כל שליח והסיפור שלו

לקראת כנס השליחים, שאלנו את השליחים שלנו מה המניע ליציאה לשליחות? מה בעצם הם עושים שם ? ומה הייתם מביאים משם לארץ? השאלות הם שלנו, הסיפור הוא שלהם

חדשות כיפה שולמית בן ישר 28/01/18 15:29 יב בשבט התשעח

כל שליח  והסיפור שלו
לטוס לשליחות, צילום: צילום מסך מיוטיוב


הרב בן ושרונה חסאן - שליחי מכון עמיאל - סיאטל, ארה"ב

יצאנו לשליחות כי רצינו לתת חזרה לקהילות בתפוצות. אני גדלתי במנצ'סטר, והושפעתי ע"י שליחי בני עקיבא. אשתי, מפלורידה והרבנים השפיעו עליה רבות. כיום אני רב של 300 משפחות בסיאטל, וושינגטון. זוהי קהילה המעוניינת בתפילות שלוש פעמים ביום ולימוד תורה וכן עם חברי קהילה רבים המגיעים לימים הנוראים בלבד. סדר היום שלי כולל הכנת שיעורים, מפגשים אישיים עם חברי קהילה, וכל אירועי מעגל החיים. אשתי מנהלת גן ילדים ומלמדת את הילדים תורה ויהדות.
אחד הסיפורים המרגשים היו כשהגעתי לסיאטל, פגשתי מישהו שלא היה דתי, אך היה מעוניין להתחבר ליהדות. הוא גדל עם חיבור ליהדות, אך בשנות הלימודים שלו בקולג' הוא התרחק. במשך 30 שנה הוא התרחק מהקהילה האורתודוקסית. ציינתי בפניו את האהבה שלי לכדורגל והוא הזמין אותי להצטרף אליו לצפייה במשחק. נוצר בינינו קשר והתחלנו ללמוד יחד. עברו שלוש שנים והוא התקרב לקהילה עם משפחתו והיום הם שומרים שבת וכשרות.
בעצם, שליחות היא מהדברים המשמעותיים ביותר שאתה יכול לעשות. אתה יכול ליצור שינוי משמעותי בחייהם של אנשים. כיום, עם ההתבוללות, אתה ממש עוזר להם לשמור על הזהות היהודית ומעלה את הסיכוי שיעלו לארץ ושיהיו להם ילדים ונכדים יהודים.

הרב בן ושרונה חסאן

הרב בן ושרונה חסאןצילום: יחצ

נאהב וצופיה אורן - שליחי בני עקיבא העולמית - הלסינקי, פינלנד

יצאנו לשליחות בגלל הרצון לחוות הרפתקה ערכית. מצד אחד להיחשף לנופים, צבע, ותרבות אחרת ומצד שני זאת משימה גדושה בחסד, נתינה, ציונות, תורה ואהבת אחים אין סופית. השליחות היא מהלך שמשלב את שני הרצונות הללו והיא מספקת מצע טוב לאנשים מלאי אנרגיות, חיות. היום שלנו מתחיל בלשים את  את הילדים בגן ומשם רצים למניין. בדרך כלל אתה גם החזן וגם הקורא בתורה. משם עוברים לגן ולבית הספר ומעבירים את תפילות הבוקר עם הילדים והתלמידים. לאחר מכן ישיבות בוקר עם צוות המשרד והקולגות על תכנון האירועים הקהילתיים, מועדים חשובים וכדומה. לאחר מכן הזמן ללמד עברית ויהדות בבית הספר. בהמשך היום ישיבות עם סטודנטים ומשפחות המעוניינים לעלות או להשתתף בתוכניות בארץ. משם לשעות הצהריים שמוקדשות לעבודה יותר לוגיסטית של תכנון סמינרים לחודשים הקרובים כולל הרשמה, תשלומים וכו'. לקראת הערב יש את בני עקיבא: ישיבות עם המדריכים ופעולות. בערב מעביר שיעור בפילוסופיה יהודית או בתנ"ך עם הורים.
אנחנו ממליצים על שליחות כי זאת חוויה בעוצמה. אין שניה מיותרת. אם נתינה ממלאת אותך ואהבת עם ישראל זה הלחם שלך אז אין פלטפורמה טובה מזו.

