שבוע החמ"ד - כל האירועים

שבוע החמד יתקיים בשבוע הקרוב עם אירועים בכל רחבי הארץ חלקם מקומיים וחלקם יתקיימו בכל בתי הספר של החמ"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/16 10:42 יג באדר ב'

שבוע החמ"ד - כל האירועים
יחצ, צילום: יחצ

ביום שלישי יט' אדר ב' (29.03.16) ייפתח שבוע החמ"ד שיתפרס בסופו של דבר על פני שבוע וחצי בסדרת אירועים חגיגית במיוחד שתעסוק בפועלם של המורים ובתי הספר השונים ותשלב את התלמידים באירועים השונים שחלקם יהיו משותפים לכל בתי הספר של החמ"ד.

שבוע החמ"ד ייפתח כאמור ביום ג' במרכז יד בנימין בטקס 'מורי המאה', טקס אשר יעלה על נס את פועלם של 100 מורים מצטיינים בחמ"ד. בהשתתפות המורים המצטיינים, מנהלים, מדריכים ומפקחים.

ביום רביעי כ' אדר ב' יתקיים כנס רכזים חברתיים בסימן עשור לגירוש מגוש קטיף. המפגש יתקיים באופן סימבולי באולפנת חמ"ד נוה דקלים, ניצן.

בסוף השבוע כולו יתקיימו אירועי 'חמ"ד של תורה' משפחת החמ"ד פותחת את שבוע החמ"ד בימי לימוד תורה משותף של כלל תלמידי החמ"ד והוריהם ימים חמישי (על יסודי) - שישי (גני ילדים ויסודי) ושבת - בקהילות. כ"א-כ"ג אדר ב'. בכל בתי החינוך ובקהילות.

בנוסף, במהלך שבתות שמיני-תזריע יתקיימו שבתות של שיח והתרוממות, דיון על חזון החמ"ד ואתגריו בהשתתפות מנהלים, מחנכים, בעלי תפקידים, תנועות הנוער, אנשי רשות, תלמידים והורים. במהלך סופי השבוע יתקיימו תערוכות, עונגי שבת ומלווי מלכה לפי התכנית המקומית של בתי הספר של החמ"ד בכל רחבי הארץ.

ביום ראשון כד' אדר ב' יתקיים בגני תקווה טקס פרס החינוך הדתי אשר יוענק לבתי ספר מצטיינים בתחומים מגוונים, בהשתתפות בתי הספר הזוכים והנהלת החמ"ד.

ביום שני כה' אדר ב' יתקיימו בבתי הספר של החמ"ד ברחבי הארץ אירועים בית ספריים סביב דמותם ופועלם של הרב והרבנית קאפח ז"ל - דמויות המופת של שנת תשע"ו.

ביום שלישי כו' אדר ב' יתקיימו שני אירועים. ביום שנמצא תחת הכותרת 'יום חסד וחמ"ד' יתקיים טקס הענקת אות הצטיינות חסד שיוענק למוסדות המצטיינים בעשיית חסד. במקביל יצאו כלל תלמידי החמ"ד לאיסוף מצרכים למטרת חלוקת קמחא דפסחא. בנוסף, במסגרת היום יתקיים באוניברסיטת בר אילן כנס מקהלות, הרכבים ותזמורות ותחרות 'שיר נולד' בהשתתפות תלמידי העל יסודי בחמ"ד, מדריכים, מפקחים ומנהלים.

ביום רביעי כז' אדר ב' יתקיים במרכז יד בן צבי בירושלים טקס סיום מרוץ 'הצבי עופרים' בו יוענקו תעודות ופרסים לזוכים בתחרות כתיבת סיפורים של ילדי החמ"ד. במסגרת התחרות השנה היה גם מסלול מיוחד לכתיבת סיפורים לאור דמותם של דמויות המופת של החמ"ד - הרב והרבנית קאפח.

אירוע נוסף שיתקיים ביום רביעי בכל בתי הספר של החמ"ד - 'יום קיבוץ גלויות'. ביום זה יתמקדו בתי הספר ברחבי הארץ בנושא העלייה לישראל וקיבוץ גלויות. בחמ"ד לומדים תלמידים רבים שהגיעו לאחרונה מהתפוצות והחמ"ד רואה בו נושא מהותי כאחד הסימנים המרכזיים לדור של 'ראשית צמיחת גאולתנו'.

ביום חמישי כ"ח אדר ב' ייחתם שבוע החמ"ד ביום שיא שיתקיים בכל הרשויות שמוסדות החינוך בהן שותפות בתכנית 'בית מדרש הורים' ובמקביל תיערך תפילה של כלל תלמידי החמ"ד בבתי הספר השונים ברחבי הארץ יחד עם יהודי התפוצות למען גאולת ישראל וחיזוק ידי כוחות הביטחון. התפילה תתקיים במעמד הרב הראשי של העיר תל-אביב הרב ישראל-מאיר לאו, הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ, יו"ר מועצת החמ"ד-הרב אבי גיסר, הנהלת החמ"ד ואישי ציבור ותועבר בשידור חי מישיבת בר אילן בתל אביב לכל בתי הספר בארץ ובתפוצות.


לעוד כתבות אודות פעילות החמ"ד >>>