ההורים הדתיים במעלה אדומים זועמים: הילדים שלנו נשארים מחר בבית

עשרות תלמידים ממעלה אדומים לא יפתחו שנת לימודים בשל חוסר ההסכמה להעביר אותם לבית ספר אחר. השר פרץ: ״חינוך ילדיכם במעלה הראשונה. אבקש מגורמי המקצוע להגיע לפתרון״

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/19 23:53 ל באב התשעט

ההורים הדתיים במעלה אדומים זועמים: הילדים שלנו נשארים מחר בבית
ילדים ביום הראשון בבית הספר, צילום: Hadas Parush/Flash 90

אל מול אלפי התלמידים אשר יפתחו את שנת הלימודים ביום ראשו הקרוב במעלה אדומים יאלצו עשרות תלמידים להמשיך את החופש הגדול בעל כורחם. 

לעשרות ההורים משני הממ״דים בעיר אשר הגישו כבר ביוני האחרון בקשת העברה לבית הספר הממ"ד התורני מעלה התורה, אשר נחשב לבית ספר כלל אזורי, נודע כי ראש העיר, בני כשריאל,  מסרב לאפשר את המעבר של התלמידים עד אשר כל דרישותיו ממשרד החינוך בשלל נושאים יענו. להורים נודע עוד כי במשרד החינוך יש נכונות להגיע לפתרון מוסכם אך ראש העיר מצידו אינו מוכן לשבת עימם עד שיענו דרישותיו.

ההורים אשר במהלך כל הקיץ קיוו לפתרון לאור הבטחות חוזרות ונשנות מצד העיריה כי יהיה כזה, הודיעו כי לא יפתחו את שנת הלימודים ולא ישלחו את ילדיהם לבית הספר הממ״ד הישן בשום פנים ואופן. ההודעה זיכתה את חלק מההורים באיומים מצד קצינת ביקור סדיר בעיריה בדבר ההשלכות הפליליות של המהלך.

במכתב שהוציאו חלק מההורים בגיבוי ועד ההורים העירוני לשר החינוך ח״כ הרב רפי פרץ כתבו ההורים בין היתר:  ״לצערנו ראש העיר החליט לראשונה להתערב ברגל גסה בשיקולים חינוכיים של כל משפחה ומשפחה ולאסור מעבר תלמידים המבקשים לקבל חינוך תורני התואם את אורח חייהם לו הם זכאים על פי אמונתם ועל פי חוק במדינה דמוקרטית.״

ההורים הוסיפו וכתבו כי ״לאחר בירור מעמיק של ההתערבות התמוהה, נגלה לעינינו בצער ובתדהמה כי הסיבה לפגיעה בחינוך ילדינו הינה בין היתר כי מר כשריאל החליט לנהל מאבק עם משרד החינוך על גב ילדינו וזאת משיקולים כלכליים ומחלוקות נוספות עם משרד החינוך בנושאים שאינם קשורים למעבר הילדים. "


להורדת הקובץ

שר החינוך ח״כ רפי פרץ אשר עורב בפרטי המקרה בימים האחרונים ביקש לחזק את ההורים ואף הורה לגורמי המקצוע לחתור לפתרון ״חינוך ילדיכם  הוא במעלה ראשונה ואני מעריך אתכם על כך. אבקש מהגורמים הרלוונטיים במשרד לבדוק את העניין בכדי להגיע לפתרון״ כתב להורים.

בתגובה לדברים מסרו בעיריית מעלה אדומים כי: "מדובר בתלמידים שנרשמו לביה"ס ממ"ד יפה נוף השייך לאזור הרישום שלהם, ולמדו בו בשנים הקודמות. אגף החינוך אינו מאשר את הבקשות כיון שהן פוגעות בויסות התלמידים בין בתי הספר"