משפחת אורן

משפחת אורןצילום: יחצ


אביה בלזם ואוריה הורדן - שליחות בת עמי - עמק הסיליקון קליפורניה

היציאה לשליחות התחילה כשהבנו שכמות היהודים בגולה מאד משמעותית. ואחוזי ההתבוללות רק עולים וגוברים. חשוב לנו להחדיר את אהבת הארץ, להיות הקשר של האוכלוסייה האמריקאית לארץ וכך כאשר יגיעו לארץ לביקור / עלייה, יהיה להם מישהו שמכירים וירגישו מחוברים וקשורים.   במהלך היום אנחנו  עובדות ב-SPHDS, בית הספר היהודי האורתודוקסי היחיד בעמק הסיליקון המכיל אוכלוסייה מגוונת. אנחנו מהוות חלק פעיל בכיתה בשיעורי עברית ויהדות ומתגברות תלמידים בשיעורים אלו.  לכיתות א'-ה' אנחנו מעבירות על מקומות בארץ, וגם מלמדות שירים ישראלים שיכירו את התרבות. לכיתות ו'-ח', מעבירות על ההיסטוריה של ישראל מהרצל ועד היום, ועד כמה נלחמו שהמדינה תוקם. חוץ מזה, אנחנו אחראיות להביא את האווירה הישראלית לתלמידים ולבית הספר, מארגנות טקסים ופעילויות לקראת חגים ואירועים מיוחדים.
השליחותשלנו  בנויה מהמון סיפורים קטנים. אולם כן קורה לנו הרבה, שאנחנו מדברות עם משפחות על הארץ ורואות שאנחנו מעלות להם תחושת התרגשות וחוסר פנימי, על ידי כך שהם פתאום מתחילים לספר לנו את כל הדברים שהם יודעים על הארץ או שמעו עליה.. 
לפני שיצאנו לשליחות, שמענו מהרבה אנשים טענות שאין מה לעשות שם, וזה בכלל לא משמעותי, ויש יותר עבודה בארץ.. אז נכון. אולי לא יגיע אחרינו זרם של עולים, כמו שהיה לפני עשרות שנים בארה"ב. אלא המטרה בימים אלו, על פי ההתנסות שלנו, היא לגרום לאנשים פשוט לאהוב את הארץ ואת השליחים ועל ידי זה הם ירצו להיות חלק מהישראלים ובבוא הזמן, הם או ילדיהם יגיעו לארץ.
אם היתה לנו אפשרות להביא משהו מכאן, זה את הסבלנות של האוכלוסייה האמריקאית. בנוסף, היינו מביאות את הכנסת האורחים המדהימה שלהם! אנשים פה מארחים עם לב ענק.

