בחינוך הממלכתי דתי לומדים היסטוריה מהשירים

תלמידי החינוך הממלכתי־דתי ילמדו על אירועים דוגמת מלחמת העצמאות והעלייה מברית המועצות דרך שירים וסרטונים. בין השירים "קרב הראל" שכתב חיים חפר, "שלום לך אידה נודל" שכתבה נעמי שמר, ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 08:12 טז בשבט התשפ

בחינוך הממלכתי דתי לומדים היסטוריה מהשירים
נעמי שמר, ילמדו שירים שלה בשיעורי היסטוריה, צילום: פלאש 90

תכנית חדשה של החינוך הממלכתי-דתי תנגיש את שיעורי ההיסטוריה בצורה אחרת - דרך שירים וסרטוני וידאו. שלל נושאים כמו מלחמת העצמאות והעלייה מברית המועצות יקבלו חיים דרך טקסטים שהפכו לאבן יסוד בתרבות הישראלית, כך פורסם בישראל היום. 

את הפרק על מלחמת העצמאות ילמדו התלמידים דרך השיר  "קרב הראל" שכתב חיים חפר. פרק נוסף יעסוק בעלייה היהודית  מברית המועצות בשנות ה-‭,70‬ ובתוכו גם המאבק לשחרורם של אסירי ציון. במסגרת זאת יוקרן לתלמידים במהלך השיעורים ראיון עם נתן שרנסקי ויובא גם סיפור חייה של אידה נודל דרך השיר "שלום לך  אידה נודל", שכתבה לה נעמי שמר.

עוד סיפור העלייה של יהודי אתיופיה, לצד מבצעי העלייה  מאתיופיה - "מבצע משה" ומבצע שלמה" התלמידים ילמדו גם על המורכבות של קליטה. הפרק הזה יילמד באמצעות "שיר החסידה" שאותו כתב חיים אידיסיס והלחין שלמה גרוניך.

בלהה גליקסברג, מפקחת ומרכזת היסטוריה בחמ"ד אומרת כי  "תכנית פר"ח רואה בחוויה ובשימוש באינטליגנציות מסוגים שונים יסוד מרכזי בהוראה, המקרב את התלמידים לחומרי הלימוד לגווניהם. התכנית מייצרת חיבור אישי ורגשי בין התלמיד לנושאים הנלמדים ומביאה להפנמה טובה יותר של החומר  הנלמד לאורך זמן".