בעל שתוקפני לילדים...

חדשות כיפה אודליה מימון 07/10/15 19:49 כד בתשרי התשעו

בעל שתוקפני לילדים...

אנו נשואים כ7 שנים ב"ה באושר ונחת. בורכנו ב4 ילדים די צפופים. יש לי בעיה עם זה שבעלי מתנהג בעיקר לילד השני(בן ה4.5) בכוחניות, הוא לפעמים ממש יורד לרמה שלו מבחינת דיבור ומתנגח בו. אני מנסה להראות לו כמה שזה לא נכון ומראה לו גם דוגמאות חיוביות אצלו ואצל אחרים. זה לא ממש עוזר הוא נופל לזה שוב ושוב. יש לציין שהוא לא אדם תוקפני כלל אלא שהילד מאוד מאתגר. מה עליי לעשות?



תשובה

שלום לך שואלת יקרה,

את שואלת שאלה חשובה, שנדמה לי, כי הורים לא מעטים היו מזדהים עימה.

בשאלתך ציינת, כי בעלך מתנהג באופן תוקפני כלפי ילד מסוים, ילד שמאתגר אותו, וקשה לו להתנהל מולו, בצורה שקולה ונבונה.

לא פעם, ניתן לזהות שהורה מרגיש כי ישנו ילד מסוים שמאתגר אותו, ודורש ממנו כוחות רבים יותר של סבלנות ואורך רוח, משאר הילדים.

זהו דבר טבעי ונפוץ, אשר מעניין להתבונן ולזהות מה יש בילד המסוים שמפעיל אותנו ההורים בצורה שכזו.

ולעצם שאלתך- איך אפשר להשפיע על בעלך ולצמצם את מצבי הכוחניות הללו- נראה לי שכמו כל רצון לשינוי והשפעה על הזולת הכלי המרכזי הוא- דרך הטוב.

למשל, כשבעלך מגיב לו בנועם, כשאת מרגישה שהוא התאפק, שהיה סבלן ורגוע- אז תחזקי אותו. אז תראי לו שאת מעריכה. תביעי אמון.

כשאת מבקרת אותו, או אפילו כשאת מדברת בשבח הילד, הדברים עלולים להתפרש אצל בעלך כביקורת כלפיו. וביקורת כידוע, מחלישה את כוחות הנפש. (אלא אם כן, היא עטופה באהבה ובאמון כנה).

כך שנראה שהדרך לשינוי, היא להעצים את הטוב שיש בבעלך, ולשדר לו שאת מאמינה בו.

נוסף לכך, כדאי ליזום בזמנים נינוחים ונעימים, שיחה אודות הילד המדובר בפרט, ואודות דרכי החינוך שלנו בכלל. בשיחות הללו, כשהן נעשות ברוח טובה, ישנה הזדמנות לשתף, להבין זה את זה, ולהגיע לתובנות ולהחלטות משותפות.

כמו כן, וחשוב לא פחות, תנסי את להיות האמא הכי טובה שאת יכולה לילדך. תעניקי לבנך אהבה וחום, תדגישי לו את החוזקות שבו, ותנסי בחכמתך ליצור הזדמנויות למפגשים חיוביים בינו לבין בעלך.

מאחלת לך הצלחה רבה!

והרבה נחת ממשפחתך,

אודליה מימון (MA)- מטפלת זוגית ואישית, מנהלת מרכז "אוצרות פנימיים"- זוגיות, משפחה, חינוך ומודעות. www.otsarpnimi.co.il