגת זאב החליטו לא להתעלם מהש"ג ולתרום מכיסן מזגן לבוטקה הצפוף המאויש על ידי השומר, יעקב כהן, לאורך כל שעות היום. בחורף הזה הוא ירגיש טוב יותר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 15:50 ו בחשון התשעג

בנות האולפנה בפסגת זאב תרמו מזגן לשומר
יחצ, צילום: יחצ

תלמידות אולפנת בני עקיבא בפסגת זאב פוגשות מדי בוקר את השומר הקבוע, יעקב כהן, אשר מקבל את פניהן בחיוך ומברך אותן לשלום. כהן מעביר את כל שעות היום בבוטקה קטן וצפוף הממוקם בכניסה לבית הספר, בו לא מותקן מזגן - מה שהופך את עבודתו לקשה במיוחד בימות הקיץ החמים ובימות החורף הקרים.

השבוע הן החליטו לעשות מעשה ולצאת במבצע התרמה בו כל תלמידה תרמה מכיסה, כפי יכולתה, מחמישה שקלים ועד לעשרות שקלים. שקד שאול, תלמידת כיתה ח' וחברת מועצת התלמידות באולפנה, סיפרה כי "יש לנו יחסים מאוד טובים עם השומר - יחסים של אהבה, הערכה וכבוד. חשבנו שזה לא בסדר ואפילו הרגשנו קצת לא נעים שהוא כל היום מתבשל בבוטקה שלו בקיץ וקופא מקור בחורף בזמן שלנו בכיתות יש מזגן, ואז עלה הרעיון במועצת תלמידות לעשות מעשה עבורו".

ראש אולפנת בני עקיבא פסגת זאב, הרב רפי קופרשטוך אומר כי היוזמה של הבנות ריגשה אותו. "הדגש המרכזי באולפנה הוא בנתינה לאחר וחלק נרחב מהתכנית החינוכית במוסד מוקדשת לנושא. כשהבנות פנו אלי עם היוזמה הבנתי שיש שכר לעמל, שהדברים שנלמדים ונאמרים בכיתה מוצאים אוזן קשבת והם שהפנו את תשומת ליבן של התלמידות למישהו מתוכנו, מישהו שהוא חלק מהאולפנה, ושהיה זקוק לסיוע", אומר הרב קופרשטוך.