בעלי רוצה לשלוט בחיי

חדשות כיפה יעל זיוון 20/04/14 00:47 כ בניסן התשעד

בעלי רוצה לשלוט בחיי

שלום,

אני נשואה 9 שנים ואם לארבעה ילדים. בשנים האחרונות אני מרגישה צמצום עצמי בגלל רצונותיו ודרישותיו של בעלי. אני ממש מרגישה שהוא לוקח ממני את ההחלטות שנוגעות לחיי. בכל פעם שאני פןתחת איתו את הנושא לדיון הוא אומר "נכון, הבעל צריך לשלוט על הבית". מאד מאד קשה לי עם הגישה שלו ואני הגעתי למסקנה שאני לא רוצה ככה לחיות את חיי ושזה לא מתאים לי. אמרתי לו את זה וביקשתי שיתלווה אלי ליועצת נישואין לנסות להגיע להבנה ופשרה שאני יוכל לחיות איתה, והוא לא מוכן בשום פנים ואופן- הוא טוען שזה לא יעיל והוא לא הולך.

יש לך רעיון בשבילי?

תודה



תשובה

שלום לך,

אני מבינה מדבריך שהאופן שבו בעלך תופס את מקומו ואת מקומך בזוגיות אינו כך מהיום, יחד עם זאת בשנים האחרונות את חשה צמצום עצמי. זוהי תחושה לא קלה. תחושה מגבילה שלך כיישות עצמאית ושלך כאשה בתוך זוגיות.

ממתי את חשה כך? מה קרה שבשנים האחרונות עמדתך כלפי זה השתנתה?האם משהו השנה במערכת יחסים ביניכם? משהו השתנה בו? משהו השתנה בך?

מה זה אומר לשלוט? להחליט עבורך, לקבוע עבור שניכם? למחוק ולבטל את דבריך?מהו מחיר השליטה? בכל מקרה בכל מצב? באיזה אופן זה נעשה??

אני מבינה שכבר ניסית מספר פעמים לדבר איתו על כך, מה קורה כשיש התנגשות בין רצונו לרצונך? איך את מגיבה? האם את מתעקשת כשזה חשוב לך? מה קורה אז? איזה מחיר את משלמת כרגע ואיזה מחיר את עלולה לשלם אם תעשי מה שנכון לך וזה בניגוד לדעתו?

האם יש תחומים שהם קו אדום בשבילך? האם בכל תחום הוא הקובע? האם יש בך משהו שמאפשר את זה?

בעלך קשוב ונאמן לתפיסתו שהבעל הוא הקובע, אך האם הוא קשוב לך? מה יקרה אם תגידי לו שלא טוב לך ושאת במצוקה/ מרמור מתמשך ואת מבקשת או דורשת שיבוא איתך כפי שהוא דורש ממך?

אני מציעה לך שגם אם בעלך לא קשוב לבקשתך חשוב שתלכי בעצמך כדי לקבל תמיכה ולחשוב יחד עם איש/ אשת מקצוע מה ביכולתך לעשות בכדי להיטיב עם עצמך מולו ו/ או איתו.

בברכת הצלחה חמה!

יעל זיוון M.A.

מטפלת משפחתית וזוגיות מוסמכת

054-3979882