יהדות וציונות למאות ילדים יהודיים מכל רחבי העולם

מאות תלמידים מארגנטינה, קנדה, ארה"ב, צרפת, אוסטריה, הונג קונג, גרמניה ואפילו תורכיה זוכים ללמוד יהדות וציונות דרך המחשב גם בימים אלו של סגר בבתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 21:17 ח בניסן התשפ

יהדות וציונות למאות ילדים יהודיים מכל רחבי העולם
לומדים יהדות דרך המחשב, צילום: יחצ

מיזם "עולם שלם" מבית ראשית ירושלים ועמותת מכללת ליפשיץ פועל מזה כשנה וחצי ופועל בלמעלה מ 300 בתי ספר יסודיים בכל העולם, האתר מציע עולם שלם של תוכן על הקשר של כל ילד יהודי לירושלים. האתר פועל באנגלית, ספרדית, צרפתית וגרמנית והפך להיות מוביל דרך בחינוך בבתי ספר יהודיים בתפוצות.
בתי הספר והמורים השותפים מגיעים מבתי ספר רפורמים, קונסרבטיביים ואורתודוקסים מוצאים עניין בחומרים ועושים בהם שימוש.
 
עם סגירת בתי הספר בכל מדינות העולם קיבלנו פנייה ממורים בבקשה להנגיש יותר תכנים ישירות לילדים מספרת עדי ורנר מנהלת המיזם, דף הילדים מהווה השלמה לחוסר קיים. שיעורים מקוונים ומטלות בחשבון, בהסטוריה ובמדעים יש לכל מורה, את היהדות והציונות שהתוכנית שלנו מאפשרת אין.
מיד עם פרסום הקישור לדף הילדים בקרב המורים, הופץ הקישור לתלמידים ואנחנו כרגע עם מאות תלמידים מארגנטינה, קנדה, ארה"ב, צרפת, אוסטריה, הונג קונג, גרמניה ואפילו תורכיה.
 
במקביל בשיתוף פעולה עם אגף מנהלת מחלקת החינוך בתפוצות של קק"ל חני דסה אנו עמלים בימים אלו על הנגשת חומרי לימוד ופעילויות לתנועות נוער בכל העולם באתר ייחודי המוקם ע"י עולם שלם בימים אלו.
תכני האתר יהיו ברוח ציונות מגשימה וערכי ירושלים המסמלת את מרכז העם אומרת חני דסה במקביל בשיתוף פעולה עם הקרן הקיימת לישראל מחלקת החינוך בתפוצות אנו עמלים על פיתוח והנגשת חומרי לימוד  מעולם התוכן החינוכי בתחום הציונות- אקולוגיה וירושלים. חומרים לשימוש מדריכים בתנועות הנוער העולמיות מחנכים בחינוך הבלתי פורמלי באופן חוויתי ועוד.
פלטפורמת הפעילות תיתן כלים ונגישות  לתכנים המחברים  בין נושאים ברוח ציונות מגשימה , אדם וסביבה ובין מורשת העם וערכיו המאוחדים סביב ירושלים בירת הנצח אומרת  חני דסה  מנהלת המחלקה בחטיבת החינוך ב קק״ל
 
כאמור מאז פתיחת דף האתר לילדים הצטרפו מאות ילדים מכל רחבי העולם, האתר אינו פועל בעיברית אז אם הילד שלכם רוצה לתרגל את האנגלית או הספרדית (ואפילו גרמנית וצרפתית) ולקבל עולם עשיר של תוכן תוכלו גם אתם להצטרף olamshalem.org