• העיקר הכוונה

    פעולה לשבטים נבטים - ניצנים על הכוונה שמאחורי הנתינה מבוא: האם אתם שומרים את הפתקים עם הברכות שמצורפים למתנות יום ההולדת שלכם או שאתם מצרפים את המתנות למדף ואת הפתק שוכחים ? בפעולה זו נדון בנתינות "הקטנות" שבין אדם לחברו. אנו רוצים לברר את הנקודה שהנתינה אינה מתחילה במעשה כי אם בכוונה שמאחוריו - באכפתיות שלי מחברי - האם אנו רגישים לחברינו בשבט ושמים לב למצב רוחם ? האם אנו מבינים שקודם כל חשוב שחברי ירגיש שאכפת לי ממנו... ואז מתברר שנתינה לחבר יכולה להיות בדברים הכי קטנים שבאים מהכוונה הכי גדולה... מטרות הפעולה: 1.החניך יבין שנתינה היא לא רק במובן החומרי של העניין, נתינה יכולה לבוא לידי ביטוי במילה טובה וכדומה רק צריך לשים לב!!!

    מחלקת הדרכה

    18/03/03 00:00

  • ''כי טיפה ועוד טיפה תהיינה לים ''

    פעולה לשבטים נבטים- ניצנים על חשיבות המעשים הקטנים מטרות הפעולה: 1. החניך יבין ויפנים את חשיבותם וערכם של המעשים הקטנים 2. החניך יפנים כי המעשים הקטנים הם אלו שבונים את השלם. שים לב פעולה זו לא עוסקת בשיתוף פעולה, וזה איננו המסר שאנחנו מעבירים הפעם. כאן אנחנו רוצים להדגיש שכל שלם בנוי מהרבה פרטים קטנים.

    מחלקת הדרכה

    18/03/03 00:00

  • ישראל גומלי חסדים

    עם ישראל התברך ע"י הקב"ה ב-5 תכונות אופי מרכזיות שמייחדות אותו כעם: רחמנים, ביישנים, גומלי חסדים, ענווים וקדושים. תכונות אלו, אף שיתכן שימצאו אצל יחידים באומות העולם, אבל בתור אומה שקיימים בה תכונות אלו בטבע רק עם ישראל זכה. וצריך להבין למה הקב"ה "חילק" לעם ישראל דווקא תכונות אלו?! תכונות אלו יש לחלק ל-3 קטגוריות שונות. קטגוריה ראשונה: רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. קטגוריה שניה:: ענווים קטגוריה שלישית:: קדושים. אנחנו נעסוק בחלק הראשון . שלוש תכונות אלו שייכות לטבע הפשוט של האנשים, הקשר הנורמלי בחברה. כדי לבנות חברה תקינה, אנו רוצים שיהיו בה אנשים ביישנים, שלא חושבים רק על עצמם, רחמנים וגומלי חסדים. אותם גומלי חסדים, אלו אנשים שמביאים לידי ביטוי את "הלב הטוב" לראות את הטוב שבזולת ולנסות ליצור חברה שלא תהיה בעלת רגשות כהים "איש תחת גפנו ותחת תאנתו".

    מחלקת הדרכה

    18/03/03 00:00

  • מה לעשות ? לעשות !!

    פעולה לשבטים נבטים- ניצנים על דיבור ומעשה. האם אנחנו באמת מיישמים את הערכים שאליהם התחנכנו? הגיע הזמן לבדוק את עצמנו. כפתיחה לנושא, חשוב לנו להביא למודעות החניכים את הפער העצום, שקיים בין האידיאלים הגדולים שכולנו מאמינים בהם, לבין הנכונות שלנו לפעול על פיהם ביומיום. כולנו מעריכים "מסירות נפש", מעריצים את ר' עקיבא וחנה סנש שהקריבו את חייהם למען ערכים. אך כל אחד מאתנו, עד כמה הוא מוכן לוותר על דברים פעוטי ערך יותר (זמן, אוכל, שינה) למען אותם ערכים בדיוק...? כנראה שגם כאן נדרשת מסירות נפש וכוח רצון חזק מאוד... אם לא למעלה מזה..!

    מחלקת הדרכה

    18/03/03 00:00

  • מחברים לבבות-לוקחים אחריות חברתית

    מה זה כל הסיסמאות האלו ? למה מחברים ואיך בדיוק -הקדמה נושא חורף תשס"ג

    ערן יונגר ראש מחלקת הדרכה

    18/03/03 00:00

  • ראיון עם יחיאל אליאש ז''ל

    זהו סיפור על איש עם חלומות שהקים את בני עקיבא. סיפור על איש עם חלומות ואידיאלים, שבשמם החליט לצאת נגד כל המוסכמות ולפעול.

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • '' והיה להם בשביל מה לקום בבוקר ...''

    מבוא: אז הבנו שצריך לעשות, שזוהי תכלית האדם בעולמו ושלשם כך הוקמו תנועות הנוער וברגע שהדבר לא נעשה אין לנו הצדקת קיום. אבל…אבל מה נעשה? לא, אין הכוונה עוד פעם לחלוקת תפוח בדבש לחיילים בטרמפיאדה! צריך לשנות את הראש! זה אומנם חשוב כשלעצמו אבל אנחנו מתכוונים למשהו בראש קצת יותר גדול…

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • דגם לדוגמא

    מבוא: בפעולה הקודמת ("אין הדבר תלוי אלא בי ") הגענו למסקנה שחבריא ב' צריכה להיות עצמאית ולא שיפעילו אותה. מטרת הפעולה היא להחליט איך אנחנו עומדים לפעול )שימו ? לא למען מה, לא איזה יעדים אנחנו מציבים לתק' הקרובה. בזה נעסוק בפעולה הבאה, אלא באיזה דרך נפעל, מה תהיה צורת התפקוד של חבריא ב' שלנו(.

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • כוחו של הנוער

    מטרת הפעולה : החניך יבין מהו הערך המצוי בבסיסה של הנתינה והתרומה לכלל.

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • לתקן את העולם במלכות שדי או : למה לתרום לעמ''י

    מבוא : דיברנו על הכח של הנוער לשנות ולתקן את העולם, אבל למה? למה לשנות ולתקן את העולם? למה צריך לתרום לכלל? למה לא לחיות חיים פרטיים? למה להיות אידיאליסטים?

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • קח אותו לאט את הזמן ?

    מבוא : הנושא אמנם נשמע נדוש, שוב מדברים על כוחו של הנוער? אז כן! שוב! לפני שאנחנו קוראים למהפכה בתנועה, להעברת מוקד חבריא ב' לעשייה - צריך להבין שיש כח לעשות.

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • בראשית הייתה מחשבה

    מטרת הפעולה: להעלות את השאלות העומדות בבסיס כל המהלך ובעצם בבסיס מצב התנועה היום. האם יש צידוק לקיומה של בנ"ע כיום? האם היא שונה מבי"ס / מתנ"ס שמפעיל מדצ"ים ? במה ?

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • הקדמה

    דו"ח תנועה - בין הרצוי למצוי פעולות לחבריא ב' הקדמה -בירור שאלות האם יש קיום היום לתנועת נוער ? האם יש טעם ? האם זה באמת משפיע ואולי יש דרכים טובות יותר

    תהילה פרידמן

    17/03/03 00:00

  • איש של קודש

    מבוא: דיברנו על שאיפות גדולות של חיי תורה שלמים המבוטאים בעשיה בכל תחומי החיים. רצוננו לחיות תורה גדולה המורגשת בכל ענפי החיים מהשאיפות הגדולות ועד למעשים היומיומיים הקטנים. איך מגיעים לעשייה כזאת? ננסה ללמוד מדמותו של הרב נריה. נבין כי רק כאשר הדברים נובעים מפנימיות קדושה אמיתית ואינם בגדר סיסמאות הם מובילים לעשייה ממשית. דרוש קטר חם כדי לסחוב רכבת - דרוש לב מלא קודש, דרושה אמונה, ואידיאלים שהם הציר המרכזי של החיים כדי להפעיל נכון את חיי המעשה.

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • תורת עולם

    בראש ובראשונה הננו תנועה היוצאת מתוך הקודש ופועלת בשמו, משנת "תורה ועבודה" שלאורה אנו פועלים מורכבת ודורשת לימוד ובירור עמוק. במסגרת זו יעסקו החניכים בבירור משנתה של התנועה, על איזה רקע צמחה, מורכבות הדרך, בעשית התנועה בעולם התורני ובאחד מעמודי התווך של התנועה - הרב נריה זצ"ל. מבוא: בפעולה ראשונה זו נלמד על החידוש העצום שחשפה תנועת "תורה ועבודה" לאור תורת מרן הרב קוק זצ"ל. ההסתכלות הרחבה על התורה, הסתכלות הרואה כי בתורה טמונים שאיפות גדולות לתיקון העם, ההשקפה כי ה"עבודה" אינה מנותקת מן התורה אלא יסוד חשוב הצומח מתוכה.

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00

  • אחרי לצה''ל

    מבוא: דרך חינוכה של בנ"ע לתרומה למדינה ולהשתלבות בכל שטחי העשיה באה לידי ביטוי בצורה בולטת בשרות הצבאי. בהקמת ישיבות הסדר, המכינות הקדם צבאיות, בהשתלבותם של רבים מבוגרנו בתפקידי קצונה. ממה נובעת ההתנדבות לצבא?

    מחלקת הדרכה

    17/03/03 00:00