רעיון מצוין: בילויים עם הילדים רק בלילה ו/או במזגן

אוגוסט כולו עוד לפנינו ואנחנו משבצים לכם אותו בפעילויות עם הילדים שלא ייבשו אתכם. 3 מליון קוביות לגו, שני קרקסים שונים ולילות מרתקים בדרום

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/08/17 17:48 יא באב התשעז

רעיון מצוין: בילויים עם הילדים רק בלילה ו/או במזגן
הפנינג "אלויניום", צילום: עמוס שמי

הקייטנות כמעט נגמרו, גם חודש יולי, אבל לפנינו עוד שבועות ארוכים ומהבילים של "חופש גדול", ובינינו, די נוח לנו שהילדים מחוברים באינפוזיה למסכים ולניידים. אבל המצפון ההורי לא מרשה להשלים עם ההתמכרות שלהם, ושוב צריך לחפש יעדים שיוציאו אותנו מהבית לבילוי משפחתי משותף. הצעות לא חסר. ומאחר שאוגוסט עומד להיות כנראה חם ומיוזע לא פחות מיולי, התמקדתי בשתי אופציות מועדפות: פעילויות ליליות ואתרים ממוזגים. חבל רק שכמעט כולן מחייבות תקציב לא זניח, בלשון המעטה. אבל ילדים זו הוצאה כידוע, לא רק שמחה.

עולם הקוביות
ברשימת האטרקציות באולמות ממוזגים נמצא גם הלגו פארק, שנפתח בימים האחרונים בהיכל טוטו בפארק פרס בחולון. יש שם קרוסלות (סוסים ומטוסים), מבוך רובי לייזר, מתחם פלייסטיישן, פינות יצירה, סרטונים רב-ממדיים (עם עשן, רוח וכיסאות זזים), רכבת חשמלית קטנה, ג'ימבורי, מסכי מגע עם משחקי לגו, וכמובן אינספור קוביות לגו (ליתר דיוק 3 מיליון קוביות) להרכבה. שחקנים לבושים כדמויות לגו של באטמן, נינג'אגו ואבירי נקסו מסתובבים בין המבקרים ומצטלמים איתם למזכרת. ויש גם מתחם קולנוע בו יוקרנו סרטונים רב ממדיים עם עשן, תאורה, כיסאות זזים, רוח, מוסיקה וקולות שונים.
99-119 שקלים לכרטיס כניסה. להורים יש קפיטריה במתחם ממוזג וסגור נפרד.

עולם הקוביות

עולם הקוביות צילום: נעמי גוטקינד גולן

הפנינג "אלומיניום" 
הפוגה מבורכת מהצורך לשלוף כרטיס אשראי, פלוס התנאי שקבעתי לעצמי לבלות במיזוג או בלילה, מובילים אות במהלך אוגוסט לדיזינגוף סנטר בתל אביב, למעבר בין שני אגפי הקניון. בין 12:00 ל-18:00 בימים ראשון עד חמישי יש שם סדנאות חינם עם מנחים, ליצירה בחומרי אלומיניום ממוחזרים. הילדים מתלהבים מאוד מהצבע הכסוף של חומר הגלם הזה, שניתן ליצור בו דמויות דמיוניות בעשרות צורות והם יכולים גם לקחת איתם את יצירותיהם הביתה. יש במקום ג'ימבורי כסוף עם מתקני אלומיניום שאפשר לקפוץ, לזרוק ולהשתחל לתוכם. פינת איפור עם מאפרת מקצועית מורחת צבעים כסופים בטוחים לשימוש על העור, ויש גם הדגמות ריקוד של רקדנים מקצועיים חברי להקת "אלומיניום". 

אקרובטיקה קרקסית
אין חופש גדול בלי קרקס או שניים. בעבר, עם בעלי חיים הולכים על ארבע, בימינו, רק עם הולכי על שניים, אקרובטים המחוללים מה שנראה כמו נס של התגברות על כוח הכבידה. במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב במשך שלושה ימים, החל מה-2 באוגוסט, יופיעו אורחי סירקולומביה, קרקס המגיע לראשונה לארץ מאמריקה הלטינית, במופע לכל המשפחה של שירה, ריקודים ותרגילי אקרובטיקה בקצף אינטנסיבי וסוחף המשחזר את חיי הרחוב ברחובות עריה של קולומביה. המופע נקרא Acelere כולל ריקודי היפ הופ ותרגילים של בוגרי בית הספר הקולומביאני הלאומי לקרקס.

סירקולומביה

סירקולומביה צילום: יח"צ

ועוד קרקס אורח מגיע אלינו, הפעם מאמריקה הצפונית. "קרקס אמריקה הגדול" שמו, והחל מ-17 באוגוסט, יעלה בכפר הירוק, באוהל ממוזג גדול. יהיו שם 15 אקרובטים לבושים כקאובוי ואינדיאנים, הדוד סם וצ'רלי צ'אפלין, גנגסטרים, אלביס ומרילין, ירקדו, ינגנו, יהלכו על חבל ויעופו על טרפז,  על רקע הגרנד קניון ופסל החירות, מפלי הניאגרה וכיכר הטיימס בניו יורק.

קרקס אמריקה הגדול

קרקס אמריקה הגדול צילום: יורם אשיים דודי מוסקוביץ'

בוקרים בגולן
ביום חמישי, 3 באוגוסט, מקיימת המועצה האזורית גולן פסטיבל בוקרים לילי לציון חמישים שנה להתיישבות היהודית המחודשת. הופעות של להקות מוסיקת קאנטרי, ריקודים אמריקאים, תצוגת ציוד של רועי בקר ובשר בקר מעושן.  ב-33 עד 25 באוגוסט יתקיים במקום פסטיבל בשם "לילות ירח" עם מוש בן ארי, דודו טסה, להקת מיומנה ואחרים. 

בוקרים בגולן

בוקרים בגולן צילום: ליטל אשתמקר

אי שם בכינרת
בדרך צפונה שווה לעשות תחנה באתר חדש בשם "אי שם", בחוף של קיבוץ חוקוק בדרום הכינרת. מדובר במושג חדש הצובר תאוצה בתחום תרבות הנופש המכונה גלאמפינג וגם "בועה": זהו אתר סגור עם אוהלי אירוח ממוקמים במעגל, המציעים תנאים גבוהים. בכל אוהל יש מיטה זוגית, מזרנים לילדים, שקעי חשמל, כריות ומצעים. בחוץ יש ערסלים, פינות ישיבה ועמדת בישול עם מקרר, פלטה חשמלית, בר מים חמים וקרים ומתחם קומזיצים. יש בחוץ גם מבנה שירותים ומקלחות.

אי שם בכנרת - חוקוק

אי שם בכנרת - חוקוק צילום: יח"צ

לילות מדבר
בקיץ המשיכה הטבעית היא לצפון, לגליל ולגולן, אבל גם הנגב קורא לנו והלילות במדבר בהחלט יפים, צוננים ונעימים גם באוגוסט. הלילה הכי קסום של תקופת החופש הגדול מתרחש דווקא שם, והכוונה לאירוע ליל המטאורים. ויש גם סיורי לילה שלא כדאי להחמיץ. בימי פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי מתקיימים בלילה מופעים שונים כולל של להקת פירומניה. בערד מחדשים, בסוף החופש הגדול, פסטיבל הופעות לילה עם אהוד בנאי, יוני רכטר, נתן גושן ואחרים. ואם חשקה נפשכם בצפייה בכוכבים נופלים, ליל המטאורים יתרחש ב-10 באוגוסט באגם ירוחם. במקום ניצבים טלסקופים מיוחדים לצפייה בגרמי השמים, וגם מופעי אש וסדנאות ג'אגלינג. 20 שקלים לילד ו-30 למבוגר. אחת מחוויות הלילה הגדולות ביותר שיש בארץ, מניסיוני האישי, הוא סיור בפארק תמנע. ביום רביעי, 9 באוגוסט, ילווה הלילה הזה שם במופע של כדורים פורחים, מוסיקת סמבה, הקרנה של סרט ברחבת האגם, וטיול זריחה. 79 שקלים מגיל 3. 

כוכבים בדרום

כוכבים בדרום צילום: יוני גרינצור

ואם הלילה המדברי יתפוס אתכם במצפה רמון, יש גם שם מתחם טלסקופים לצפייה בירח ובכוכבים, מספרי סיפורים, הקרנה של סרטים על כוכבים, סיורי עששיות במכתש ועוד. בלילה שבין ה-12 ל-13 באוגוסט לפי עצת מומחים, "מטח המטאורים" יגיעו לשיאו וייראה היטב גם במצפה רמון. כנ"ל בכפר נוקדים, בין ערד למצדה, שיעורר את לילות הקיץ עם מעגלי מתופפים וסיורי לילה בעקבות חיות המדבר (בין היתר גילוי עקרבים בעזרת פנסים אולטרא-סגולים). אנשי נוקדים אומרים ששעת השיא למטר המטאורים היא 2 בלילה. 

פארק תמנע

פארק תמנע צילום: יח"צ

על "מבוך מרים" במושב ניר משה שמעתם? כדאי לאתר את המתחם הזה שכולו שבילי תבלינים ובשמים. כל חמישי במהלך אוגוסט מתקיים בו סיור לילי מודרך לאור פנסים החל משבע וחצי בערב. במהלך הסיור מכינים שקיות ריחניות מהעלים והפרחים של צמחי הבושם. 30 שקלים מגיל 4. גם ב"שביל הסלט" במושב תלמי יוסף מתקיים סיור לילי של שעה ו-45 דקות. ובפארק הבשור בנווה המדבר יש בריכות שכשוך שאפשר לטבול בהן בלילה וניתן להזמין לינה. 

תם ולא נשלם. יפים הלילות בכנען, כמו בשיר, וגם די צוננים, ומצווה לחוות אותם לא רק בשינה בבתים ממוזגים, אלא גם ברחבי הארץ. זו הזדמנות לראות חוות, נופים ובעלי חיים לא רק דרך ערוץ 6 בטלוויזיה או ערוץ הנשיונל ג'יאוגרפיק. 

 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן