אינטרנט רימון השיקו שירות סינון מתוחכם גם לפייסבוק

הפיתוח הטכנולוגי החדש, לו היו שותפים גם חוקרים ממכון ויצמן, מזהיר את ההורים אם ילדיהם מקיימים שיחות בעייתיות ברשת החברתית. הפעם מסננים ב“אינטרנט רימון“ לא רק תוכן מיני, אלא אפילו חרם חברתי או הטרדות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/12/12 09:57 יט בכסלו התשעג

אינטרנט רימון השיקו שירות סינון מתוחכם גם לפייסבוק
Franco Bouly-cc-by-nd, צילום: Franco Bouly-cc-by-nd

האינטרנט המסונן אמנם הצליח לצמצם את אתרי האינטרנט הפוגעניים המסוכנים לילדים, אך זירת הרשתות החברתיות נותרה מסוכנת עבור הגולשים הצעירים, לא רק מבחינת תכנים פורנוגרפיים, אלא בעיקר ביחס לתכני השיחות שמקיימים הגולשים עם גולשים אחרים.

באינטרנט רימון, ספקית האינטרנט המסונן, השיקו השבוע את ה- SafeBook, שירות חדש המספק להורים התרעות אודות המתנהל בחשבונות הפייסבוק של ילדיהם. אם חשבתם שמדובר באמצעי ריגול חדש - טעיתם: המערכת החדשה מעבירה התראות לכתובת הדוא“ל של ההורים, במידה ויש פגיעה בילד ברשת החברתית - והכל בהסכמת הילד.

מדובר בפיתוח טכנולוגי חדש של מכון ויצמן, העושה שימוש באלגוריתם מתקדם, תוך שילוב עם כלים מעולם הרשתות החברתיות. פיתוח המוצר נאמר בכמיליון שקלים.

בישראל כ-3.5 מיליון משתמשים בפייסבוק, ובתוכם 80% מבני הנוער. הנוער הישראלי אף מוביל בזמן השהייה בפייסבוק ומבלה בו כ-11 שעות בחודש, יותר מרוב המדינות בעולם. מחקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה כי 12% מבני הנוער בישראל מודים כי נפגעו בעקבות שימוש בפייסבוק. רבים נוספים נפגעים חברתית מעלבונות, הצקות והטרדות שלא מדווחים כלל. ההורים, אפילו אלו המחזיקים פרופיל פייסבוק - לא מתמצאים דיים, ונשארים מנותקים מזירת ההתרחשות המשמעותית ביותר בחיי הנוער היום.

בחברת "אינטרנט רימון" החליטו לשים לזה סוף. הפיתוח החדש מחזיר את ההורים לתמונה, ומאפשר להם, גם ללא היכרות מעמיקה עם עולם המחשבים, ליהנות מראש שקט גם בפייסבוק. השירות החדש מספק להורים התרעות דוא"ל במקרים של פעילות חריגה בחשבון של ילדיהם: הצקות, חרמות, פעילות מינית או פעילות הקשורה לסמים או אלכוהול. הבקרה וההתרעות הינן אינדיבידואלית לכל לקוח. טכנולוגית הבינה המלאכותית בונה פרופיל משתמש ייחודי לכל ילד ומנתחת את פעילותו תוך לקיחה בחשבון גם של פעילות חברים וגורמים נוספים. התרעות יישלחו במקרה של אירוע שיבטא שינוי חשוד מההתנהגות הרגילה, ובמקרים חשודים נוספים.

לפרויקט גייסו באינטרנט רימון לא מעט אנשי מקצוע, ביניהם גם הפסיכולוג ד"ר משה משעלי וגלעד האן, חוקר מהיחידה לפשעי מחשב במשטרת ישראל. מלבד הרגישות הרבה שבנושא אנשי רימון נזקקו לידע רחב בכל הנוגע להתנהגות והסלנג הוא הנוער משתמש על מנת לדווח להורים במקרים החריגים בלבד. מילים כמו "שמנה" למשל לא יתריעו להורים כי מתנהלת שיחה בעייתית ברשת, אולם אם המערכת תבחין במספר רב מדי שהמילה הזאת מתקבלת בעמוד הפייסבוק של בתם, נניח, היא תדעה להתריע את ההורים.

"לפני כשנה זיהינו כי הפייסבוק הפך להיות כר נרחב להצקות והטרדות בקרב בני נוער. כמי שמחויבים לתת פתרונות רלוונטיים לצרכים המשתנים בעולם האינטרנט ניגשנו לספק פתרון גם בתחום זה", אומר יריב פאר, מנכ"ל אינטרנט רימון. פאר המליץ "לנצל את התהליך לשיחה עם הילד אודות מדיניות הפייסבוק המשפחתית. הילד נדרש לאשר בעצמו את התקנת האפליקציה בחשבונו, ומעבר להתרעות שיקבלו ההורים במקרי קצה, לא תהיה להם גישה לחשבונו, ופרטיותו תישמר. מדובר בשילוב מנצח של העצמת הסמכות ההורית תוך שיח פתוח, חיזוק הקשר עם הילד ושמירה מלאה על פרטיותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן