סטודנט, עדיין מתלבט? כל האפשרויות למגורים בשנת הלימודים האקדמית

עוד מעט שנת הלימודים האקדמית מתחילה ואם אתם סטודנטים ועוד לא החלטתם איפה לגור במהלך השנה, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם. בואו לבחור את המקום בו תגורו ותהנו מחיי הסטודנט הצעיר.

חדשות כיפה נטע רובינשטיין, חדשות כיפה 23/10/19 10:35 כד בתשרי התשפ

סטודנט, עדיין מתלבט? כל האפשרויות למגורים בשנת הלימודים האקדמית
צילום: shutterstock

שנת הלימודים האקדמית עומדת להיפתח ואיתה השאלה המרכזית המרחפת מעל ראשו של כל סטודנט מתחיל, וגם לותיק בעולם האקדמיה- איפה אגור השנה? אפשרויות המגורים לסטודנט ממוצע מתחלקות בדרך כלל לשלוש: בית ההורים, דירת שותפים או מעונות ברשות האוניברסיטה ו/או המכללה. 

בדקנו את היתרונות והחסרונות האפשריים בכל מקום והנה התוצאות, אז קחו כמה דקות ותחשבו איפה יהיה לכם הכי טוב לגור כדי לעבור את התואר בשלום. 

בית ההורים

בית ההורים יכול להוות אופציה לא רעה לסטודנט המתחיל, כמובן בתנאי שההורים גרים קרוב למקום הלימודים. הרבה מוטל על הסטודנט במהלך השנה: שיעורי בית, עבודות ומבחנים שעלולים להעמיס על חייו הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. דרך מפנקת בהחלט היא להגיע בסוף יום מפרך לבית המסודר והנקי ולאוכל המנחם של אמא. יתרה מזאת, הסטודנט חופשי מדאגות ולחצים של שכר דירה, חשבונות חשמל ומים וכלכלת הבית דבר שיכול לאפשר לו להתרכז הרבה יותר במהלך יום הלימודים ולישון יותר טוב בלילה. 

אך לא לכולם בית ההורים היא האופציה המועדפת ביותר. יש שיעדיפו לחזור אליו כל סוף שבוע או פעם בשבועיים אבל את שאר הימים יבלו מחוצה לו.
הרבה מן הסטודנטים לא גרו כבר כמה שנים טובות בבית הוריהם בגלל הישיבה, השירות הצבאי והטיול הגדול שלאחריו והחזרה לבית עלולה להיות מורכבת לשני הצדדים. יש שיעדיפו מראש להימנע מחיכוכים עם ההורים, לסגל תחושת עצמאות ובגרות ולשכור דירה משל עצמם. 

אז אם אתם טיפוס של בית, כאלה שאוהבים לחזור בסוף כל יום לשקט שלכם, לטוב ולמוכר ולא כל כך לחוצים על יציאה מהבית- תשארו שם. זה עשוי לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה. 
 

צילום: shutterstock

 

דירת שותפים 

אופציה נוספת בחיי הסטודנטים היא לשכור דירה עם מספר שותפים שלא בהכרח יהיו סטודנטים גם הם וכך להיות חלק מהתנהלות בית במשותף. תחושת העצמאות, החופשיות לנוע ועצם הבחירה האישית קורצת לסטודנטים שרוצים להרגיש בוגרים ואחראים על חייהם על אף יוקר השכירות והכלכלה העצמית. 

אביה (24), סטודנטית המתגוררת בדירת שותפים מספרת כי זוהי חוויה מעצימה ונכונה לאדם שרוצה להתפתח בבגרותו ובאישיותו. עצם היציאה מהבית מאפשרת תהליך התבגרות אישית החיונית לשנים אלו.

בנוסף, דירת שותפים יכולה להוות מסגרת תומכת של אנשים מסוגים שונים ולכולם מכנה משותף. דבר שיכול ליצור מעצמו סולידריות ואחווה בין הסטודנטים.

