התיכון הדתי יתמחה בעולמות הסייבר

תלמידי תיכון אמי"ת בר אילן בפתח תקווה, שיחל בשנת הלימודים הבאה לפעול במתכונת מלאה, יתמחו בתחום הסייבר. מנהל בית הספר, ינון ורהפטיג: "מאמין שהציבור הדתי מוכן לחידוש שאנו מביאים"

חדשות כיפה בשיתוף רשת אמי"ת 25/02/20 15:34 ל בשבט התשפ

התיכון הדתי יתמחה בעולמות הסייבר
סייבר, צילום: shutterstock

תיכון אמי"ת בר אילן פתח תקווה, שיחל בשנה הבאה לפעול במתכונת מלאה - מיועד להיות תיכון למצויינים שיתמחו בתחום הסייבר. "הייחודיות של אמי"ת בר אילן היא בכך שזהו מקום שיש בו תרבות של מצויינות ושפה של מצויינות בכל תחומי העשייה הבית ספרית", אומר ינון ורהפטיג, מנהל בית הספר. לדבריו, "אני מאמין שהציבור הדתי מוכן לחידוש שאנו מביאים. יש תלמידים מצטיינים בעיר פ"ת  שמבקשים ללמוד בתיכון דתי שהמצוינות היא הלב שלו. תלמידים שגם רוצים וגם יכולים להשקיע ויתאימו לדרישות של בית ספר תובעני שמבטיח להוכיח לתלמידים שיוכיחו את עצמם, שכאן - למי שמוכן להשקיע רק השמיים יהיו הגבול".

ינון ורהפטיג היה בעבר סגן מנהל אמי"ת בר אילן ברמת גן, בית הספר שהפך לסמל למצוינות באזור. הוא זכה בתואר המורה המצטיין בעיר רמת גן ורואה בחינוך למצוינות שליחות לחיים. "הרגעים המתוקים ביותר בחיים הם כשתלמידים שלי מהעבר מתקשרים לספר לי על הגשמת חלומותיהם, תלמיד שהצליח לסיים קורס טייס במגמת קרב אחרי שחלם על כך כל התיכון, תלמיד שהצליח לעשות אקזיט לאחר שהסתובב עם הרעיון ועבד עליו כל התיכון, תלמיד שמוביל צוות מצליח בחברת הייטק מובילה, מה יכול מחנך לבקש יותר מזה?" 

לינון חשוב להדגיש שבעיניו מצוינות ערכית חינוכית ודתית לא פחות חשובה ממצוינות לימודית, לפנות את מקומך באוטובוס לקשישה, הרבה יותר חשוב מציון 100 בחמש יחידות פיזיקה. "בתפיסת עולמי – אם תלמיד מגיע לפסגת המצוינות הלימודית אך נותר ללא מחויבות דתית עמוקה ובסיס ערכי וחינוכי משמעותי, נכשלתי"   

אמי"ת בר אילן בפתח תקווה נולד לאחר החלטה משותפת של ראש העיר עו"ד רמי גרינברג, מנכ"ל רשת אמי"ת ד"ר אמנון אלדר, החמ"ד ומשרד החינוך. בבית הספר מכוונים גבוה - התלמידים ידרשו לעמוד ברמה של -  5,5,5   דהיינו הרמה הגבוהה ביותר של יחידות לימוד במתמטיקה, פיזיקה ומחשבים.  לימודי הסייבר יכנסו למערכת כבר מכיתה ז' כדי להכין את התלמידים ללימודי מגמה בתיכון, וכך גם תוכנית העתודה המדעית טכנולוגית שכוללת תגבור לימוד של מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים.

ראש עיריית פתח תקווה, עו"ד רמי גרינברג, הסביר כי "יש צורך בעיר במענה לתלמידים המבקשים תיכון תורני וטכנולוגי השם דגש על מצוינות במדעים ועל כן החלטנו להקים את אמי"ת בר אילן".

מנכ"ל רשת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, אמר: "הצמיחה האדירה של הציבור הדתי בפתח תקוה מחייבת מתן מענה נוסף לבנים בעיר ואנו מאמינים שזה המקום לתלמידים מצטיינים שרוצים תיכון בתבנית אמי"ת בר אילן".

הרב יוני ברלין, המלווה את ההקמה, אומר כי לצד המצוינות הלימודית, המקום יבקש להעניק לתלמידיו חשיבה דתית מעמיקה ומחוייבת הלכתית יחד עם פתיחות ורוחב דעת "אנו מאמינים בחינוך עמוק לאמונה ושיח פתוח בעניין"  יחד עם זאת הצוות החינוכי מבין את המציאות של תלמיד מצטיין בשנת 2020 ויפעל כל העת להתמודדות עם "מחלת הבדידות" והבריחה למסכים, תוך הקדשת שעות רבות לשיח רגשי עמוק ולהכלה רגשית. אנחנו מאמינים שדווקא תלמידים מצטיינים זקוקים לליווי רגשי ולמיומנויות של שיח רגשי ולכן בבית הספר יוקדשו שעות רבות ומשאבים רבים לקשר אישי בין הצוות לתלמידים. 

מנהל בית הספר, ינון ורהפטיג, מבקש להדגיש כי כל מגמת המצוינות הלימודית באה לא רק להאדיר את התלמיד ויכולותיו אלא להיות חלק מהחברה הישראלית, לתרום לה הן במסגרת צה"ל והן במסגרת פיתוח כלכלת ישראל וההון האנושי "אנו מחנכים לשרת את החברה והמדינה ולא לראות את עצמך במרכז, על כן בית הספר ישקיע במצוינות חברתית חינוכית, בפעילות חברתית עניפה לגיבוש החברתי ובחינוך להכרת הארץ ואהבת המולדת. אנחנו לא מחנכים רובוטים אלא בני אדם, יהודים גאים, שומרי תורה ומצוות ואוהבי המדינה, תלמיד בעל  יכולות לימודיות גבוהות לא צריך לקבל פחות ערכים, פחות השקעה בזהות הדתית שלנו ופחות טיולים, ההיפך הוא הנכון.  אם אנחנו שואפים לחנך למנהיגות בכל התחומים, הוא צריך לקבל הרבה יותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן