"הכנסת תלמודי התורה לחמ"ד – פגיעה בעתידו של החינוך הדתי"

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' תוקפים את החלטתו של שר החינוך להכניס את תלמודי התורה תחת כנפי החינוך הממלכתי דתי: "אוכלוסיות חלשות או מסורתיות ימשיכו לעזוב את החינוך הדתי במספרים גדלים והולכים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/01/20 15:59 ה בטבת התשפ

"הכנסת תלמודי התורה לחמ"ד – פגיעה בעתידו של החינוך הדתי"
ילדי תלמוד תורה. אילוסטרציה, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

המלצת הוועדה המייעצת של החמ"ד, עליה חתם אמש שר החינוך, הרב רפי פרץ, לפיה בתי הספר התורניים (תלמודי התורה), יוכנסו לתוך מסגרת החמ"ד, עוררה כעס בחוגים הנחשבים ליברליים יותר בציונות הדתית. 

בתנועת נאמני תורה ועבודה טוענים היום (ה'), כי זכותו של כל הורה לבחור את המתאים לילדיו, אך למהלך זה של הלבנת החינוך הפרטי, יהיו, לדברים, השלכות חברתיות וכלכליות נרחבות וקשות על כלל החברה הדתית ואנו מתנגדים לו בתוקף. 

בנאמני תורה ועבודה טוענים כי משמעותו של המהלך היא, שכל קבוצה קטנטנה יכולה לדרוש הקמת "מסלול תלמוד תורה" בתוך בית הספר הרגיל, ובו ילמדו "בני הטובים". תלמודי תורה מהסוג המדובר, מבצעים בפועל פעילות סינון עקיפות המייצרות מסלולים אליטיסטיים, המאפשרים לעקוף את האינטגרציה. כל הורה ישאל את עצמו אם היה מוכן שיפתחו כיתה מובדלת בתוך בית הספר של הילד שלו, ומה הדבר עושה לדינמיקה החברתית.

עוד טוענים בארגון, הנחשב לאחד מנושאי הדגל הליברליים במגזר, כי מרבית המוסדות הללו נוסדו באופן פיראטי, ובמקומות בהם כבר קיימים מוסדות חרדיים לאומיים. אלה יהיו הראשונים להיפגע מן המהלך שיחייב אותם להגדיל תשלומי הורים, לסנן תלמידים ולהימנע ממתן מענה לתלמידים בעלי צרכים, על מנת לעמוד בכללי ה"תחרות".

שר החינוך פרץ

שר החינוך פרץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתנועה מזהירים כי בסוף המהלך, בעיות הסינון והתשלומים הגבוהים בישיבות התיכוניות, יחולו גם בחינוך היסודי הדתי. האוכלוסייה הדתית תמצא עצמה מול מוסדות קטנים ודלים, כאשר אוכלוסיות חלשות או מסורתיות ימשיכו לעזוב את החינוך הדתי במספרים גדלים והולכים.

לסיכום, אומרים בנאמני תורה ועבודה, שר החינוך יוצר במו ידיו בדלנות והסתגרות נוספת במקום אינטגרציה והכלה. מי שאכפת לו מחינוך דתי הנותן מענה יעיל למעגלים רחבים ככל האפשר, חייב להתנגד למהלך זה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן