שרשרת ענברים להקלה בכאבי שיניים-סכנה לתינוקות

הורים רבים עונדים שרשרת ענברים, להקלה על כאבי צמיחת השיניים לתינוקם הפעוט, אך ארגון בטרם ממליץ להימנע משימוש בה מפני סכנת חניקה "שאין כל הוכחה מדעית ליעילותה של שרשרת הענברים במניעת כאבים אצל תינוקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/18 17:29 טו בטבת התשעט

שרשרת ענברים להקלה בכאבי שיניים-סכנה לתינוקות
תינוק בוכה. , צילום: shutterstock

33 ילדים הגיעו בעשור האחרון לחדרי המיון כתוצאה מחנק שנגרם משרשרת הענברים שענדו. ארגון ב'טרם' לבטיחות ילדים מצטרף לאזהרת ה-FDA מפני שימוש בשרשרת לפעוטות נגד כאבי שיניים בתקופת הצמיחה. 

ענבר הוא שרף מאובן בן מיליוני שנה שידוע בסגולותיו להקלה על כאבים, כמו גם חיזוק מערכת החיסון, כאבי גדילה ושיניים. הורים רבים רוכשים שרשרת ענברים ועונדים לילדם הרך כדי להקל על כאבי השיניים. כעת, מנהל המזון והתרופות האמריקאי יוצא באזהרה חמורה נגד התופעה, וקובע כי מדובר בסכנת חנק חמורה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שרשרת הענברים, כמו כל שרשרת אחרת, מהווה סכנה עבור תינוקות ופעוטות. השרשרת עלולה להיכרך סביב צוואר התינוק בהיותו במיטה, בעריסה, בעגלה או במשחק תמים עם חברים בגן. סכנה נוספת נובעת מכך שהשרשרת עלולה להיקרע והתינוק עלול להכניס את החרוזים לפה ולבלוע או לשאוף לתוך קנה הנשימה. שמענו גם על פעוטות שהכניסו את החרוז לאף או לאוזן, ובכך נגרמה להם דלקת חריפה".

סילבינגר מוסיפה "מכיוון שאין כל הוכחה מדעית ליעילותה של שרשרת הענברים במניעת כאבים אצל תינוקות, נראה שבמקרה הזה הסכנה עולה על התועלת ואנו מצטרפים לקריאת מינהל המזון והתרופות האמריקאי וממליצים להימנע משמעי מהשימוש בה".