אני חושבת שאני לא אוהבת את בעלי

חדשות כיפה יעל זיוון 01/07/14 22:20 ג בתמוז התשעד

אני חושבת שאני לא אוהבת את בעלי

אני נשואה 3 שנים ועדיין אין לי ילדים. לאחרונה אני כבר לא אוהבת את בעלי. אנחנו שונים לגמרי. הבעיה היא שהוא בן אדם מאד טוב, מכבד אותי ודואג לי כל הזמן.. ואני לא רוצה לפגוע בו. אבל מצד שני אני לא מרגישה אליו כלום, ואני חושבת על גירושים. אני לא יודעת מה לעשות... בבקשה תייעצו לי!



תשובה

שלום לך,

ההחלטה האם להתגרש או לא הינה שאלה כבדת משקל. הייתי מציעה לך להתייעץ עם איש מקצוע או אנשים הקרובים אליך ומכירים בכדי שתוכלי לקבל החלטה.

בכל מקרה אוסיף כאן מספר שאלות מכוונות.

את מציינת שאת כבר לא אוהבת אותו ושאינך מרגישה אליו כלום. שינוי ברגשות כלפי בן הזוג הינו דבר טבעי. יחד עם זאת חשוב שתבדקי עם עצמך האם השינוי הוא סטטי והאם אפשר לעשות שינוי ב'שינוי' הרגשי שחל בך.

ממתי חל המהפך? מה קדם לשינוי ברגש שלך? האם את יודעת לזהות את הגורם שהביא לדעיכת האהבה שלך?

כמוכן, האם הוא מודע לשינוי הרגשי שאת עוברת? כיצד ניסית או ניסיתם להתמודד עם זה?

נקודה נוספת שברצוני לציין קשורה לראשית דברייך. ציינת שאתם נשואים שלוש שנים בלי ילדים. האם זה מרצון או שמא אינכם מצליחים? כיצד עובדה זו משפיעה עליך ועליכם כזוג? האם זה גורם למתחים חיכוכים ואכזבה(זוגית או כל אחד מהשני)?

לעיתים בחיים כשלפנינו ניצב קושי גדול, הרבה יותר 'קל' וזמין להוציא את התסכול במקום שקל יותר. לדוגמא ניתן לראות לא אחת שילדים מוציאים יותר כעסים על ומול ההורה איתו הם מרגישים בנוח יותר לעומת ההורה איתו הקונפליקט חזק יותר. למה? כי יותר קל לנו להוציא תסכול במקום שאנו חשים בטוחים יותר.

ציינת שבעלך הוא אדם טוב שדואג לך כל הזמן, לכן אני מעלה כאן שאלה למחשב האם יש תחום אחר שבו יותר קשה לך להתמודד ואת 'מעתיקה' את הכעס כלפי בעלך?

חשוב שתביני מה הניע את השינויים הרגשיים שאת מתארת ועד כמה הם אכן קשורים ישירות אל בן זוגך. לא אחת השינוי הרגשי מעיד על צרכים שלא מתמלאים, כעסים כאבים או קשיים מהעבר או ההווה. מציעה לך שתבררי מהם צרכייך וכיצד תוכלי למלא אותם באופן הנכון והטוב ביותר עבורך.

בהצלחה רבה!

יעל זיוון M.A.

מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

054-3979882