אביה בלזם בשליחות

אביה בלזם בשליחותצילום: יחצ

רעות בכר - שליחות לביא עולמי - דיסלדורף, גרמניה

אני אחת מארבע בנות בגילאי 20-25. שהמניע ליציאה הוא חשיבה על עמ"י. ההשפעה, הדוגמא שהם נותנים והרוח שהם מביאים איתם מארץ ישראל נוגע בנשמות יהודיות שאולי עד עכשיו לא חוו בחייהם משהו יהודי אמיתי. אנחנו נמצאות בקהילה שצריכה אותנו בכל אחד מהמפעלים שלה: מהגן, בית ספר ושיעורי היהדות לכל הגילאים, עד לשותפות בסניף, עם הנוער והסטודנטים ואפילו עם בית האבות שיש פה.
אחד הסיפורים המרגשים שהיו לנו פה – אנחנו מכינות סעודות ערב שבת ומזמינות את כל הסטודנטים שגרים ולומדים פה. ערב שבת אחד הגיעה מישהי, כשנכנסה הבנו שאין לה קשר ליהדות חוץ מזה שהיא נולדה לאמא יהודיה, בזמן הקידוש פתאום היא נעלמה. מצאתי אותה במטבח שלנו. הייתי ממש מופתעת, לא הבנתי מה היא הלכה לחפש שם. פתאום היא קלטה אותי מאחוריה ופליאה ענקית היא שואלת אותי- "אתם אוכלות רק כשר?" עניתי בחיוב, "את יודעת" היא המשיכה ואמרה, "בחיים לא ראיתי איך נראה מטבח כשר", ועם דמעות בעיניים היא המשיכה "זה מדהים, ויש פה גם הכל.."  אני בטוחה ששינינו לה משהו במחשבה. שזה אפשרי! יש לנו עוד המון סיפורים על כאלו שפעם ראשונה רואים בנות דתיות מישראל, שטוב להן ביהדות וטוב להן עם הדת והן מצליחות, מרוצות ומחייכות. אז אנחנו כמו טיפה שמחלחלת בסלע. ככה עוד שליח ועוד שליח מוסיפים טיפה לאבן עד שהם יחלחלו לתוכה.
למי שמתלבט אם לצאת לשליחות נאמר: זאת שנה קשה ומלאה במכשולים אבל שנה עמוסה, מעניינת ומספקת. עם תחושה שעצם ההוויה שלך תורמת ומשפיעה על האנשים פה.
ואם היינו יכולות להביא איתנו משהו לארץ – זה את הכבישים המהירים (; 

רעות בכר

רעות בכרצילום: יחצ

תיאו ושרית לנדאו - שליחי הסוכנות היהודית - לונדון

לשנינו היה חלום לצאת לשליחות ע״מ לקרב את יהודי התפוצות ולצמצם בנינו פערים. גם חלמנו להכיר להם ישראל אחרת ולשתף אותם בישראליות שלנו.  היום שלנו מגוון בפיעלויות - יום אחד אנחנו מכינים פוסטרים במחשב לפעילות הבאה, יום אחר פוגשים נוער, יום אחר ארוחת ערב מלכותית באולם מפואר בלונדון לכבוד ערב התרמה. 
היתה פעם אחת שארגנו בשיתוף עם הסוכנות שבת מיוחדת בקהילה בהשתתפות שגריר ישראל, כל השבת הייתה בסימן ישראל וציונות והמון הורים וילדים ממש קיבלו זריקה מטורפת של כחול לבן. עוד משהו מדהים שהיה לנו זה יום כיפור. כל בני הנוער של הקהילה הגיעו. אחד מנקודות השיא היה כשדיברתי והתלבטתי על מה לדבר. פתחתי את השיחה בשאלה: מי רואה את סדרת הטלוויזיה suits? כמעט כולם הרימו ידיים. אחרי זה דיברתי על איך שהדמות הראשית חי חיים כפולים של טוב ורע. היה ילד שכל התפילה עמד והתפלל בלי לשבת בכלל כמו חסיד אמיתי. פתאום בהפסקה הוא אומר לי שהוא הולך לראות טלוויזיה ותיכף חוזר. זה החיים הכפולים עליהם דיברתי. אבל דרך הסדרות טלוויזיה אנחנו מצליחים להגיע לילדים האלה. 
אם אתם מתלבטים לצאת לשליחות, אז אל. צאו. עכשיו. זו הזדמנות להכיר יהדות שונה,  גם לומדים על עצמך צדדים שלא הכרת. תמיד אומרים ששליחות זה כדי לתת. ואנחנו מקבלים כל כך הרבה. אם אתם מתלבטים- אז צאו לשליחות. כשתגיעו, כבר תפסיקו להתלבט. 

משפחת לנדאו מארחים

משפחת לנדאו מארחיםצילום: יחצ

רוצים גם אתם להיות שליחים? לחצו כאן