קמפיין מחאה: "אל תתערבו לנו בחינוך"

בעקבות החלטת בג"צ כי על משרד החינוך לתקצב הכנה לשירות צבאי עבור בנות דתיות, קמה קבוצת מחאה הקוראת להתנגד ליישום התקנה. חותם: "שר החינוך נכנע ללחצים של גופים פלורליסטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 17:11 כב בשבט התשעח

קמפיין מחאה: "אל תתערבו לנו בחינוך"
קמפיין המחאה, צילום: באדיבות המצולמות

בהמשך לפרסומים כי משרד החינוך יחל לתקצב הכנה לשירות צבאי עבור בנות דתיות, עקב עתירה שהוגשה לבג"צ בנושא, קמה קבוצת מחאה מתוך מוסדות הלימוד של החינוך הממלכתי דתי, אשר קוראת להתנגד ליישום התקנה.

בדברי ההסבר למחאה נכתב: "תקנה כזו עומדת בסתירה לעמדת מועצת החינוך הממלכתי דתי, שדוגלת בעידוד הבנות להתנדבות משמעותית למען המדינה במסגרת השירות הלאומי ולא במסגרת צבאית. זו גם עמדת הרבנות הראשית לישראל ועמדת רוב רבני הציונות הדתית".

יוזמות המחאה קוראות לתלמידות החמ"ד לשלוח תמונות בצירוף כיתוב: "אל תתערבו לנו בחינוך – מאמינות בשירות הלאומי" והן תפורסמנה בגופי התקשורת במטרה לעורר הד ציבורי רחב.

אחת המוחות נגד בנט

אחת המוחות נגד בנטצילום: באדיבות המצולמת

לא רוצה שיתערבו לה. אחת התלמידות

לא רוצה שיתערבו לה. אחת התלמידותצילום: באדיבות המצולמת

בארגון חותם קוראים לשר החינוך שלא להיכנע ללחצים של הארגונים הפלורוליסטים תוך התקפלות מול אמירותיו של ח"כ שטרן ופגיעה בערכיהן ובאמונתן של הבנות הדתיות כי תרומתן למדינה תהיה במסגרת השירות הלאומי. 

מנכ"ל הארגון, עמיטל בראלי, טען כי "משרד החינוך בראשות שי פירון, השכיל להבין שלא ניתן לכפות על הבנות בחינוך הדתי לאומי תפיסות שאינן עולות בקנה אחד עם העולם הערכי שלהן, לפיו תרומה משמעותית של בוגרות החמ"ד היא במסגרת השירות הלאומי"

עוד הוא אמר כי "חבל שכעת שר החינוך הנוכחי נכנע ללחצים של גופים פלורליסטים המשפיעים על חינוך הבנות הדתיות. מאות בנות החליטו ליזום את המחאה שתופסת תאוצה ואנו קוראים לשר למנוע את התערבותם של גופים זרים הפועלים ממניעים הנוגדים את עמדת הרוב במגזר הדתי לאומי".

"אל תתערבו". עוד מוחות

"אל תתערבו". עוד מוחותצילום: באדיבות המצולמות

 

בוחרות בשירות לאומי

בוחרות בשירות לאומיצילום: באדיבות המצולמת