אני רגישה והוא שכלתני

חדשות כיפה כולנו שדכנים 06/03/05 21:07 כה באדר א'

אני רגישה והוא שכלתני

יכול להיות שאני קצת מושפעת מהלחץ של החברות (שאחרי 4 חודשים הן מחכות לראות על אצבעי טבעת) אבל אולי גם ללא קשר אליהן, אני מרגישה שכבר צריך להיות לי ברור מה הכיוון שלנו יחד.

ועדיין לא ברור לי.

אני מאוד מבולבלת בגלל שהיחס שלי כלפיו נמצא במין "גאות ושפל" מבחינה רגשית. לפעמים אני מסתכלת עליו וחושבת שזה האדם שאיתו אני רוצה לבנות בית, אבל לפעמים אני תוהה אם אנחנו באמת מתאימים ואם לא רב המפריד על המשותף.

שנינו פחות או יותר באים מרקע דומה וכו' ויש בינינו הסכמה לגבי הרבה דברים שחשובים באמת, אבל אני מרגישה שאני הרבה יותר "רגש" והוא הרבה הרבה יותר "שכל". לפעמים אני חושבת שכאן בדיוק נכנס עניין ההשלמה זה של זה אבל לפעמים גם עולה השאלה אם לפעמים הניגודים הללו לא קשים מידי.

אני מתפעלת מדברים ומתעניינת באנשים ובסיפורים והוא לא מבין מה מסקרן בזה. כשאני לומדת לבד אני מעדיפה ספרי אמונה ומחשבה. זה מקרב אותי יותר. הוא מעדיף ללמוד גמרא ושולחן ערוך. זה לא היה מפריע לי כ"כ אם לא הייתי מרגישה שקשה לו עם זה, שהוא מנסה לגרום לי להיות גם כן כ"כ רציונאלית.

כתוצאה מכך דרך ההסתכלות שלו על העולם היא אחרת, הוא לא נפגע בקלות מאחרים ולכן הוא לא תמיד מבין למה אני כן נפגעת.

אני קצת יותר תוססת והוא יותר שקול.

אני מתעניינת בהרבה תחומים שונים, אני אוהבת שירה וספרות ופילוסופיה, הוא תמיד מקשה "מה נפקא מינא?"....

אני יודעת שקיימים הבדלים בחשיבה בין נשים לגברים, השאלה אם כאשר הם באים לידי ביטוי בצורה חדה זה לא יכול ליצור קושי יתר על הקושי הקיים ממילא בבניית חיים זוגיים.

חשוב לי לציין שיש לו תכונות מצויינות, הוא קשוב אליי ומגלה הרבה אמפתיה כשצריך. אני מודה לקב"ה כל יום על המתנה הזו שהעניק לי אותו אבל לפעמים אני חושבת שאולי החיים במחיצתו לאורך שנים יתסכלו אותי? שאני ארגיש שהוא לא מבין אותי ולא "בקצב שלי"?

ובכלל, על מה חשוב לשים דגש בבחירת בן-זוג בע"ה?

תודה רבה רבה מראש, מתנצלת על אורך השאלה.



תשובה

שואלת יקרה,

אני מרגישה שיש לך תובנות רבות, ואת קשובה מאוד לצרכיך ולאחרים. העלית את כל השאלות הנכונות והתשובה נמצאת בין השורות.

הבה נבנה לך רצף שאלות שעליך לענות עליה ע"פ הסדר:

1. האם את מרגישה אהבה אליו האם אכפת לך ממנו מאוד.

2. האם ישנה משיכה פיזית בין שניכם

בהנחה שענית בחיוב על שתי שאלות אלו, עתה לגוף העניין: את מתארת ניגודיות גדולה בין שניכם, וכפי שציינת בעצמך זה דבר שיכול להדביק אתכם יחדיו ומצד שני להפריד ביניכם. חשוב מאוד במערכת היחסים שתהיינה ערוצי תקשורת פתוחים ובריאים. שאף אחד מבני הזוג לא ינסה לשנות את השני, אלא יקבל אותו כפי שהוא באהבה גדולה.

אם שניכם תקבלו בהשלמה את השוני ביניכם, ותלמדו לאהוב את השונה ולכבדו, אז זה לא יהווה מכשול.

חשוב לי להדגיש, כי דברים שמפריעים מעט לפני הנשואין, לעתים הולכים ומחריפים עם השנים. כלומר כבר עתה כשנורות האזהרה מתעוררות בך, את צריכה לבחון עם עצמך האם אלו תכונות שאת יכולה ללמוד להעריך ולכבד ולא חלילה תכונות שיכעיסו אותך או ישאירו אותך מרירה. את אותו חשבון נפש בן זוגך צריך לעשות עם עצמו.

אני מאחלת לשניכם שתקבלו החלטות נבונות .

בהצלחה אלישבע פרידמן

יועצת נישואין קרית אתא/מורשת