מיזם "אקדמיה עיר" מגיע ליו"ש

המיזם שגורם לכולם להרוויח - הסטודנטים מהנסיון והרשויות מכח אדם, מגיע לגוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 09:58 יב באלול התשעט

מיזם "אקדמיה עיר" מגיע ליו"ש
חותמים על ההסכם, צילום: יחצ מכללת הרצוג

בתקופה האחרונה, התחיל מיזם ארצי במוסדות להשכלה גבוהה, "אקדמיה עיר", חיבור בין מוסד אקדמי- מכללה או אוניברסיטה, לעיר בה הוא משתכן. המיזם נועד ליצור חוויית לימודים ייחודית לעיר בה נמצא מוסד השכלה, המתבססת על שיתוף פעולה של המוסדות האקדמיים בעיר עם מערכות החינוך השונות הקיימות בעיר: גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים וחינוך בלתי פורמלי.
המיזם מציע לסטודנטים הלומדים ליהנות מחיי קהילה סטודנטיאליים עשירים ומגוונים בעת תקופת לימודיהם. מטרות המיזם לקדם את בתי הספר בעיר, ויחד עם זאת גם לקדם את תהליכי הכשרת המורים. הסטודנטים הופכים להיות חלק מצוות ההוראה בעיר, וכך כולם נהנים - בתי הספר שזוכים בסטודנטים מצטיינים המביאים רוח חדשה, והסטודנטים הלומדים מהשטח, ולא רק מהתאוריה, על האתגרים והמשמעות של מקצוע ההוראה.

לאחר שהמיזם הצליח בערים שבהם הוא החל, המיזם מגיע לראשונה גם ליהודה ושומרון עם שיתוף פעולה שנרקם בין המועצות האזוריות גוש עציון ואפרת , המכללה האקדמית הרצוג, הממוקמת ביישוב אלון שבות בגוש עציון, מרכז פסג"ה ומשרד החינוך. 

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר בכנס הפתיחה: "זהו מיזם מבורך שמביא גאווה הן לגוש עציון והן להתיישבות. יש לנו מוסד אקדמי מבורך שמוביל בגאון את לימודי התנ"ך והמורשת, אנו גאים להיות הראשונים ביהודה ושומרון שלוקחים בו חלק וקוראים לשאר המועצות לאמץ את המיזם יחד עם שאר המוסדות ברחבי הארץ. זה החיבור הנכון והצודק של חינוך, התיישבות, מורשת וארץ ישראל" 

ראש המועצה המקומית אפרת-עודד רביבי ברך על שיתוף הפעולה: "החיבור בין מכללת הרצוג לאפרת הוא חלק נוסף בשדרת החינוך שנבנת באפרת. רק בקיץ האחרון בנינו 6 כיתות גנים, הרחבנו את בתי הספר היסודיים ישיבה אולפנה וכעת גם לימודים גבוהים. אין לי ספק שהשותפות תתרום לשני הצדדים ותטפח את עתיד אפרת וגוש עציון".

ראש מערך אקדמיה-שדה במכללת הרצוג, ד"ר צחי לברן אמר בכנס: "אנחנו, במכללת הרצוג, מאמינים שזו תחילתה של דרך. כמוסד אקדמי המכשיר מורים, אנחנו מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע גם על צוותי ההוראה הקיימים, ולקדם את מערכות החינוך באזור בו אנו נמצאים. אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה הפורה בין כל הגורמים יקדם את תהליכי ההכשרה שלנו ואת בתי הספר ומערכות החינוך שסביבנו"