אלה המדריכים המצטיינים של משרד החינוך

משרד החינוך פרסם את 12 מדריכי הפנימיות ואימהות הבית המצטיינים של ישראל. מתוכם - ארבעה ממוסדות לימוד דתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 17:04 יט באלול התשעט

אלה המדריכים המצטיינים של משרד החינוך
שר החינוך, הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, רועי אלימה

היום (ה') נערך לראשונה טקס הוקרה ייחודי למחנכי הפנימיות במעמד שר החינוך, הרב רפי פרץ, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ומנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, אילנה נולמן. במסגרת האירוע הוענקו 12 תעודות הצטיינות והערכה למדריכי הפנימייה ואימהות הבית המצטיינים של השנה.

שר החינוך, הרב רפי פרץ מסר: "המנהל ההתיישבותי פועל בדיוק ברוח אותה הצבתי בעת כניסתי לתפקיד: חינוך לערכים, סולדריות ותרומה לחברה. השנה הכרזתי על שנת ערבות הדדית ואין ספק שאנחנו יכולים לתת את החינוך הזה כדוגמה לערבות ההדדית אליה אנחנו שואפים להגיע, זה גם נכון כמובן  לכל נושא ההכלה והשילוב. כל התפיסה החינוכית של המינהל ההתיישבותי מתבססת על הערך הזה. אתם קולטים כל אחד ואחת, לא ממיינים ויודעים לתת מענה משמעותי ורגיש לשונות הגדולה הקיימת בין התלמידים. הכל בבחינת "כולם היו בניי ובנותיי". החינוך ההתיישבותי היה לאורך השנים תמצית הציונות – נפעל כדי שהמפעל האדיר הזה ימשיך ויכה שורשים בחברה הישראלית."
 
 
המצטיינים הם:

אילנה ריטר - כפר הנוער "קדמה" – מועצה אזורית יואב
אלעזר צפורי כפר הנוער "זוהרים" – בית ג'וברין
גטנט מסגנאו - כפר הנוער "כפר גלים" - חיפה
דבורה טל בן מנחם – אולפנת "עפרה" – עפרה
הלן וורקנש רדאי - כפר הנוער "קציני ים אשדוד" – אשדוד
יניב אורן - פנימיית "עין גדי" – עין גדי
סימי כהן - אולפנת "נווה שרה הרצוג" – בני ברק
יצחק חי דהן - ישיבת "נוה הרצוג" – ניר גלים
רותי עזרא - כפר הנוער "מאיר שפיה" – זיכרון יעקב
שלו ברוחיס - כפר הנוער "מוסינזון" – הוד השרון
שמיל ואיזבלה קאופמן - כפר הנוער "ימין אורד" – ניר עציון
תאמר אבו ג'עפר - כפר הנוער "נווה מדבר ניצנה" – ניצנה
 

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "הובלה, רגישות, דוגמה אישית ומחויבות אין קץ, הם חלק מדמותו של איש חינוך מצוין שפורץ דרך חינוכית. אלה הם רכיבים שמבטיחים לתלמידים את היכולת לצעוד אל  עבר עתיד טוב ופורה יותר. המדריכים ואימהות הבית המסורים ששותפים לחינוכם של יותר מ- 20 אלף תלמידי הפנימיות, תורמים בדרכם המיוחדת, לעיצוב דמותם, לחוסן ולמסוגלות האישית של תלמידי הפנימיות.  לאלה יש ערך שלא יסולא בפז. אני מברך את הזוכים על המפעל שכל אחת ואחד מהם העמיד לטובת מערכת החינוך בישראל ובכלל לחברה הישראלית. הם מהווים מופת לכולנו. מי ייתן ועוד רבים ילכו בדרכם.  יישר כוח!"
 
מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, אילנה נולמן: "מטרת העל של מערכת החינוך היא להוציא תחת ידה בוגרים מצוינים ולשם כך אנו זקוקים לצוותי הוראה מצוינים. כאלה שמאמינים שאדם צריך לשאוף לעשות את הטוב ביותר, באופן הטוב ביותר למען עצמו ולמען החברה בה הוא חי. תפקידנו לטפח מנהיגות עתידית, שתהא שותפה בעצוב פני החברה ותשפיע על עתידה של המדינה. ואתם יקיריי מוכיחים במעשה החינוכי היומיומי שזו דרככם. כולי הוקרה עמוקה והערכה כנה לפועלכם המסור".
 
מנהל האגף לחינוך והדרכה בפנימיות, רון פריזלר: "המדריכים ואימהות הבית הם הלב הפועם של הפנימייה, הם עובדים במסירות סביב השעון, מרגישים ומלווים כל אחד מהתלמידים באופן אישי ומעניקים להם סביבה עוטפת, חום ואהבה".

האירוע הינו ראשוני וייחודי מסוגו ונועד להוקיר תודה לאנשי החינוך העוסקים בתחום ההדרכה בפנימיות ועושים ימים כלילות לקידום רווחתם והצלחתם של תלמידי הפנימיות. הפרס האישי נועד להעצים את מחנכי הפנימיות ולחזק את ידיהם של העוסקים בתחום ההדרכה בחינוך פנימייתי.
במרחב החינוך הפנימייתי ניתן למצוא מגוון רחב של מוסדות בעלי מאפיינים ייחודיים וביניהם: כפרי הנוער המסורתיים המשלבים חינוך חקלאי, פנימיות המתמחות בספורט, מוסיקה, אומנות, חינוך ימי, חינוך סביבתי ועוד.

מדריכי הפנימייה ואימהות הבית מתפקדים כמחנכים בפנימייה ושוהים במחיצת החניכים בכל שעות פעילות הפנימייה. במסגרת עבודתם הם אמונים על החינוך החברתי והערכי של החניכים, קידום הישגיהם ומיסוד הקשר והשותפות עם ההורים. המדריך ואם הבית הינם הגורמים המשמעותיים והמשפיעים ביותר בתהליך חינוכו של התלמיד בפנימייה, עומדים במוקד העשייה החינוכית בפנימייה מסביב לשעון  24/7 , ומהווים כמורי דרך וכמודל לחיקוי.