אך דבר זה לא קורה תמיד, ולא בכל דירה שותפים. לעיתים, דווקא מתוך השוני הגדול בין שותפי הדירה ומהתנהלות החיים השונה עלולות להיווצר יריבויות וחיכוכים בין השותפים שלא בהכרח יסתיימו יפה. הסטודנט המעוניין בדירה כזו יהיה צריך לדעת מראש כי ההתנהלות בדירה לא תהיה דומה בהכרח למה שהכיר כל חייו.  עם כל ההנאה שבדירת שותפים, יש משהו שבכל זאת עלול להעיב - עלות השכירות ותשלום החשבונות. בכל חודש על הסטודנט להצליח לשלם את השכירות והחשבונות בנוסף להוצאות האישיות שלו כמו אוכל, בגדים ובילויים. 

אז אם אתם מעדיפים את העצמאות והחופש שלכם, אוהבים לארח ולהתארח ותוך כדי מוכנים לעבוד קשה לכו ותהיו חלק מדירת שותפים. זו בהחלט חוויה שלא כדאי לוותר עליה בשנים אלו. 
 

צילום: shutterstock

מעונות האוניברסיטה 

כל אוניברסיטה או מכללה שמכבדת את עצמה מאפשרת לתלמידיה לגור בקרבתה על ידי מעונות שהיא בונה בעצמה. לעיתים אלה יהיו בניינים צפופים, לעיתים קראוונים מפוזרים. דבר אחד בולט מכל מאפיין את מעונות האוניברסיטה- האווירה.  בכל אוניברסיטה ידוע שרוב האווירה הסטודנטיאלית, הצעירה והתוססת מתרכזת בחדרי המעונות. במשך היום רוב החדרים יהיו שקטים וחשוכים, לקראת אחר הצהריים חוזרים הסטודנטים לחדריהם וקובעים להיפגש יחד בשביל מטלות ומשימות כאלה ואחרות. וכשהלילה מתחיל הסטודנטים עוזבים את עיסוקיהם ומפנים את זמנם לחברים, לאוכל, למוסיקה ולאלכוהול.  

אפשר להגיד שטיפוס מופנם ושקט לא יצליח לשרוד במעונות האוניברסיטה. אחד כזה שאוהב את המרחב הפרטי שלו ולא תמיד שש לחלוק את רכושו עם אחרים לא יהנה מההווי המעט "קיבוצי" שנוצר במעונות.
יוני (26), סטודנט המתגורר במעונות האוניברסיטה משתף אותנו כי השנה הראשונה שלו בתואר היתה מאוד קשה, בעיקר בגלל השהות שלו בחדרי המעונות הצפופים. "הרגשתי שאין לי באמת את המרחב האישי שלי. אני לומד 9 שעות ביום, חוזר בסוף יום לדירה ורק מחפש את השקט שלי. קצת להתנתק ולנקות את הראש. ובמעונות האוניברסיטה- זה פשוט לא אפשרי".
ומה בנוגע לתשלום בכל חודש? לא תמיד השכירות במעונות האוניברסיטה זולה בהרבה משכירות בדירות שותפים. זה תלוי במיקום האוניברסיטה ותלוי בשם האוניברסיטה, אבל מה שבטוח יש אחריות ועזרה בטיפול השוטף של המעונות על ידי צוות האוניברסיטה. כדאי לברר את כל האפשרויות. 

אז אם אתם חברותיים, אוהבים מסיבות ובאתם לאקדמיה לא רק בשביל הלימודים- מקומכם במעונות. לכו על זה. 

צילום: shutterstock

 

אלו האופציות המרכזיות למגורי הסטודנטים בשנות הלימוד, כל אחד והיתרונות שלו, כל מקום והחסרונות שבו, והעיקר להצליח לעבור את התואר בטוב ולסיים את הלימודים בהצלחה. שנת לימוד מוצלחת!