באיתמר מחכים למטיילים בחול המועד פסח

ביישוב החליטו לייסד לראשונה פסטיבל כפרי שישתרע על פני 10 קילומטר רבוע של חוות חקלאיות ויאפשר הצצה לצדדים חקלאיים וארכיאולוגיים באזור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/03/13 15:27 יג בניסן התשעג

באיתמר מחכים למטיילים בחול המועד פסח
יחצ, צילום: יחצ

באיתמר נערכים לקראת המטיילים בפסח: ביישוב החליטו לייסד לראשונה פסטיבל כפרי שייפתח השנה בחול המועד פסח, כדי להכיר לציבור הרחב את הצדדים החקלאיים והטבעיים של איתמר. הפסטיבל ישתרע על פני 10 ק"מ רבוע של חוות חקלאיות, יאפשר הצצה נדירה לאתר ארכיאולוגי פחות מוכר, ארמונו של אבימלך בן גדעון, ומבצר חשמונאי, ויש אפילו פריחה של אירוס השומרון, אחד הפרחים הנדירים בארץ שפורח בפסח באיתמר.

"לא רבים יודעים זאת אולם איתמר היא למעשה כפר חקלאי קסום, המצוי בסה"כ חצי שעה מגוש דן", מציין אריה גולדברגר, מנכ"ל הישיבה הגבוהה באיתמר, ומיוזמי האירוע. "בתוככי הישוב ישנן עשרות חוות חקלאיות היושבות על פני לא פחות מ 10 קמ"ר של רכס איתמר, ובהן מייצרים בין השאר גבינות עיזים, שמן זית, דבש ועוד, אליהם יוזמנו המטיילים הרבים, הישוב והישיבה הגבוהה באיתמר הכשירו עבור המטיילים גם עשרות פינות קסומות בבוסתנים לעריכת פיקניקים, כמו כן הכשרנו מסלולי טיול למשפחות בתוך גבולות הישוב, מסלולים המשלבים צפייה באתרים עתיקים ביניהם מבצר ארומה שהיה ארמונו של אבימלך בן גדעון וכן מבצר חשמונאי, מסלולי פריחה מיוחדים ועוד".

המטיילים הרבים באיתמר יוכלו להינות גם מסיורים מודרכים ברכס איתמר וביער איתמר, שולחנות פיקניק שהוצבו בכל רחבי הישוב והיער לטובת המטיילים, כמו כן הוכשרו מסלולים חדשים ביניהם: שביל הליכה לבית הבד, סיור משפחתי בבוסתן נופי אורמה, המטיילים יוזמנו גם להגיע לחווה אורגנית גבעות עולם, יקב ארנון, חוות אלומות וכן לטייל בפינת החי. כמו כן תהיה פתוחה חנות של מוצרי הישוב.