תלמידי הישיבה חזרו לבית המדרש: "אין לנו מה לעשות בבית"

באישור הרב קנייבסקי ומשרד הבריאות, נפתחה הישיבה החרדית הראשונה. לצורך כך הותאמה השהות בה להנחיות החדשות, ואף הותר באופן חריג לכל תלמיד, להחזיק מכשיר טלפון אישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 08:46 יג באייר התשפ

תלמידי הישיבה חזרו לבית המדרש: "אין לנו מה לעשות בבית"
תלמידי הישיבות החרדיות חזרו, צילום: צילום מסך

הישיבה החרדית הראשונה שנפתחה מאז הסגירה הממושכת, באישור משרד הבריאות ונשיא הישיבה-הרב חיים קנייבסקי, היא ישיבת "עטרת שלמה" השוכנת בראשון לציון. רק 540 מתוך 800 תלמידי הישיבה חזרו, וחולקו מיד ל-21 קבוצות קבועות, אשר רק איתן, לומדים, אוכלים, ומתפללים. לצורך העמידה בהנחיות, התפרשו כל עשרים ואחת הקבוצות של פני שטחה הגדול של הישיבה, כמעט מאה דונמים.  "כבר לא ידענו מה לעשות בבית", מספר אחד התלמידים, "כולם רק חיכו לחזור, מגרדים את הקירות, כי באמת, אין לנו מה לעשות בבית". 

לצורך פתיחת הישיבה, הסכימו להתגמש בהנהלה, ולאשר את אחד האיסורים הגדולים ביותר עבור בני הישיבות - החזקת מכשיר טלפון אישי. אם עד היום עשו התלמידים שימוש בטלפונים ציבוריים, הרי שעכשיו, המכשירים הללו מהווים סיכון בריאותי, ועל מנת להימנע ממנו, אושרה החזקת מכשיר כשר לכל תלמיד. "זה מאוד חריג שמותר טלפונים, אבל מכורח המצב זה המצב, וזה למען לימוד תורה", שיתף אחד התלמידים. אמנם הסגר על הישיבה יימשך למשך ארבעים וחמישה ימים, אך לדברי התלמידים, העיקר הוא שהישיבה נפתחה, והם יכולים לשוב ללימוד התורה.