קסם של תורה על ים כינרת

אי של תורה בתוך עולם האקדמיה. במכללת כינרת מפלסים דרך של שילוב בין הקודש לחול, וחולמים ליצור בית מדרש בסימן פתיחות שיכיל את כל חלקי החברה

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף המכללה האקדמית כנרת 15/08/19 16:34 יד באב התשעט

קסם של תורה על ים כינרת
צילום: מכללת כנרת

בשנה הקרובה ייפתח במכללת כינרת בית מדרש תורני ללימוד ופיתוח העולם הרוחני של הסטודנטים והסטודנטיות הדתיים ושאינם דתיים במכללה.

היוזמה להקמת בית המדרש הגיעה משני כיוונים, מחד אנשי הסגל במכללה חשבו כי יש צורך להכניס את עולם התורה לאקדמיה ולתת מענה עבור סטודנטים דתיים, ומחד התאחדו כבר השנה קבוצה של סטודנטים דתיים ללימוד משותף מתוך הצורך בחברה ובחיבור. בית המדרש הוקם במטרה לחבר בין עולמות התוכן התורני והאקדמי, ישנם סטודנטים וסטודנטיות רבים המגיעים מעולם הישיבה ובתי המדרש ומחפשים לפתח ולבנות קומה נוספת של עולמם הרוחני והתורני בתוך עולם האקדמיה.

"זיהינו צורך של סטודנטים שזקוקים למענה ייחודי בתוך המכללה, ליצור מקום מפגש ולא רק חברתי אלא תורני ובנייה של העולם הרוחני שלהם דווקא מתוך החיים שלאחר הישיבה או המדרשה. אין לנו מטרה להחזיר את הלומדים למקום שבו היו לפני הלימודים האקדמיים ולדמות את חיי הישיבה במכללה אלא ליצור ליווי ומקום תוכן של תורה בחייהם הבוגרים תוך שילוב של קודש וחול" אומר ד"ר זאב קיציס מי שיעמוד בראשות בית המדרש.

"שלב היציאה מהבועה בה גדלנו במגזר הדתי, בישיבות, באולפנות ובמדרשות הוא שלב חשוב ומורכב, ישנם סטודנטים שיחוו זאת כאובדן של ביתיות וחמימות, ויש כאלו שייהנו לפרוץ את הגבולות ולהחשף לעולם הרחב, לאלו וגם לאלו אנחנו פונים ועבורם חשוב לנו לייסד את בית המדרש בתוך המכללה, בין הקהל שלומד במכללה ישנם סטודנטים המגיעים מרקעים שונים, ישיבות ומדרשות מכל רחבי הארץ וקשת הדעות, לנו חשוב להקים מקום של פתיחות, הכלה והקשבה לכל הסגנונות וצורות הלימוד" 

הסטודנטים והסטודנטיות דרשו שבית בית המדרש יהיה מעורב על מנת שיהווה מקום מפגש ויצרת קשרים בתוך החבורה הקיימת. "אנחנו רוצים ליצור מסורת של ישן וחדש, חיבור של קודש וחול, לימוד תורה שישקף את האופי והקסם של הנוף והסביבה בה יושבת מכללת כנרת." מסכם קיציס 

בית המדרש ייפעל במתכונת משתנה בו יהיו חלקים של חברותות בנושאים שונים, קורס אקדמי בחסידות על ידי ד"ר זאב קיציס, וסדרות שיעורים בנושאים שונים עם מרצים מתחלפים כמו הרב מיכי יוספי, הרב דב זינגר, ד"ר חנה אדלר לזרוביץ ועוד. 

בית המדרש במכללת כנרת יפעל בימי ראשון ורביעי במהלך שנת הלימודים האקדמאית, יינתנו מלגות לימוד לסטודנטים מתאימים.