ארגון להב"ה מציג: משמר החופים נגד ההתבוללות

הארגון הפועל נגד התבוללות יהודיות פועל בחופי ישראל כדי למנוע יצירת קשרים בין יהודיות לגברים ערבים. הרב בני לאו: הפעילות מזכירה תקופות חשוכות בהיסטוריה

חדשות כיפה אורי פולק 11/08/11 13:14 יא באב התשעא

ארגון להב"ה מציג: משמר החופים נגד ההתבוללות
Craig Anderson-cc-by-sa, צילום: Craig Anderson-cc-by-sa

ארגון להב"ה הפועל נגד התבוללות יהודיות, השיק השבוע קמפיין חדש תחת הכותרת "משמר החופים", במטרה למנוע מיהודיות מליצור קשרים עם גברים ערבים בחופי הים - תופעה שסומנה על ידי הארגון לקראת חודשי הקיץ.

במסגרת הפעילות, מתנדבי להב"ה יסתובבו בחופי הארץ וישגיחו על הנעשה שם - תוך שהם יתערבו כדי למנוע קיומו של דו-שיח בין ערבים ליהודיות. מתנדבות הארגון, במקביל, ישוחחו עם בנות בחופים ויחלקו להן חוברות הסברה המעודדות אותן שלא ליצור קשר עם גויים, זאת כדי "לשמור על העם היהודי".

בארגון מקווים שהקמפיין הזה יעזור להם לעצור את תופעת הזוגות המעורבים ויחזיר, לדבריהם, את "הכבוד הראוי לבנות ישראל". בנצי גופשטיין, מראשי הארגון, הסביר הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל כי "אנחנו מקבלים כל יום טלפונים מהורים בוכים, שבנותיהם הלכו עם ערבים - ולכן רוצים להגיע אליהן מוקדם, כמניעה".

גופשטיין אומר שבלהב"ה "מסבירים לבנות שלא צריך להיות דתייה כדי לצאת רק עם יהודים. אנחנו מסבירים לבנות שלא כדאי להן לצאת עם ערבים, כי אולי בהתחלה הם נראים נחמדים אבל זה לא נגמר טוב". לטענתו "התגובות שאנחנו מקבלים מהבנות מאוד חיוביות: הן מתעניינות, שואלות שאלות ואפילו מספרות על מקרים של הטרדות שהיו להן".

חלק מהבנות מספרות למתנדבות להב"ה כי הן "מרגישות לא בנוח לשכב בים כשערבים מסתכלים עליהן. הרי אף אחת לא רוצה להתחתן עם ערבי - אבל הן לפעמים משכנעות עצמן שהוא באמת אוהב אותן ויתגייר למענן. אנחנו מנסים למנוע את זה, את ההתבוללות בארץ הקודש".

הרב בני לאו ביקר בחריפות את המהלך של להב"ה וטען כי "הצלילים האלה מוכרים לנו מתקופות שהקמפיין הזה הופנה באופן אגרסיבי כלפי יהודים באירופה". הוא ציין כי הוא "חושב על משפחה בברלין, שאמרה לבנותיה להיזהר מלצאת עם יהודים. אני שומע את הדברים ואומר לעצמי שהתבלבלנו. לא יכול להיות שעם כמו שלנו, שהיה מיעוט נרדף זמן כה רב, יאמר דברים כאלה".

"אני מאמין שיש לשמור על נישואין בתוך הדת - כל דת בתוך עצמה, כי זה חלק מהתרבות", הדגיש הרב לאו, "אבל את החינוך לנושא צריך לעשות בדרכים דמוקרטיות. אי-אפשר ליצור עומקים של שנאת זרים בתירוץ של נאמנות למדינה או לעם".

הרב לאו הוסיף כי "כי מי שלמד תורה לאמיתה יודע שהיא מתייחסת למיעוטים כשווי זכויות. ישבו אדריכלי ההלכה, עוד לפני שהוקמה מדינת היהודים, ותיארו לפרטי פרטים הכל, ובתוך כך גם את מעמדי המיעוטים - גר תושב, למשל. אבל עכשיו, כשאנחנו מממשים את האוטופיה של מדינה יהודית, בכל שבוע יש ביטויים חדשים לגזענות".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן