מה עושים עם הילדים בחגים?

אוגוסט בקושי מאחורינו וחופשות החגים כבר בדלת. לטובת ההורים שמחפשים בנרות אטרקציות לילדים, הנה כמה אפשרויות איכותיות ומעניינות של פעילויות ברחבי הארץ. שיהיה חג שמח ופעיל!

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/17 14:45 כ באלול התשעז

מה עושים עם הילדים בחגים?
ערבה תיכונה - חפש את המטמון, צילום: יח"צ

משרד החקלאות פותח את שעריו בחופשת סוכות

משרד החקלאות מזמין את הציבור לראות חקלאות מקרוב וללמוד על החידושים והפיתוחים האחרונים. רוצים ללמוד איך מייצרים יין מענבים? רוצים לפגוש זנים מיוחדים של פירות וירקות ולראות תצוגה מרהיבה של ירקות חדשים ופירות אקזוטיים ולא מוכרים בישראל? לראות פרחים ססגוניים? לראות מקרוב תצוגה של כלי רכב חקלאיים? להתרשם מציוד חקלאי עתיק ששימש בעבר ולקבל הסברים מאנשי רשות העתיקות? לנסוע בטרקטור ועגלה? לראות מקרוב רפת ולהאכיל פרות? לבקר בדיר כבשים? ללמוד איך מייצרות הדבורים דבש? איך חרקים מתגברים על מחלות בצמחים? איך תנשמות מסייעות לחקלאות? להריח צמחי תבלין? אתרוגים, רימונים והדסים ברוח החג. כל אלה ועוד תוכלו למצוא ביום הפתוח במשרד החקלאות.

 

בנוסף לתצוגות, יתקיימו הפעלות וסדנאות לילדים ותוצג ההצגה "האוצר שאינו נגמר" של תאטרון "אורנה פורת" בנושא חקלאות במהלך היום (מספר המקומות מוגבל).

היום הפתוח יתקיים בחופשת סוכות, בחול המועד, יום שלישי, 10 באוקטובר, 2017, כ' תשרי תשע"ח, בין השעות 10:00 ל- 16:00 בקריה החקלאית, מטה משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רחוב המכבים בראשון לציון. הכניסה חופשית. הציבור מוזמן.

 

ליל המדענים 2017 במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, האנושות, 2050

ביום שלישי 19.9.2017 – כניסה חינם! שעות פתיחה בין 10:00-18:00

 

במסגרת ליל המדענים 2017 המתקיים מדי שנה בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה והאיחוד האירופי, מזמין אתכם מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים לקחת חלק בערב מיוחד במהלכו יתקיימו סדנאות סיורים ומפגשים עם חוקרים במגוון פעילויות לילדים ולמבוגרים.

העתיד מסקרן, מלהיב ומוזן מסרטי מדע בדיוני מחד ומנבואות זעם שונות מאידך. על חלקים נרחבים מהצפי המדעי-טכנולוגי ניתן ללמוד כבר ממחקרים המתקיימים כיום - ניצני פיתוחים ותגליות, מחשבות על העתיד המבוססות על הידע הקיים ותחזיות נועזות לגבי מימושים עתידיים של יישומים מוכרים.

 

פעילות לילדים ולמשפחה בין השעות  16:00 – 22:00 , סדנאות התנסות ובנייה, עמדות אינטראקטיביות ועוד.

משחקי העתיד            

זו המציאות שלי! - חוויה פעילה בעמדות מציאות מדומה מתאים לגילאי 6 ומעלה.

צעצוע בהתאמה אישית - סדנת התנסות לבניית צעצוע אישי באמצעים טכנולוגיים שונים. לגילאי 10 ומעלה.

BRIXO – סביבת בנייה בלבני צעצוע אלקטרוניות מוליכות חשמל המתחברות ישירות ללבני LEGO .

 

נווה עתיד 

כיצד תיראה הסביבה העירונית בשנת 2050? משפחות יפעלו יחד ליצור את העיר העתידית תוך ניסיון לתת מענה לצרכים לא ידועים.

 

מעבדה פתוחה

השתתפות בניסויים הנוגעים בהתפתחות ילדים וחשיפה למגמות עתידיות של מחקרים אלה לגילאי 5-10.

פאנל בהשתתפות החוקרים יערך בשעות 17:30, 19:30.

 

ללבוש נורות

סדנת בנייה של אביזרים טכנולוגים לבישים. לגילאי 8 ומעלה.

 

הצגה 'זריחה במאדים'

הצגה מדעית משעשעת על חלליות, כוכבים ומה שביניהם – רפי מישראל והאסטרו-פיזיקאי קארל סאגן חוקרים את נפלאות היקום. לגילאי 5 ומעלה. (שעות ההצגה: 18:30, 19:30, 20:30).

 

מתחם האיחוד האירופי

הצגת מחקרים בתמיכת האיחוד האירופי:

פיזיקה של פגמים ביהלומים. מציג: יואב רומח, המעבדה של ד"ר ניר בר-גיל.

למה סרטן מפחד מטיטניום? מציגה: אביה צוברי, המעבדה של פרופ' עידית תשובה

ליל המדענים מוזיאון המדע

ליל המדענים מוזיאון המדע צילום: טל בר לב

הצגת מחקרים העוסקים בפיתוחים לקראת 2050  |  17:30 – 21:30

של מי הפנים שלי? זיהוי תמונה בעזרת מחשב

יועד לוינברג, בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב, האוניברסיטה העברית בירושלים

תינוק בהזמנה אישית

ד"ר אילנה כספי, בית הספר לרפואה, האוניברסיטה העברית בירושלים

טכנולוגיות העתיד של המוח

יואב מה-טוב, המכון למדעי החיים, האוניברסיטה העברית בירושלים

טכנו-פוליטיקה: מריבה בין אידיאולוגיות

אורי פריימן, התכנית למדע, טכנולוגיה וחברה, אוניברסיטת בר אילן

בקע ים המלח – עבר ועתיד

מיכל בן ישראל, המכון למדעי כדור הארץ, האוניברסיטה העברית בירושלים

התאמת החקלאות לשינויי האקלים

יוסף פישר, הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה, האוניברסיטה העברית בירושלים

העלמות דבורים ועתיד גידולי המזון

ד"ר חגי שפיגלר, הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה, האוניברסיטה העברית בירושלים; האוניברסיטה של אילינוי

 

מבוגרים

19:15 - פידבק | מחול השתקפות (כניסה למתחם 19:00).

ביופידבק הוא גרף המציג משוב ביולוגי של מטופל במהלך מפגש פסיכולוגי טיפולי. המחול מאניש את הביופידבק ומתמקד בהרקדת ארבעה מדדים פיזיולוגיים המבטאים מצבים ריגשיים שונים.

יוצרת: דניאל-נתלי קינד, פסיכולוג ושותף ליצירה: ד"ר יובל עודד, שותפים ומבצעים: אנסמבל אנ"ת ונוספים.

 

20:30 - שולחן עגול – אנשים אנלוגיים בעולם דיגיטאלי, האם יש לנו סיכוי?

תגליות מדעיות ופיתוחים טכנולוגיים יהפכו את חיינו על הכדור הזה למענגים וקלים, או אולי ל...סיוט מתמשך?

לא ברור לנו מה העתיד מזמן לנו ואיך יראו חיי נכדינו, אולם ברור לנו שכבר היום אנחנו צריכים לעסוק בשאלות על מקום המין האנושי במארג הנרקם סביבנו. במהלך הדיון נציגים מתחומים שונים יעסקו יחד עם הקהל בסוגיות כמו מידע וסודיות, מלחמתנו עם רובוטים על משרות עתידיות והדרכים בהן אנחנו יכולים להכין את ילדנו לקראת הלא ידוע.

בהשתתפות: עידו קינן, ד"ר רועי צזנה, ריבי ארצי. מנחה: ד"ר ליעד מודריק

  

פרטים נוספים בטל' 02-6544888 

ליל המדענים מוזיאון המדע

ליל המדענים מוזיאון המדע צילום: אבי חיון

קלאסיקה מן המזרח בחגיגות המוסיקה באבו גוש, סוכות 2017, הפסטיבל ה- 52, 10-14.10.2017     

מנהלת מוזיקלית: חנה צור, יזם, מפיק ומנהל: גרשון כהן 

פסטיבל אבו גוש, אינו מפסיק להתחדש. בשנתו ה 52 וכחלק מ"הפסטיבל בתוך הפסטיבל" שיתקיים בשמחת תורה ובשבת ה 12 וה 14 באוקטובר. הוא יארח מוזיקאים המנגנים מוזיקה מן המזרח מחוץ לכנסיית קרית יערים ב"פינת ירושלים". בפינה זו יתקיימו שני מופעים ברוטציה בין השעות 12:00-16:00

קיקו: נגנית שאקוהצ׳י (חליל במבוק) מיפן 

קיקו בילתה 11 שנים בטוקיו בלימודי ״הונקיוקו״, הרפרטואר של נזירי הזן עם מאסטר אוקודה אטסויה. קיקו גרה במרכז מדיטציה בדנמרק ומזה כמה עשורים חוקרת את הקשר בין מדיטציה והשאקוהצ׳י. היא מבצעת מוסיקה מסורתית, מוסיקה חדשה ואילתורים. לקוקו PHD באתנומוזיקה. היא עוסקת בהוראה, בנגינה ובמחקר של השאקוהצ׳י. 

דודו אלכביר- סיטאר, דניאל וויאט - טאבלה

המוזיקה ההודית הקלאסית מתפתחת מצליל שקט ואיטי לצליל מהיר וסוחף. זוהי מסורת בת מאות שנים, יצירה המקדשת את המקום והשעה שרובה מוחלט הוא אילתור. דודו אלכביר מנגן ומלמד סיטאר ורודרה וינה למעלה מ 20 שנה מופיע על במות שונות בארץ ובהודו .על תופי הטאבלה ילווה דניאל וויאט נגן ומלווה בכיר בתחום.

זו השנה ה -26 ברצף שבה מתקיים פסטיבל אבו-גוש למוזיקה קולית. הפסטיבל מתקיים פעמיים בשנה, בסוכות ובשבועות.

פסטיבל אבו גוש נודע בקרב מקהלות וקהלים בארץ ובעולם בזכות התכניות המיוחדות, הביצועים ברמה הגבוהה ביותר, האווירה המיוחדת והאקוסטיקה המצוינת של הכנסיות: כנסיית קרית יערים במרום הכפר והקריפטה של הכנסייה הצלבנית במרכזו.

ביום שלישי 10.10.17 בין השעות 12:00-16:00, יתקיים בפעם הרביעית פסטיבל אקורדיונים הגדול בארץ ובו קונצרטים מגוונים המבוצעים ברצף בו זמנית ב-5 מוקדים ברחבי מתחם כנסיית קריית יערים וכן בכנסייה עצמה. 

במהלך הפסטיבל יתקיימו 10 קונצרטים בהשתתפות מקהלות, אנסמבלים קוליים ותזמורתיים בכנסייה בקרית יערים וששה קונצרטים קאמריים בקריפטה שבכנסייה הצלבנית. בימים חמישי (שמחת תורה) ושבת בין השעות 12:00-16:00 יתקיים הפסטיבל שבתוך הפסטיבל:  ארבע שעות מוסיקה בחמישה מוקדים מסביב לכנסייה בו זמנית.

לנוחיות המגיעים לפסטיבל, כביש 1 התרחב במסלול אחד משער הגיא. ניתן להגיע לפסטיבל גם דרך המנהרה החדשה המובילה מכביש 1 לנווה אילן. במורד הגבעה המובילה לקרית יערים מגרשי חנייה מרובים, וכן הסעות.  

הסימונים בוויז לקרית יערים :  "רחוב נוטרדם 1 אבו-גוש"   לקריפטה שבכנסייה הצלבנית  "בנדקטיני" 

מחירי כרטיסים 144 שקלים לקונצרט ב"קרית יערים" , 95 שקלים בקריפטה שבכנסייה הבנדקטינית, 85 שקלים לכניסה ל"קונצרטים בחוץ" במתחם הכנסייה (30 לילד) . 

הרכישה דרך קופת בימות בטלפון  6226* או בקופת בראבו 3221 * 

לפרטים נוספים: הילה קומם טל: 03-7316561 | נייד 052-3534666

דודו אלכביר

דודו אלכביר צילום: אנה הלפרין

חגי תשרי במושבי הערבה

במהלך חגי תשרי, המוני ישראל יוצאים לנפוש בחיק הטבע. בתיירות ערבה תיכונה מדווחים על תפוסה של 82% לקראת ראש השנה, כך שנותרו מקומות אחרונים למעוניינים לנפוש בלב המדבר!

לערבה התיכונה היצע רחב של אטרקציות קסומות המאפשרות בילוי משפחתי/ זוגי קסום באזור הייחודי בלב המדבר. האטרקציות במקום מותאמות לגילאים השונים ומאפשרות חוויה משפחתית קסומה וכך גם אתרי הלינה. נופשים בערבה.

 

לאוהבי החקלאות: מרכז ויידור

במרכז המבקרים ויידור בחצבה, תביטו מקרוב על חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים, חשיפה לתיירות מדברית וכפרית הנשענת על משאבי טבע נדירים, מסלולי טיולים, אטרקציות ואתרי אירוח מדבריים ייחודיים' צפייה במיצג תלת מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי- חווייתי, סיור בחממות ו"שולחן חול אינטראקטיבי", בו מומחשים תנאי הקרקע של הערבה ומאפשרים למבקר לבנות הרים, לחפור ואדיות ונחלים ולהוריד גשם ובאמצעות כך ללמוד את אתגרי המים והקרקע באזור הערבה הצחיח כגון: שיטפונות, קידוחי מים ועוד.

מרכז ויידור פתוח בכל יום, בין השעות- 09:00-16:00.

לאוהבי הטבע: נווה מדבר בלב הערבה

פארק ספיר בערבה הינו נווה מדבר קסום בליבה של הערבה בישוב ספיר. הפארק משתרע על פני כ-150 דונם ובו שני מעיינות ומפל קטן שזורם לאגם הפארק נסתר מהעין אך סמוך לכביש ( כ6 ק"מ דרומית למושב עין יהב, בסמוך למושב ספיר) באגמון ברווזים, לצדו, מרחבי דשא נרחבים ועצים להצללה והשלמת האווירה. כמו כן, במקום פינות ישיבה ואזורי פיקניק  על המים. במקום פסלים של אומניות תושבות הערבה המתארים את החיים במדבר. הפארק נגיש ומותאם לציבור הנכים.


יצירה לכל המשפחה

האמנית דליה מטמון בעין יהב, החליטה לחלוק את כישוריה עם הציבור הרחב בסיור ייחודי וכיתת אומן ליצירה ייחודית לכל המשפחה, המאפשרות חוויה משפחתית, יחד עם הילדים ליצירה רב תחומית.

בסיור בגלריה ניתן לראות עבודות של פיסול סביבתי, עבודות  פסיפס, מחזור פסולת חקלאית ועוד.

כמו כן, יינתן הסבר על יצירות האומנות, תהליך היצירה החל משלב הרעיון, איסוף החומרים ועד הגמר. כולל הדגמת יצירה וכיבוד קל. כמו כן, במקום מתקיימות סדנאות וכיתת אומן ליצירת פסיפס, פיסול מדברי ופיסול בחוטי ברזל.

