מה לעשות עם כל הברכות?

משה נא אור יצא עם הילדים לאחר צהריים הרפתקני של חופש. איך צלחו את הדרך לירושלים, איך נראה זוג האופניים הראשון שהומצא ואיפה חיים 99% מהאריות שבעולם?

חדשות כיפה משה נא אור 03/07/17 15:12 ט בתמוז התשעז

מה לעשות עם כל הברכות?
אב ל-6 וכלב

נתחיל מהסוף ואני מצטט: 'אבא היה מאד כיף תודה שלקחת אותנו' ועוד ציטוט 'התנהגנו כל כך יפה אל תהרסו' כך אמר הבן הבכור למספר שתיים ושלוש שהתחילו מריבה טיפשית אך רגילה על בקבוק מים. ציטוטים אלו נאמרו אחרי אחר צהריים עמוס וגדוש בפעילויות.

כן, הטור הזה יתן לנו ההורים הברוכים שני רעיונות לאן לקחת ומה לעשות עם שלל הברכות שברך אותנו היושב במרומים.

אחה"צ הזה התחיל בנסיעה ממושכת אך נעימה באופן מפתיע מביתנו שבקצה הבקעה אל עבר בירתנו הלא היא ירושלים הנצחית שלנו לעד ולעולם לא תחולק. היעד: מוזאון המדע ע"ש בלומפילד, אתר חביב ואהוד על בני המשפחה באופן כללי ובפרט כשיש תערוכה מעניינת וחדשה. אמנם בבוקר עוד התלבטנו באיזה הרכב נסע ובכמה רכבים, אך עקב עליית חום בלתי צפויה, הוכרע שאני אזכה, לקחת חמישה ילדים אל עבר המוזיאון ואילו נוות הבית התנדבה לקחת את מספר שש שמש העמים לרופאה. הגענו אל המוזאון והפעם לראות ולהתנסות בתערוכת האופניים. האמת בהתחלה חששתי, כמה מעניין זה יכול להיות והרי אופניים זה אופניים זה אופניים. אודה ולא אבוש טעיתי. אנשי המוזאון יודעים להוציא מכל חישור את המיטב ומכל חלק וחלק באופניים את כל השכל והמדע שיש בו. החל מתערוכה היסטורית על המצאת האופניים, מזוג האופניים הראשון שבכלל היה מכונת ריצה כלומר, ללא פדלים בכלל, או כמו שהילדים אמרו – בימבה למבוגרים. והמשך באופניים עם הגלגל הענק שאני בבורותי חשבתי שהן היו האופניים הראשונות, בשלב הזה קיבלתי מבט נוזף מהבן יקיר על חוסר הידע, ועד לאופניים המודרניות. 

חדרי התערוכה מחלקים את האופניים לגלגל, מערכת ההילוכים ושלדה. בכל תחום ותחום ישנן הפעלות לילדים בהם ניתן ללמוד על חומרים שונים מהם בונים את החלקים השונים, על מערכות הנעה והעברת כוח  על הפיתוח של אופני המרוץ והספורט אתגרי, בקיצור הרבה מאד מאד מאד. תוך כדי גם נהננו מסדנת הכנת ספינרים ומהדגמה של רכיבה על אופניים בעלות היגוי הפוך – ספויילר בלתי אפשרי, אופניים נושאות משקל ועוד ועוד. וכמובן יש את כל התערוכות והמיצגים הקבועים בקיצור חוויה מומלצת כיפית וחינוכית, מתאימה לטווח גילאים רחב, במקרה שלנו מגיל 3-11. 

היום לא הסתיים - משם קפצנו לגן הבוטני לפעילות לילות אפריקה. אמנם הגענו מעט עייפים אך הפעילות מהנה ומלמדת הרבה את הילדים והמבוגרים על העושר התרבותי של אפריקה: החי והצומח, אוצרות הטבע והמדינות השונות. ידעתם ש 99% מהאריות בעולם חיים באפריקה? או שרוב בני שבט המסאי אינם יודעים קרוא וכתוב וכל העושר הרוחני והידע שלהם ועבר באמצעות שירים וסיפורים?  שבסודן יש יותר פרמידות מאשר יש במצרים? עכשיו אתם יודעים. לקח לחבורה העליזה כשעה ורבע לסיים את כתב החידה וארבע עשרה התחנות שבדרך, כולל שתי הפסקות לאכילה ולצילום משפחתי. ערב בהחלט מהנה. לדעתי ילדים מגיל שש ומעלה יהנו ממנו יותר. אני די בטוח שמספר חמש המהמם עד עכשיו לא כל כך הבין מה עשינו שם, אבל הוא יצא מבסוט מהדגמים של החיות האפריקאיות שנחבאו בין צמחיית הגן. כזה הוא, חובב ג'ירפות וקרנפים.

הילדים נהנו, אני הרגשתי שמילאתי את חובתי לספק בידור איכותי וחזרנו הביתה עייפים ומרוצים.

 

הכותב היה אורח מוזאון המדע והגן הבוטני

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן