מה בין אהבה להתאהבות???

חדשות כיפה כולנו שדכנים 06/03/05 12:06 כה באדר א'

שלום

הייתי בקשר טוב כחודשיים, שנינו נהננו מאוד, אך כעבור חודשיים הבחור אמר שמבחינתו הוא היה מצפה להרגיש יותר אחרי חודשיים ומכיוון שאיננו מרגיש זאת ( זה לא שהוא לא מרגיש כלום....) הוא החליט לסיים. הוא רוצה להרגיש פרפרים בבטן וזיקוקים. לדעתי לא על זה נבנה קשר , וגם אני חושבת שאם טוב ביחד והכל מסתדר גם זה יגיע ולא צריך להתייחס לזה בקטע של זמן....... תעזרו לי בבקשה להבין יותר, אולי אני טועה וכן חייבים פרפרים בבטן.......



תשובה

שואלת יקרה,

את צודקת בהחלט. ישנו שלב שלעתים חובים אותו ולעתים לא. וגם אם לא חובים לא קרה שום אסון. וזהו שלב ההתאהבות. שלב בו תהליכים כימיים בגוף גורמים לפרפורי בטן, התרגשות לפני פגישה, דפיקות לב חזקות אי הרדמות בלילה ועוד... אין ספק שזוהי חוויה מדהימה אבל חוויה חולפת. וכשהיא נגמרת מתחיל תהליך ארוך של בניית אהבה. כפי שציינתי בתחילה אין הכרח לחוות התאהבות. אבל יש הכרח שבני הזוג יחושו משיכה פיזית ולא דחייה חלילה וגם כמובן שיעריכו מאוד אחד את השני.

ייתכן שהבחור שסיים עמך את הקשר, לא חש משיכה ורצה לעדן את דבריו. אני כותבת לך את התשובה פה, לא כדי לעודדך לפנות לבחור ולבקשו שישקול בשנית. אלא כדי שתדעי מידע זה ולהבא במערכת יחסים הבאה תוכלי לשתף את בן זוגך במידע משמעותי זה.

ברצוני לאחל לך כי תמצאי בקרוב את החלק השני.

אלישבע פרידמן

יועצת נשואין

קרית אתא/מורשת