עלות סיור 15 ₪, כיתת אומן החל מ 90 ₪.

לנווט במדבר

מנווטים, מטיילים ומחפשים את המטמון. אטרקציה המותאמת לכל המשפחה המתקיימת בשטח פתוח באזור צוקים, משלבת בין טיול בנוף המדברי הקסום של הערבה לגיבוש משפחתי, הכולל חשיבה משותפת ויכולת ניווט בסיסית, אל תחנות ניווט שונות אליהן מגיעים באמצעות מפה. על מנת להתקדם לתחנה הבאה על המשתתפים לבצע משימה. המשחק משלב הנאה, חשיבה והיכרות עם הסביבה המדברית החי, צומח, התיישבות, סלעים, שיטפונות ומאפשר תצפית קסומה. הפעילות מוזנקת מידי יום אחר הצהריים

ונמשכת כשעתיים.


אומנות בערבה: כפר אומנים

בכל יום שישי מתקיים בישוב הקהילתי צוקים שבערבה התיכונה הפנינג ססגוני ייחודי וחוויתי של אומנות יצירה, דוכני מזון ועוד. בכפר האומנים מגוון בתי מלאכה ייחודיים, בהם עובדים אמנים, יוצרים ומטפלים המתגוררים בערבה, מגשימים את חלומם והופכים אותו למציאות. המתחם פעיל במהלך כל השבוע וניתן להתרשם ממגוון רחב של אומנים העוסקים בין היתר בתחומים הבאים: ספא מדברית, סטודיו לאומנות, חפצי יד שניה, חנות טבע, סטודיו לקרמיקה, תכשיטים, מתחם עבודות נגרות, שיאצו, פעמוני אבן, משחקי וסדנאות עץ לילדים, ביגוד, מלאכת יציקת הבטון, אומנות מקודשת, ריפוי ופיתוח קול ועוד.

להצטלם עם תנין

2,000 תנינים מסוגים ובגדלים שונים במקום אחד! בעיר אובות הוקמה חוות תנינים קרוקולוקו ובה  מתקיימים סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בין בריכות התנינים, שם תצפו בבעלי החיים ממש מקרוב. בחווה תפגשו בתנינים מהגדולים בעולם שאורכם מגיע למספר מטרים!

כמו כן, בעונה זו של השנה לאור החום העז, בוקעים תנינים רבים מהביצים. תוכלו להביט על ביצי התנינים באינקובטור ואם יתמזל מזלכם תצפו אפילו בבקיעה ובתנינים קטנטנים שרק עכשיו בקעו ועוד!.

בנוסף, הסיור משלב הסבר ומידע על חיי התנינים, מערכות גופם ואף אפשרות ללטף ולהצטלם עם תנין קטן! האתר פעיל מידי יום בין השעות- 9:00-19:00. מחיר- 30 ₪ מגיל שנתיים.

דגי נוי במדבר!

תחום גידול דגי הנוי לחובבי האקווריומים נמצא בפריחה בכל העולם, במשק גינת שבמושב עין יהב מגדלים מגוון עצום של דני נוי בגדלים וזנים שונים ומזמינים להגיע לסיור חקלאי מרתק לכל המשפחה בחווה. בסיור לומדים כיצד יש לטפל בדגים, תהליכי החיזור המיוחדים, דרכי הרבייה והגידול של דגי אקווריום מקולומביה, מתבוננים מקרוב בשלבי החיים שלהם ואת המורכבות של גידול דגי נוי טרופיים באמצע המדבר ערבה. ניתן לשלב גם סיור חקלאי בשדות המושב.

לפרטים: תיירות ערבה 1-800-225-007

מרכז ויידור, שולחן חול אינטראקטיבי

מרכז ויידור, שולחן חול אינטראקטיבי צילום: יח"צ