בג"ץ יקבע את גורלו של הגט מצפת

בית המשפט העליון הורה לבית הדין הרבני הגדול לא לדון בפרשת הגט מצפת עד לדיון נוסף בבג"ץ בנושא

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/12/16 08:18 יד בכסלו התשעז

בג"ץ יקבע את גורלו של הגט מצפת
Yossi Zamir / Flash 90, צילום: Yossi Zamir / Flash 90

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, קבע כי בית הדין הרבני הגדול והרב יצחק יוסף לא ידונו בפרשת הגט מצפת עד לדיון בבג"ץ בנושא. בהקדם האפשרי יתקיים דיון בהרכב של שלושה שופטי בג"ץ בעתירתה של העגונה, כך קבע השופט מלצר.

בסוף החודש שעבר הגישה העגונה יחד עם ארגון "מבוי סתום" ובאמצעות עו"ד בתיה כהנא-דרור, עתירה לבג"ץ כנגד הרב יוסף ובית הדין הרבני הגדול. בעתירה נטען כי הערעור לבית הדין הרבני נעשה על ידי מי שאינו צד לתיק הגירושין ולכן היה צריך להיפסל על הסף. העותרות דורשות כי הרב יוסף יפסול את עצמו מלדון בתיק.

כזכור, ב-16 לנובמבר חתם הרב יוסף על החלטה לפיה בית הדין הרבני הגדול יקיים דיון בהרכב מלא בסוגייה ויום דיון מיוחד יוקדש רק לגט זה. הרב יוסף ביקש לאחרונה מהצדדים התייחסויות נוספות בנוגע לפסק הניתן שניתן לפני כשנתיים.

"אנו שמחים כי הפרסה הזו תתברר בבהמ"ש העליון, טרם הדיון המתוכנן בבית הדין הגדול" אומרת מנכ"לית ארגון מבוי סתום, עו"ד בתיה כהנא-דרור. "שכן מעבר לפגיעה בזכויותיה של העותרת, לתוצאות העתירה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על מעמדם של בתי הדין, הרשות השופטת ועיקרון סופיות הדיון. כמו גם על כלל הגירושין בישראל, והנשים בפרט - שעלולות למצוא עצמן חשופות באופן תמידי לערעור על הגירושין שלהם מצד גורם זר אשר אינו בעל דין, תוך פגיעה קשה בזכויותיהן. אין ספק כי התנהלותו של בית הדין הגדול בתיק מעמידה אתו מעל החוק. תוך שיבוש מערכת היחסים העדינה גם כך, שבין מוסדות הדת למדינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן