לא רוצים להוציא את הילדים בשעות החום? 10 אטרקציות קרירות וליליות במיוחד לימי אוגוסט החמים!

מחפשים איך להעביר את הזמן עם הילדים בימי הקיץ החמים בלי לצאת ולסבול בחום? אספנו עבורכם אטרקציות קרירות וליליות מיוחדות בהם תוכלו להינות בכיף!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 01/08/19 14:59 כט בתמוז התשעט

לא רוצים להוציא את הילדים בשעות החום? 10 אטרקציות קרירות וליליות במיוחד לימי אוגוסט החמים!
צילום: shutterstock

למרות שיומן הפעילות הקיצי שלי היה מלא לקראת החופש הגדול בעשרות אטרקציות משפחתיות יומיומיות, ברגע שלחום הקשה של יולי-אוגוסט הצטרפה הלחות המעיקה, השארתי רק חוויות המצדיקות השקעה, מרהיבות חושים ומרחיבות אופקים. וכך, אחרי סינון חסר רחמים, נשארו לי עשרה יעדים שיכולים לשעשע הורים וילדים בשווה. ואתחיל בשני גנים קסומים.

שני גנים גדולים בלבד זכאים לתואר "הגן הקסום" בימים אלה.
הראשון, גן המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי השוכן במתחם מכון ויצמן ברחובות, שם יכולים ילדים ומבוגרים ללמוד בצורה בהירה, משעשעת ומרתקת בתערוכה החדשה "חי, צומח, דומה – ההמצאות שמחקות את הטבע", פלאי הביו-מימקרי. מה רואים שם?
באגפים ובאולמות השונים של התערוכה, מבעד למשקפות מיוחדות מודגמת דרך הראייה של ציפורים וחרקים, במעבדה לחדשנות שבתוך מתחם דמוי כיפה שקופה, מתגלים סודות של צמחים, דגים, דבורים וחרקים נוספים. בסדנאות יצירה לומדים הילדים איך בונים מיקרוסקופ, איך גורמים לאצטרובל להיפתח, איך מדליקים נורה מבלי לחבר אותה לחשמל, ובחצר הגדולה של הגן מתאמנים בהפרחת בועות, בהרמת משאות, בתהלוכת נמלים. 
קולות מוקלטים, אורות מתחלפים, מדריכים סבלניים וכל אמצעי הלמידה החדשניים מגויסים כאן כדי לגרות את הקטנים ללמידה. הגן פתוח בחודשים יולי, אוגוסט, ימים א'-ה' מ-9:00 עד 18:00. בימי שישי סגור. 

גן המדע

גן המדעצילום: נעמי גוטקינד- גולן


הגן הנוסף ששורה עליו אווירה קסומה, הוא הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, שם נפתחה תערוכה בשם "פליימוביל מסביב לעולם". כבר בכניסה מקבל את פני הבאים שחקן לבוש כפיראט, המחלק דרכונים שצריך להחתים בכל תחנות הגן, כולל כפר אינדיאנים, עיירת מערב פרוע, מבצר אבירים, ארמון מלכים, כבאית אש, אמבולנס של מד"א, משחקייה ממוזגת עם עשרת אלפים חלקי פליימוביל, ומסלול אתגרי בסגנון נינג'ה שכל הילדים וגם חלק מהאבות, מתלהבים ממנו במיוחד. בתערוכה שתהיה פתוחה עד סוף אוגוסט, רואים גם טוטם ענק, יורים למטרה בחץ וקשת, מתנסים בזריקת לאסו, מיידים כדורי ג'ל, נתלים על רשתות ענק, רואים אגם מכוסה בצפיפות בפרחי לוטוס גבוהים, עוברים על גשר בין צמרות ומסננים "עפרות זהב" בערוץ נחל קטן. פתוח בימים ראשון עד מ-9:00 עד 13:00 ומ-16:00 עד 21:00 ובימי שישי מ-9:00 עד 13:00. המחיר לפני הנחות ומבצעים: 89 שקלים מגיל שנתיים.

הגן הבוטני תערוכת פליימוביל

הגן הבוטני תערוכת פליימובילצילום: נעמי גוטקינד-גולן

ירושלים מוזיאונים סביב לה, ומכולם בחרתי באחד שהוא בעל ייחוד בלעדי - מוזיאון המוזיקה העברי. יש בו קוקטייל מקורי של תיאטרון, היסטוריה ונגינה, התנסות אינטראקטיבית בכלים שונים, ולקינוח סיור וירטואלי בבית המקדש, עבודת הכוהנים ונגינת הלוויים בעזרת משקפי מציאות מדומה. מקום המעשיר את הידע בהיכרות עם הצלילים של הזורנה הכורדית, הזארב הפרסי, הרובאב הבוכרי, הפאנדור הקווקזי, רשימה חלקית. מגיל 10 מקבל כל ילד טאבלט המנחה אותו בין החדרים והמוצגים, המדריכים מעודדים את כל הגילאים לרקוד ריקודי חתונה ושמחות משפחתיות מכל העדות, לתופף, לנשוף בשופרות תימניים, ותוך כדי כך בהדרכתו של שחקן המחופש ל"סבא לוי" לשמוע סיפורים על תולדות הקהילות ומסורותיהם במהלך הדורות, ללבוש ולהצטלם עם בגדים מסורתיים ועתיקים, להשתתף במשחק אינטראקטיבי. החוויה העזה שמעניק המוזיאון הזה, מתוך התרשמותי בביקור בו בחברת ילדים, היא בין החזקות ביותר שיש בארץ.  
פתוח בימים ראשון עד חמישי מ-9:30 עד 20:00, ובימי שישי עד 14:00. אזרח ותיק וילד – 40 שקלים. מחיר רגיל – 50 שקלים.

נעבור לקניונים. בדרך כלל אני לא פוקדת בחופש הגדול את המתחמים האלה בגלל המהומה והצפיפות – אבל במקרה של איגלו הקרח שהוקם בארנה בהרצליה מול מעגן היאכטות, אחרוג מהכלל הזה. במחיר כניסה של 20-30 שקלים, נכנסים לתפאורה מרעננת המזכירה מגורי אסקימוסים ואת הקוטב הצפוני. בשתי כיפות ענקיות יש מכונות ייצור שלג. במבואה רואים סרט קצר על המשמעות האקולוגית של השלג, ועל תהליך היווצרותו, ולאחר מכן נכנסים למשטח של שלג טרי שבו אפשר לבנות בובת שלג, לייצר כדורי שלג, ומדי פעם להישטף בזרנוק שלג רך המומטר מהמכונה. הטמפרטורה בתוך האיגלו היא כ-18 מעלות. 

איגלו בארנה

איגלו בארנהצילום: יח"צ

מפגש מסוג שונה עם הלובן הצונן מזמן ה"קרקס על הקרח ממוסקבה", עם הבלט "מפצח האגוזים", לפי צ'ייקובסקי. המופע משלב קרקס, תיאטרון והחלקה על קרח, עם חבלים, חישוקים ואקרובטיקה, כשעל הבמה יורד מלמעלה שלג אמתי. מתאים מגיל שנתיים. 135-235 שקלים.

חוויות ליליות מתאימות במיוחד לבילוי משפחתי בקיץ, ואחת מהן מזומנת בגן גורו – גן בעלי החיים האוסטרלים בעמק המעיינות הסמוך להר הגלבוע. מציעים שם סיור לילי מודרך לאור פנסים, מול להקת עטלפי פירות, להקת קנגורו שמותר ללטף ולהאכיל, לטאות כוח גדולות. סיור לילי המתחיל בשעה 19:30 עולה 59 שקלים מגיל שנתיים. חייבים הרשמה מראש.
אטרקציה נוספת, שאם אתם כבר שם כדאי לשקול, הוא סיור בין ערביים משולב במסלול הליכה בין מעיינות טבעיים באזור נחל דוד. הוא רכוב ומודרך במאה שקלים לאדם. 

עוד חוויה לילית ממתינה במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב בתל-אביב: "חיות ליל קיץ". כ-30 פסלי עץ ומתכת ענקיים בדמויות חיות שונות. ניתן לטפס עליהם, להחליק או להתנדנד. חלקם מתנשא עד לגובה שישה מטרים. מעין מיצב המשלב פארק שעשועים וגן חיות קדמוני. הילדים יכולים לגרום למוצגים לפרוש כנפיים, לכשכש בזנב או לפתוח את הפה. התערוכה תהיה פתוחה מ-20 ביולי עד 31 באוגוסט בשעות 18:30 עד 21:30. 75 שקלים ליחיד ו-275 שקלים למשפחה של 4 נפשות. הגן פתוח גם בשעות הבוקר (9:00-13:00), אבל כאמור אני מחפשת אופציות לשעות קרירות יותר. 

 
פסטיבל הכדורים הפורחים בגן הלאומי פארק הבשור בצפון הנגב יתקיים בימים 22-23 באוגוסט. בנוסף לקסם המרתק של כדורי ענק פורחים בשלל צורות וצבעים, יהיה שם מופע לילה בשם NIGHT GLOW עם אקרובטים שיבצעו פעלולים מתחת לכדור פורח. האירוע יתחיל בשעות אחר הצהריים ויימשך בשעות החשיכה שאז הכדורים המוארים מדהימים ביופיים. יהיו בשטח גם אמני בועות וחישוקים ובלונים, אקרובטים וליצנים ומי שיישאר כל הלילה ועד הבוקר (אפשרית שם לינת שטח), יראה איך מנפחים את כדורי הענק ויצפה בצניחה מכדור פורח. 149 שקלים מגיל 3. ברכישה משפחתית של 4-6 כרטיסים המחיר הוא 125 שקלים לאדם כולל לינה וצפייה בכל המופעים אבל לא טיסה בכדור פורח. 

פסטיבל כדורים פורחים

פסטיבל כדורים פורחיםצילום: תמרה כהן

עוד בחודש אוגוסט הוא המופע האינטראקטיבי לכל המשפחה "אלומיני" שיעלה ב-20 עד 22 בחודש אוגוסט במוזיאון תל אביב לאמנות: תנועה, מוסיקה, הומור וחוויה ויזואלית עוצרת נשימה באמצעות צינורות אלומיניום ענקיים, גמישים ורבי חוליות המזכירים חיות קדמוניות קמות לתחיה ותנועה לקול צלילי מוסיקה. מראה הדוממים המתנועעים, רוטטים, מתעוותים ומתעגלים, מעורר תחושות של חייזרים ומסתורין מרגש ורב חושי. 109 שקלים לפני הנחות ומבצעים. 

אז למה אתם מחכים? צאו לבלות!