עכשיו אנחנו משפחה באופן רשמי

נשבתי בקסמן של המשפחות שטסות לקצה האחר של העולם רק בשביל לקבל לתוכן תינוק או ילד ולתת לו את הדבר הכי בסיסי. איך זה שיש תינוקות שגדלים בבתי יתומים.. איך? כשהשופטת שאלה אם הכל בסדר, השתתקתי.

חדשות כיפה תהילה מגן 31/01/18 10:00 טו בשבט התשעח

עכשיו אנחנו משפחה באופן רשמי
המסע למשפחה, צילום: כיפה

אני מקפידה לא להגיד על יהונתן שהוא מאומץ. אני אומרת שאנחנו אימצנו אותו- הפעולה עלינו. הוא בחייו הקצרים והתמימים לא עשה דבר. הוא נולד בנסיבות מסויימות שהובילו אותו למציאות של אימוץ, לא נשאל מעולם. כמוהו עוד מיליוני תינוקות בעולם נולדים למציאות של לא משפחה, לא הורים ולא בית. לפעמים כשאני חושבת על זה, קצת חבל לי שהעולם מעניש אותם פעמיים בכך שהחברה נוטה להדביק סטיגמות ודעות קדומות לילדים האלה. המחשבה שיש בעולם כל כך הרבה יתומים מייסרת אותי, כי אני רואה בכל החושים שלי איך ילד הוא ילד הוא ילד- עם המתיקות והשובבות והצורך הזה בחיבוק וכירבול והשמחה הפשוטה הזו שבארוחה משפחתית או טיול בגן. הייתה תקופה שבה הייתי מכורה לסרטי אימוץ מהעולם כי אין כמעט סרטים שיצאו בישראל, בגלל החיסיון. נשבתי בקסמן של המשפחות שטסות לקצה האחר של העולם רק בשביל לקבל לתוכן תינוק או ילד ולתת לו את הדבר הכי בסיסי. איך זה שיש תינוקות שגדלים בבתי יתומים... איך? אלה הן מחשבות של אחרי ותוך כדי החיים כמשפחה מאמצת, כזכור לפני – הראייה הייתה מאוד מרוכזת בצורך שלנו להיות הורים ולהפוך למשפחה. לאחר שהליך הגיור נשלם וקיבלנו את תעודת ההמרה, יכולנו לגשת לבית המשפט לענייני משפחה ולבקש צו אימוץ רשמי. ביום אביבי התכנסנו בבוקר לבושים חג ומצוידים באלבום תמונות באולם בית המשפט, לצידנו עמדה תמר פקידת הסעד שלנו ורונית עורכת  דין מטעם משרד הרווחה. השופטת נכנסה לאולם, הסתכלה עלינו ואנחנו עליה. היא שאלה אם הכל בסדר וענינו שכן. אסף ענה.. אני הייתי משותקת. הפטיש הורם והצו נחתם. זהו זה, משפחת מגן באופן הכי רשמי שיש מתחילה את דרכה. בחרנו לציין את האירוע בטיול בספארי. יהונתן מאוד אהב את הפילים ואת הג'ירפות שראינו מקרוב ממש. הוא  מאוד אהב את הדובים והפינגווינים. בשבת הוא סיפר לגיסי בהתלהבות שראה היפופוטם, גיסי שאל ''איך  נראה היפופוטם?'' יהונתן חשב רגע וענה בשיא הרצינות: ''הוא נראה טוב''. הנסיך של אמא בן שנה וחצי.

 

לכל הטורים של תהילה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן