התקן לאחר לידה

חדשות כיפה מכון פועה 22/09/16 08:37 יט באלול התשעו

התקן לאחר לידה

שלום,

ילדתי לפני 3 שבועות, וברצוני לשים התקן.

2 שאלות: 1. אני שומרת טהרה- ולכן רוצה להתקין את ההתקן כמה שיותר מוקדם כדי "לחסוך" ימים מיותרים של דימום... מתי אפשר להתקין את ההתקן? האם אפשרי כבר עכשיו? או שצריך לחכות עוד?

2. שמעתי שיש התקן שנקרא- ג'ניפקס ויש כמה שהמליצו עליו לשומרות טהרה- מהו ההתקן הזה? האם מומלץ?

אודה לתשובה



תשובה

שלום וברכה,

מזל טוב ושפע ברכה.

א. בעיקרון אפשרי להתקין כבר הלידה, אבל לא מקובל להתקין לפני שיעברו 6 שבועות מהלידה, עלמנת שההתקן לא יפלט (יש אגב רופאים שמחכים שלושה חודשים אבל רוב הדעות של הרופאים שאין לכך הצדקה, והדבר מותיר את הזוג במצב ביניים זמן ארך מידי).

ב. התקן גניפיקס הוא התקן שננעץ בתקרת הרחם, המבנה שלו מסייע לכך שיהא פחות תופעות לוואי, חסרונו בכך שהוא מאוד יקר ומיעוט רופאים מתקין אותו.

איני בטוח כי מההתחלה צריך לגשת דווקא להתקן זה, מעבר לכך, חשוב לדעת כי רופאים רבים ממליצים על התקן המכיל הורמונים, יש בכך יתרונות רבים, אבל במקרים רבים מאוד הדבר גורם לכך שתהא תקופת הסתגלות ארוכה של כתמים ודימומים והדבר יוצר קושי רב עבור הזוגות.

התקן חדש הקיים היום בשוק הוא התקן הנקרא IUB ובנוי בצורת סליל, מבנהו של ההתקן בעל פוטנציאל גדול לכך שלא יהיו בעיות והדבר יהא טוב לנשים שומרות טהרה, אבל אף שאנחנו במעקב על כך, ורואים גם יתרונות רבים, מוקדם מידי לקבוע זאת במסקנה בשלב זה, אבל בהחלט יש מקום לנסות.

בהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה