קלמר מפרווה ותיק לגן בצורת קאפקייק

הילדים רוצים מכשירי כתיבה ממותגים ומחדד שבצורת ארנב? אין בעיה. סקרנו עבורכם את כל החידושים והפטנטים של מכשירי הכתיבה והתיקים לקראת השנה הבאה

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 09/08/17 19:14 יז באב התשעז

קלמר מפרווה ותיק לגן בצורת קאפקייק
קרן דניס, צילום: עזרא מזרחי

אף אחד לא הוכיח עדיין שיש קשר בין קלמר מודפס בדמויות של גיבורי קומיקס וכדורגל, לבין ציונים טובים בבחינות. בין ילקוט ממותג, לבין חשק ללמוד. בין מחדד עם טריקים, להקשבה בשיעורים. ובכל זאת, שנה אחרי שנה, בשלהי החופש הגדול, צץ בקניונים ובחנויות למכשירי כתיבה יבול חדש עתיר חידושים ופטנטים, של תיקים וקלמרים, מחקים ומחדדים, עפרונות ומחברות. ושנה אחרי שנה כולנו, הורים וילדים, מתפתים ומתפעלים וקונים. 

ועכשיו שאלה: מה כדאי יותר לקנות – עיפרון בכמה שקלים, שיש סיכוי טוב שיישבר לשניים בתוך שבועיים, או יקר שיחזיק מעמד חודשיים- אם לא יותר? 

תרבות הצריכה העממית העולמית נוטה לכיוון של השתמש וזרוק, שלם היום בזול וקנה מחר חדש. אבל מיקי חן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי של חברת כלבושרד משוכנע שגישה כזו מובילה את הילדים, צרכני מוצרי הכתיבה והאיור, לתסכול וחוסר הערכה לעפרונות הנשברים, למחדדים המתפרקים, לטושים המתייבשים ולמחקים היוצרים לכלוך על הדף.

נאמן להשקפה הזו, כלבושרד היא היבואנית הבלעדית של מאפד (MAPED), המייצרת בצרפת מכשירי כתיבה, גרפיקה ואיור עתירי חידושים אבל יקרים פי שניים ואף פי שלושה מהיבוא מסין למשל. בטווח הארוך, כידוע, מה שבזול מתגלה כיקר, כשצריכים לקנות שוב ושוב צבעים או מחקים המתכלים ונשברים מהר, ומה שיקר מתגלה כזול, כשהוא מחזיק מעמד שנה שלמה. 

כלבושרד

כלבושרד צילום: יח"צ

כמה מילים על היקף השוק הישראלי שבו מדובר. שוק החזרה לבית הספר מוערך בכ-250 מיליון שקלים, והורה ממוצע עומד להוציא מינימום 370 שקלים על תלמיד בית ספר יסודי ומינימום 490 שקלים על תלמיד בתיכון. האם הסכומים האלה גורמים להורים להעדיף מוצרים לא ממותגים שעולים פחות? מסתבר שלא. בבדיקת שוק שערכה כלבושרד בקרב מדגם של 250 הורים לילדים בגילאי בית ספר התברר שהמצב הכלכלי כמעט לא משפיע על רכישת מותגים אופנתיים. וזאת משום שהתחום הזה מתאפיין ברכישות אמוציונאליות ובלחץ הילדים המזדהים עם טרנדים ולהיטים מובילים. הדבר נכון לגבי מרבית 2 מיליון ו-130 אלף התלמידים הישראלים מגיל הגן ועד סוף התיכון. 

האם כל המגזרים קונים מכשירי כתיבה בצורה דומה? לא. במגזר החרדי יש דגש גדול על עלות מול תועלת ופחות נהירה למותגים ובמגזר הערבי כמעט לא קונים טושים ומעדיפים צבעי עפרון. אגב, מי שסקרן לדעת מהו היקף החינוך החרדי בישראל,  גודלו הוא כ-10 אחוזים ממספר התלמידים בארץ. והמגזר הערבי? כ-21 אחוזים. 

לפני שרוכשים כלי כתיבה חדשים צריך לזכור שבמכסה הטושים חיוני שיהיו חורים למעבר אוויר, שאם יבלע אותם הילד בטעות, הם לא יחנקו אותו, ושיש חשיבות למבנה הארגונומי של עפרונות ומחדדים. לכאן נכנס תחום הפטנטים והחידושים של מאפד. למשל מחדד  CLICK המוציא את חוד העיפרון במידה והוא נשבר, ולא נתקע בתוכו ומוציא מהריכוז את תלמיד הכיתות הנמוכות שמתחיל להתעסק בהוצאת החוד במקום להאזין למורה. טושים זוהרים עם פקקים מתחברים, שלא מתפזרים בקלמר. טושים שכותבים גם דק וגם עבה תלוי בזווית. מחק בתוך מכסה כנפיים המונע ממנו להתלכלך ויש לו גם מילוי כשהוא נשחק ונגמר. מחקים נטולי ממיסים סינטטיים רעילים (שבמחקים זולים משמשים לריכוך חומר הגלם). מספריים לשמאליים (13-15 אחוזים באוכלוסייה הם אתרי יד ימין), ומספריים לגילאי שנתיים. והלהיט בה"א הידיעה: מחדד דמוי ארנב המנענע בשיניו הלבנות תוך כדי חידוד ועוצר בעצמו את הפעולה כאשר חוד העיפרון חד מספיק. 

כלבושרד

כלבושרד צילום: יח"צ

 אחת המגמות החדשות בתחום הקניות היא הזמנת מוצרים באינטרנט. רשת יולו למשל (YOLO), מחזיקה לצד עשרות סניפים נקודות מכירה ברחבי הארץ, גם אתר לקניות אונליין. בבדיקת מכשירי הכתיבה שהיא מציעה לשנת הלימודים הבאה בולטים מאוד שני מאפיינים: אופנתיות ועיצוב הומוריסטי. ביטוי לאופנתיות הם צבעי כלי הכתיבה: תכלת, ורוד, סגול, ירוק, ושחור וגם ההדפסים שרואים עליהן: חד קרן, כדורגל, כדורים פורחים, פרחים וגלשנים. ההומור מיוצג על ידי עיצובים בתחפושת: מחקים הנראים כמו עוגיות מקרון, קלמרים בצורת קרטוני חלב, קלמרים מפרווה, תיקי אוכל תרמיים הנראים כמו קלמרים, תיקי גן בצורת עוגיית קאפקייק ועוד. יש ליולו גם חדשנות טכנולוגית, למשל קופסאות אוכל מתרחבות מסיליקון וילקוטים לכיתות א'-ג' על גלגלים עם ידיות מוסתרות בתא סגור ב-299 שקלים. 

יולו

יולו צילום: יח"צ

 

יולו

יולו צילום: יח"צ

הדגש הטרנדי על עיצוביות מאפשר למיכל נגרין למצוא קהל של בנות לתיקי הגב, תיקי השרוך, המחברות, הקלסרים, היומנים ולוחות השנה שלה המכוסים בהדפסי פרחים, תחרות ומשבצות. גם המותג "קרן דניס" נכנס לתחום החזרה לבית הספר הודות לנכונות של חלק מהבנות וההורים להשקיע בעיצובי אופנה. בקולקציה של המותג הזה יש  למשל קלמר דמוי תיק איפור, ותיקי קלאצ' או שרוך עם כיס לנייד מבד דמוי עור והדפסים של ציפורי פלמינגו, אליס בארץ הפלאות ורקמות. תיק שרוך עולה 189 שקלים וקלמר – 69 שקלים.

מיכל נגרין

מיכל נגרין צילום: יח"צ

גם מותגי הילקוטים לשנת הלימודים הקרובה, כמו Explore , מציעים סדרות חדשות בצבעי אופנה במיוחד כשמדובר בתיכוניסטים וסטודנטים. הסדרות בקולקציות הנוער כוללות תיקים דמויי עור עם מקום למחשב ותופסנים לסקייטבורד. 129-279 שקלים.

תיקי אקספלור

תיקי אקספלור צילום: יח"צ

בין הפטנטים הטכנולוגיים החדשניים המאפיינים את התיקים של מודן יש מערכת גב אורתופדית עם קפיצים לספיגת חלק ניכר מהמכה הנוצרת במהלך הליכה או ריצה, וכרית תמיכה לגב התחתון. באיורים הממותגים אין חדש והם כוללים את כל גיבורי הקומיקס המוכרים משנים קודמות וכוכבי כדורגל וכדורסל. טווח המחירים מושפע מכמות החידושים והגודל ונע בין 199 ל-369 שקלים. אותם גיבורי כדורגל / כדורסל, אנה ואלזה ושות' מקשטים גם בקבוקים קשיחים וקופסאות אוכל במותגת לייף קידס ברשת הסופרפארם.

מודן

מודן צילום: יח"צ

סופרפארם

סופרפארם צילום: יח"צ

אחת הרשתות המתמסרת הצהרתית לטרנדים המתחלפים המקובלים על הנוער היא Forever Young שלקראת שנת הלימודים תשע"ח יצרה שיתוף פעולה עם יצרנית בקבוקי הבריטה סודהסטרים שהתאימה את בקבוקיה למידת הכיסים בילקוטים, והשתיים מציעות עכשיו עסקת חבילה של ילקוט מכוסה כולו באיורים וכיתובים צבעוניים פלוס בקבוק רב פעמי שחור עם מכסה ורוד ופיה שחורה. 

אסיים בשתי הקצוות המנוגדים של עולם התיקים מבחינת המחיר. התיק הזול ביותר שמצאתי הוא של קופיקס שנמכר ב-6 שקלים למי שקונה 3 ממוצרי רשת בתי הקפה שלה במבצע המתחיל ב-7 באוגוסט ועד גמר המלאי. והתיק היקר ביותר הוא של Kipling המותג הבלגי שניתן להשיג באתר אונליין ובמתחם גולף סנטר, המציע ילקוטים וקלמרים במחירים המתחילים ב-159 שקלים ומטפסים עד 1899 שקלים. 

תיקי קיפלינג

תיקי קיפלינג צילום: יח"צ