בישיבה התיכונית אמי

תלמידי הישיבה יחד עם סגל הרבנים מתכנסים אחת לשבועיים לצפייה במשחקי מכבי תל-אביב בכדורסל, לא לפני שהם משתתפים ב"משמר מכבי" - ערב לימוד תורה, תנאי מחייב להשתתפות בהקרנה החגיגית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/12/12 14:31 כח בכסלו התשעג

בישיבה התיכונית אמי
Natursports / Shutterstock.com, צילום: Natursports / Shutterstock.com

תופעת "חמישי מכבי" היא אולי התופעה הרווחת ביותר במגזרנו. עם חברים, עם אבא או אפילו לבד, בימי חמישי - חובשי הכיפות הסרוגות צופים במשחקי הכדורסל של מכבי תל אביב.

בישיבה התיכונית אמי"ת בפתח תקווה החליטו לנצל את האהדה למכבים וייסדו את "משמר מכבי", או כפי שהם מכנים זאת "ערב שכולו קודש ומכבי". אחת לשבועיים מתכנסים תלמידי הישיבה יחד עם המורים והרבנים, לצפיים משותפת במכבים מביסים את היוונים. אלא שקודם למשחק, ישתתפו הצופים בערב לימוד תורה של חברותות, שיעורים וארוחת ערב כמובן. את הערב יחתמו התלמידים בשיעור של ראש הישיבה, הרב חגי גרוס, עד לשריקת פתיחת המשחק.

את ההשתתפות בהקרנה הציבורית מתנים בישיבה בהשתתפות מלאה בערב הלימוד. "אני חושב שזה גאוני", אומר לכיפה תלמיד כיתה י"א מהישיבה בכפר גנים, "אני לא מפספס משחקים של מכבי וגם רוב החברים שלי לא מפספסים. הרבנים מבינים את מה שאנחנו אוהבים ומנסים לחבר את זה ללימוד תורה. זה פלוס רציני כי סתם כך לא הייתי לומד תורה מה גם שלראות משחק של מכבי עם הר"מ שלי זה נראה לי מגניב".

מחזה של לימוד תורה עם צעיפים בצבעי צהוב-כחול הוא מחזה שלא רואים בכל יום, כמוהו גם רבנים שיושבים לראות משחק כדורסל עם תלמידיהם. נו, כנראה שיש עוד ניסים בחג החנוכה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il