אנשי מכון פוע"ה לומדים ומלמדים בחיפה

רבני המכון, שמתמחה בענייני פוריות והלכה, נפגשו עם צוותי בתי החולים רמב"ם ואלישע ורבני קהילות מחיפה כדי לחשוף בפניהם את החידושים הרפואיים שמאפשרת ההלכה בנושאי פוריות. ואיך קיבל אותם המקובל רבי דוד אבוחצירא בחצרו שבנהריה?

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 07:52 כא באלול התשעז

אנשי מכון פוע"ה לומדים ומלמדים בחיפה
האנשי המכון בחיפה, צילום: מכון פוע"ה

רבני מכון פוע"ה סיירו אתמול (שני) בצפון וערכו ביקורים מקצועיים במרכזים רפואיים, העבירו שיעורים לרבני קהילות ופוסקים בענייני רפואה והלכה ואף פגשו את המקובל רבי דוד אבוחצירא בנהריה.

הסיור החל בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם פגשו רבני המכון, בראשותו של הרב מנחם בורשטיין, את מנהל המערך הגניקולוגי פרופסור זאב וינר, מנהלת המכון הגנטי פרופסור חגית בריס ואת היועצת הגנטית של בית החולים ורד גלסנר.

בפגישה השתתפו גם צוותי האולטרסאונד, המיילדות והגנטיקה של בית החולים וכולם שמעו הרצאה מפי הרב דב פופר, שמשמש כיועץ ופוסק במכון פוע"ה בנושא הפסקות הריון בהתאם לבדיקות גנטיות ומעמד העובר בהלכה. כמו כן הצוות המקצועי של רמב"ם שמע על חידושים גנטיים בהקשר לפסיקות הלכתיות.

הרב בורשטיין עם אחד הרופאים

הרב בורשטיין עם אחד הרופאיםצילום: מכון פוע"ה

לאחר מכן נערכה פגישה דומה בבית החולים אלישע עם צוות ivf (הפריה חוץ גופית) בראשות פרופסור שחר קול, שם העביר הרב בנימין דוד מהמכון, הרצאה בנושא האתגרים של זוג שומר תורה ומצוות בטיפולי פוריות וכן הרצאה של פרופ' קול בנושא ביוץ בשבעה נקיים -התמודדיות רפואיות.

מיד לאחר מכן נסעה משלחת הרבנים לנהריה, שם קיבל את פניהם המקובל רבי דוד אבוחצירא. לפי הנוכחים הרב אבוחצירא התרגש מאוד מהביקור של הרבנים וסיפר להם כי רבנים רבים אינם מכירים את ההתקדמות בטיפולי פוריות ושהוא מקפיד לשלוח לא מעט זוגות רבים למכון פוע"ה עם ברכתו.

לסיום קינחו אנשי המכון בלימוד תורה והלכה משותף עם רבנים מחיפה בסיוע מכון "מבשר שלום", בראשות הרב אבידן חזני. בלימוד המיוחד השתתפו רבני ערים, קהילות ושכונות. שקיבלו סקירה בנושאים הלכתיים-רפואיים, בהם עסוקים רבני הקהילות באופן שגרתי.

במכון פוע"ה ציינו כי "המפגש מהווה חלק מהעמקת שיתוף הפעולה ההדדי בין הרבני הקהילות לרבני מכון פוע"ה. ע"י הקמת מרכזי פסיקה בכל מקום, תוספת בודקות טהרה ועוד. בין הנושאים שנלמדו שבעה נקיים וביוץ מוקדם, אמצעי מניעה ודירוגם ההלכתי, בדיקות בהריון ופוריות ועוד".

למדו על חידושים רפואיים והלכתיים

למדו על חידושים רפואיים והלכתייםצילום: מכון פוע"ה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן