מאה שנה למכללה הראשונה בחמ"ד

מכללת הרצוג חוגגת מאה שנה להקמתה ונושאת פניה אל יעדי העתיד של החינוך היהודי בארץ ובעולם. ראש המכללה, הרב פרופ' יהודה ברנדס: "נושאים את פנינו להמשיך את המורשת של מכללות ליפשיץ והרצוג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 10:48 ב בשבט התשפ

מאה שנה למכללה הראשונה בחמ"ד
חוגגים 100 שנה, צילום: מכללת הרצוג

מה גורם למוסד להישאר רלוונטי גם לאחר 100 שנים? איך ממשיכים להתחדש ולחדש, ובעיקר לחנך בעולם של שינוי מתמיד?

השבוע החלו במכללה האקדמית הרצוג לחגוג וללמוד את הנקודות הללו במסגרת חגיגות מאה שנים למה שהיה בית המדרש הראשון למורים דתיים- בית מדרש של המזרחי

בחודש שבט תר"פ (1920) החלה קבוצת תלמידים ראשונה ללמוד בבית  המדרש למורים של המזרחי. הייתה זו ראשית הכשרת המורים הדתיים בארץ. את בית המדרש הקים הרב משה אוסטרובסקי, איש תנועת המזרחי, והעומד בראשו היה ר' אליעזר מאיר ליפשיץ, ששימש בתפקיד עד פטירתו בשנת תש"ו (1946).  אחרי פטירתו של הרא"מ נקרא בית המדרש על שמו, ובשנות השמונים הפך למכללה אקדמית לחינוך.  

בשנת תשע"ג החל תהליך איחוד בין מכללת ליפשיץ למכללת הרצוג. מכללת הרצוג נוסדה לפני קרוב לחמשים שנה כמכון להכשרת מורים על יד ישיבת הר עציון, בהנחייתם של ראשי הישיבה הרב יהודה עמיטל והרב אהרן ליכטנשטיין זכרונם לברכה. 

חוגגים ונפרדים מפרופסור חזן

חוגגים ונפרדים מפרופסור חזןצילום: מכללת הרצוג

המכללה הותיקה והצעירה, מרכיבות כיום ביחד את המכללה האקדמית לחינוך הרצוג. המכללה מתפרסת על פני ארבעה קמפוסים בירושלים ובגוש עציון, בהם לומדים למעלה מ-3000 סטודנטים. מעבר לכך אלפים רבים של לומדים משתתפים במגוון פעילויות המכללה בארץ ובעולם. 

בימים אלה, המכללה חוגגת מאה שנה להקמתה ונושאת פניה אל יעדי העתיד של החינוך היהודי בארץ ובעולם, השנה כולה תיוחד לאירועים שונים לציון המאה החינוכית הזו.

את האירועים פתח ערב חגיגי שנערך הערב  בקמפוס היכל שלמה בירושלים ועסק בהנחלת המורשת היהודית בחברה הישראלית. בהשתתפותם של הסופרים הרב חיים סבתו, ד"ר סיון הר- שפי, וגב' יוכי ברנדס. כמו כן נערך במהלך הערב טקס הוקרה אישי לפרופ' חיים גזיאל, עם פרישתו מתפקידו כראש בית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש הרא"מ ליפשיץ, שהוביל מר שלמה בקיש יו"ר עמותת מכללת ליפשיץ.

הערב שלווה מוזיקלית ע"י להקת "עלמא" נפתח בדברי ברכה של רקטור המכללה המאוחדת ד"ר עזרא קהלני ונחתם בדברי ברכה מפי ראש המכללה, הרב פרופ' יהודה ברנדס שסימן את הערב כפתיחתם של חגיגות המאה.

הרב פרופ' יהודה ברנדס ציין כי: "בסיכומן של מאה שנה, אנו שואבים את כוחנו מרוחם של מייסדי מכללות ליפשיץ והרצוג ומוריהן הדגולים, ונושאים את פנינו להמשיך את המורשת ולשאת על שכמנו את המשימה של הכשרת המורים לדורות הבאים של החינוך בארץ ובעולם היהודי."

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן