איך מקדמים קשר?

חדשות כיפה אודליה מימון 03/04/14 11:56 ג בניסן התשעד

איך מקדמים קשר?

שלום, אני בן 24. יצאתי בערך עם עשרים בנות, כמה מהם קשרים של חודש, עם אחת קשר של חצי שנה וכל השאר קשרים קצרים.

אני מתלבט אם יש לי בעיה. בכל קשר כמעט אני צולח בצורה טובה את ההתחלה, שתים שלוש פגישות בהם מכירים ושואלים שאלות, אבל באף קשר עד היום לא הצלחתי לעבור לשלב הבא, שלב הקשר הנפשי. יותר מידי קשרים טובים שהיו לי נגמרו בגלל שהבחורה אמרה אחרי כמה דייטים, תשמע נחמד והכל, אבל אנחנו לא מתקדמים לשום מקום.

א. אשמח לקבל עצות על איך מקדמים קשר מעבר לרובד ההיכרות לרובד הנפשי.

ב. האם יש לי בעיה או שזה מצב נורמאלי? ואם יש לי בעיה מה לעשות?

תודה רבה.



תשובה

שלום וברכה,

אתה שואל שאלה חשובה, ויותר מכך הרצון שלך לברר ולהתבונן פנימה הוא חשוב ומשמעותי.

תיארת מציאות שבה יצאת עם מספר בנות ובכל פעם, כך לפי הרגשתך, הקשר לא הצליח להתקדם ולהתפתח לחיבור נפשי עמוק יותר. אני מעריכה את העובדה שהדבר עורר אצלך את הרצון להתבונן פנימה, לברר ולעשות שינוי.

אתייחס בתחילה דווקא לשאלה השניה ששאלת- האם זה מצב נורמלי, או שיש לך "בעיה". המושג "בעיה" הוא מושג רחב, שקשה למקד אותו, ולעיתים הוא רק מעניק תחושה שלילית של האדם מול עצמו.

מה שכן, מתוך דברייך, אני מבינה שישנו דפוס מסוים שחוזר על עצמו- את הדפוס הזה כדאי לברר ולבדוק, על מנת לנסות ולעשות שינוי.

וכאן אני עוברת לשאלה השניה ששאלת. איך מקדמים קשר?

אתה צודק שקשר מתחיל בצורה קלילה של שאלות, דיבורים על נושאים ניטרליים למיניהם...

השלב הבא, כאשר עוברים כמה פגישות של היכרות ראשונית, הוא להתחיל לדבר ולשתף בנושאים מהחיים האישים. נושאים שקשורים להיסטוריה של כל אחד מכם. לחוויות השונות שעברתם, לזיכרונות, ולאירועי חיים שונים שלכם. כמובן שאין מדובר בלחשוף דווקא את החוויות הקשות, אלא באופן כללי לאפשר לצד השני להכיר קצת יותר את העולם האישי שלנו (מעבר לשיחות על מזג האוויר...).

אם גם זה קשה לך, כדאי לבדוק ולברר מדוע. מה חוסם אותך מלשתף קצת יותר על החיים שלך.

עניין נוסף וחשוב שמקדם מאוד את הקשר הוא היכולת להביע אכפתיות הדדית. להתעניין בכנות, להביע חום, מחמאות, מתנות קטנות... להתחיל להעניק זה לזו מבחינה רגשית. שלב זה פעמים רבות מעלה את תחושת החיבור הרגשי בעוד קומה משמעותית.

בשלב הזה, כך לדעתי, הדברים מתחילים לזרום בצורה טבעית. הרצון להיפתח, לשתף, להכיר יותר.. זה שלב שמתחיל כאן, אך בעצם אין לו סוף... גם אחרי החתונה בעז"ה אנחנו כל הזמן בתהליך של שיתוף, חיבור, שיח, נתינה רגשית, והעמקה של הקשר והחיבור.

מאחלת לך בכל ליבי שבקרוב ממש תמצא את האישה שלך,

שהקשר יתפתח בצורה נעימה וטובה, שתצליח להיפתח, להתחבר- ובעז"ה להגיע להחלטות טובות ושמחות!

חודש טוב וחג שמח!

אודליה מימון.

מטפלת זוגית ואישית, מרצה ומנחת קבוצות, מחברת הספר "אוצרות פנימיים"- מודעות עצמית יהודית. www.otsarpnimi.co.il