מריבות על העתיד

חדשות כיפה כולנו שדכנים 10/03/05 14:42 כט באדר א'

בעניין בחור אותו הכרתי באמצעות שדכנית.

מכיוון שהוא גר רחוק איננו מרבים להפגש

וקשה לי לבדוק עניינים מקרוב.

בינתיים אנו מרבים להתווכח בטלפון בשאלות העתיד. עד לרגע זה קינן בי ספק בעניין בניית עתידי עם אדם זה. אזכיר שאינו עובד רק לומד וחי מקצבה קבועה מביטוח לאומי (דואג לומר כל הזמן שלא יחסר לי איתו כלום בעתיד).

אך גם דואג לרמוז לי שכדאי מאוד שכאשר נתחתן עדיף שאעבוד בעצמי ומודיע שיהיה כמובן מצידו שימוש בחסכונותי אותם חסכתי בעמל רב במשך השנים. (אציין שאת כל זה הוא מבהיר לי בסבר פנים יפות ובעדינות...ושאם לא מתחלקים - אין אהבה). במשך זמן היכרותנו טלפונית שמתי לב שהבחור רגיש ביותר, נפגע אך פוגע גם בי, תגובותיו הן ממש לא סבירות לטעמי וגובלות בעזות קשה.

שאלתי האם להישאר עם אדם שתגובותיו קיצוניות ונוהג לטרוק לי שוב ושוב שפופרת בפרצוף ומצדיק את מעשיו בטענה שנפגע?



תשובה

שואלת יקרה,

מריבות ואי הסכמות הינן שכיחות בין בני זוג אך בד"כ צצות ועולות יותר לאחר הנשואין ולא קודם לכן.

לא ציינת כלל האם יש ביניכם אהבה או משיכה כלשהי והאם אתם מסכימים על דרך החיים.

תגובה זו, של ניתוק הטלפון אותה תארת, הינה פסולה ומהווה נחש ארסי בכל מערכת יחסים. כשנפגעים ניתן לומר, "תשמעי נפגעתי כרגע ואני לא יכול להמשיך לדבר, אצור עמך קשר מאוחר יותר." ואם קשה לו לדבר אתם יכולים לסכם על דרך אחרת בה הוא יסמן לך כי הוא אינו יכול להמשיך באותה עת את השיחה. אבל ניתוק הטלפון זהו חוסר כבוד לבן הזוג וזלזול בו.

תארת כמו כן ששניכם פוגעים ונפגעים. חשוב לציין כי בתקשורת בין בני זוג חשובה מאוד גם שפת הגוף והדרך בה נאמרים הדברים. את ציינת כי אינכם מרבים להפגש וישנם הרבה שיחות טלפוניות. ייתכן ואינכם מכירים היטב אחד את השני ולכן מפרשים לא נכון דברים שאם היו נאמרים פנים מול פנים עם האמפתיה והרצון הטוב בעיניים הדברים לא היו מתפרשים כפוגעניים.

חשוב מאוד שתדברו בצורה פתוחה על הדברים שמפריעים לכם. כפי שציינתי בתחילה בין כל בני זוג ישנם חיכוכים, החכמה היא ללמוד כיצד ניתן להתגבר על אי ההבנות בלא לפגוע אחד בשני. כשנפגעים, במקום לומר :אתה או את... ולשלוח אצבע מאשימה,ניתן לומר אני פגועה כי קשה לי וכשלא מאשימים לבן הזוג קל יותר לנחם ולהתנצל.

לסכום: אם קיימת ביניכם: 1. אהבה והערכה הדדית 2. משיכה פיזית 3.הסכמה בקווים כללים על הערכים עליהם יהיה מושתת ביתכם. ותמצאו את הדרך לתקשורת בריאה וטובה יותר. אז תהיו בדרך המלך.

עניין נוסף: בעניין הכלכלי, לא אנו שנפסוק האם את צריכה לשתף עימו את חסכונותיך וכו'... אך, בשאלתך זו אני מרגישה שאת לא בוטחת בו מספיק ויש איזשהו חוסר אמון, שאולי את חושדת שהוא בעצם מעוניין לנצל אותך ולשם כך היא מתקשר עימך. אם אני צודקת בתחושותיי לגביך. אני מציעה שתבחני טוב טוב את העניין בליבך פנימה. מאחר ואבן היסוד בזוגיות היא האמון. ואם אין לך אמון בו אולי אכן רצוי שלא להמשיך קשר זה.

בהצלחה בכל אשר תפני

אלישבע פרידמן -יועצת נשואין

קרית אתא/מורשת