לימודי ייעוץ מיני- איפה? ולמה?

הייעוץ מיני לצערנו, תחום פרוץ, סטודנטים לוקחים קורס קצר והופכים לאנשי מקצוע, מאוד חבל, מטופלים. מוציאים כסף ולא מקבלים את המענה הנכון והמדויק.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/01/19 15:07 כא בשבט התשעט

לימודי ייעוץ מיני- איפה? ולמה?
צילום: shutterstock

ראיון עם מלכה גראוכר - עבודת סוציאלית MSW בוגרת אוניברסיטת תל אביב - התמחות בבריאות הנפש. בעלת תואר M.A. ביעוץ חינוכי בוגרת אוניברסיטת חיפה. מנחת הורים מוסמכת מטעם מכון אדלר. מטפלת מינית מוסמכת מטעם איט"ם).עובדת במרפאה לטיפול מיני זוגי בבית החולים מאיר בכפר סבא. מרכזת התכנית לאבחון, הערכה וייעוץ  בתחום קדושת המשפחה במרכז י.נ.ר. בעלת קליניקה פרטית בפתח תקוה ליעוץ נישואין ומשפחה וטיפול מיני. עובדת בקהילת אנטוורפן בבלגיה. 

ספרי לנו על הקורס לאבחון הערכה וייעוץ בתחום קדושת המשפחה
הקורס מיועד לאנשי ונשות מקצוע העוסקים בתחום הטיפול, ההדרכה והייעוץ בתחום הנישואין והמשפחה. מטרת הקורס להקנות ידע בסיסי, רחב היקף, רב תחומי ועדכני בנושאים הקשורים באבחון והערכה של הפרעות בתחום קדושת המשפחה, ועקרונות ותהליכים בסיסיים בתהליך הטיפול בהם. הקורס יעסוק הן בהיבטים החברתיים והפסיכולוגיים והן בהיבטים האנטומיים – פיזיולוגיים, כמו גם בהדרכה נכונה ומקצועית. דגש יושם גם על הביטים של אתיקה מקצועית ויושרה אישית בתהליכי טיפול וייעוץ .

הכנת התכנית וקביעת הנושאים והמודולות התבססה על עקרונות ותכנים של האגודה האמריקאית לחינוך, ייעוץ וטיפול מיני (AASECT) והאגודה הישראלית לטיפול מיני (איט"ם).

ההכשרה בינר היא ייחודית בעובדה שהקורס יתן מענה ספציפי לתרבות הדתית/חרדית. קהל היעד תואם את דרישות האיגודים המקצועיים בתחום: בעלי תואר בתחומים טיפוליים כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, יעוץ חינוכי, רפואת משפחה, פסיכיאטריה, וכדומה.

את עובדת עם כל המגזרים?
במסגרת עבודתי המקצועית אני נחשפת לכל סוגי האוכלוסיות. במרפאה בבית החולים כל אחד יכול לפנות. שם האוכלוסיה היא רב גונית מבחינת אורח החיים ומבחינה תרבותית. בקליניקה האישית אני בעיקר פוגשת את כל המנעד הדתי מהקהילה החרדית חסידית, חרדל"ית ודתית לאומית. יש חשיבות להבין את המאפיינים הייחודים בכל מגזר. במסגרת העבודה הקלינית למדתי להכיר לעומק את הדקויות שמאפיינות כל מגזר ולהתייחס אליהם בצורה מקצועית במסגרת הטיפול. הידע שנצבר נלמד במסגרת הקורס יש לזה ערך מוסף שלא תמיד נמצא בספרות המקצועית כי התחום הזה חדש מבחינה טיפולית בקהילות מסוימות.

מה הפרופיל של הבאות ללמוד ייעוץ מיני?
בכל שנה אני מנסה להרכיב קבוצה הטרוגנית. הן מבחינת המקצועות שאיתם מגיעות התלמידות לדוגמא, רפואה, אחיות, יעוץ חינוכי, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, מרפאות באומנות יועצות נישואין ומשפחה.  והן מבחינת טווח הגילים שמוסיפות הרבה נסיון וידע שמצטבר. יש גם מקום לתלמידות חריגות שיש להן מקצוע ייחודי או שהן עובדות עם קהילות ייחודיות שיש צורך להכשיר אדם מקצועי ואז אקבל אותן גם לקורס.                                       

אני שמחה להיות חלק מהסגל של י.נ.ר. מרגישה תחושת שליחות בכל העיסוק בתחום. כבר שנים רבות אני מרכזת ומרצה בקורס יעוץ מיני, שההכשרה שלו כ"כ מקצועית, התלמידות  מגיעות מכל מיני עולמות תוכן. אני מאמינה שכל מי שעוברת  את הקורס אבחון והערכה וייעוץ בחיי אישות רוכשת ידע ותובנות מקצועיות, שמסיעת לה להבין הצורה טובה יותר האדם שעומד מולה.

מה הייחודיות של קורס ייעוץ מיני במרכז י.נ.ר אותו את מרכזת?
ראשית י.נ.ר היו חלוצים לתת מענה בתחום הנישואין והמשפחה לאנשי מקצוע דתיים חרדים. אני בוגרת י.נ.ר ולראשונה נחשפתי שם לתחום כשהשתתפתי בקורס הנחית אישות בשנת 2003. לאחר הקורס שם המשכתי את ההכשרה שלי באוניברסיטת בר אילן שם התמחיתי בטיפול מיני. הקורס יעוץ מיני בינר מורכב מהחלק התאורטי שם משתתפים אנשי מקצוע מובילים בתחום במדינת ישראל. בחלק של הפרקטיקום אנחנו עובדים על המרכיב בין התאוריה למעשה ששם עושים אינטגרציה בין החומר הנלמד. מדובר בקורס הנמשך על פני 180 שעות לימוד, זהו קורס מרתק ומעשיר שקיבל גם את חסות האוניברסיטה הפתוחה, כך שהמסיימים/ות יוצאים עם תעודה מקצועית.

לצערי היום במדינת ישראל תחום הטיפול הינו פרוץ ולעיתים אנשים מטפלים בתחום הנ"ל ללא הכשרה מקצועית מספקת מוציאים כסף רב ולא מקבלים מענה הולם.

התחום של הייעוץ מיני לצערנו, תחום פרוץ, סטודנטים לוקחים קורס קצר והופכים לאנשי מקצוע, מאוד חבל, מטופלים. מוציאים כסף ולא מקבלים את המענה הנכון והמדויק.

קורס ייעוץ מיני של מרכז י.נ.ר קיבל הכרה של אנשי מקצוע מהתחום, התלמידים לומדים להכיר עוד אנשי מקצוע על מנת שיוכלו להיעזר ולעבוד יחד בשיתוף פעולה בעתיד.

את עובדת בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע?
טיפול מיני עובד בגישה מערכתית עם הרבה אנשי מקצוע: רופאי משפחה, פסיכיאטריים, פיזיותרפיסטים, עו"ס, רופאים, גניקולוגיים, אורולוגים, אחיות כל אחד מביא את הצד המקצועי שלו בכדי לתת מענה מדויק למטופלים.